План уроку. Перевірка домашнього завдання. Події та їх обробники. Обробник події у мові Python. Працюємо з комп’ютером.
Номер слайду 3
Перевірка домашнього завдання. Для чого призначено середовище IDLE?Які основні складові частини середовища IDLE і яке його призначення?Для чого призначено програму-інтерпретатор? Які основні етапи її виконання?Як створити проєкт з вікном мовою Python і встановити значення властивостей вікна?Як відкрити проєкт у середовищі IDLE? Як зберегти проєкт? Як запустити проєкт на виконання?
Номер слайду 4
Події та їх обробники. Під час виконання проекту з об’єктами можуть відбуватися події. З вікном можуть відбуватися такі події:
Номер слайду 5
Події та їх обробники. Key. Pres – подія, яка буде відбуватися при натисненні будь-якої клавіші на клавіатурі. З будь-якою подією, яка може відбуватися з вікном, можна пов’язати фрагмент проекту, який буде виконуватися одразу після настання цієї події. Такий фрагмент проекту називається обробник події. Фрагмент проекту, який пов’язаний з певним об’єктом, називається методом цього об’єкта.
Номер слайду 6
Обробник події у мові Python. У мові Python обробник події для вікна створюють як окрему підпрограму та пов’язують її з вікном, використовуючи метод bind (з англ. – пов’язувати). Підпрограма – це окремо виділена частина проекту, яка має своє ім’я та яку можна за цим іменем запустити на виконання. У Python розрізняють підпрограми двох видів: процедури і функції. Процедура – це підпрограма, результатом виконання якої є створення компонента (вікна та ін.) або змінення значень властивостей існуючого, виведення певного тексту, створення зображення тощо. Метод – це процедура або функція, що пов’язана з певним об’єктом. Функція – це підпрограма, результатом виконання якої є одне або кілька значень: числа, рядки тексту та ін.
Номер слайду 7
Обробник події у мові Python.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Подія. Позначення в мові Python. Click – клацання лівої кнопки миші або<1>Dbl. Click – подвійне клацання лівої кнопки мишіабо Mouse. Move – рух вказівника по вікну (англ.-рух)Key. Press – натискання будь-якої клавіші на клавіатуріСreate – створення вікна (англ.-розкривати)Close – закривання вікна(англ.-вихід фокуса)root.bind(‘<подія>’),<ім’я_обробника_події>) – команда пов’язування обробника події з вікном, що має ім’я root Призначення подій у мові Python
Номер слайду 8
Обробник події у мові Python. Загальний вигляд обробника подій такий:def <ім’я_обробника_події>(event): <команди, які будуть виконуватися під час настання події> (англ. define – визначити, event - подія)def <ім’я_обробника_події>(event) – рядок заголовка обробника подій. Наприклад, для обробника події з іменем click рядок заголовка буде таким: def click(event):
Номер слайду 9
Обробник події у мові Python. Розглянемо приклад процедури click – обробника події Click для вікна, під час виконання якої зміняться значення властивостей вікна.32411 – команда приєднання до проекту модуля tkinter2 – рядок заголовка обробника подій з іменем click3 – команди змінення значень властивостей вікна (команди обробника події потрібно записувати з відступом праворуч від лівої межі вікна редактора коду)4 – команди створення вікна та пов’язування з ним обробника події (записуємо від лівої межі вікна)