Терешківський
ЗДО «Барвінок»
Вихователь
Головань Т.В.
Мета : розширити знання дітей про воду та її значення закріпити знання про деякі властивості води. Закріплювати вміння називати і розрізняти кольори , геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник); Вправляти у вмінні виділяти об’єкти живої і неживої природи. Розвивати логічне мислення, уяву фантазію щодо створення нових малюнків, асоціацій, думок.
Обладнання : проекторна дошка, картинки для дидактичної гри, фланелеграф із аркушами , прилади для проведення дослідів з водою, соломинки для малювання, музичний супровід.
(Діти заходять до зали, прикрашеної хмарками, краплинками і т.д)
В. : Малята, подивіться скільки гостей до нас завітало.
Ми дуже раді вас бачити і хочемо з вами привітатися:
Добрий ранок ,добрий день
Доброго здоров’я Вам
На цілий день.
Треба разом привітатись
Добрий день!
В.: Яка зараз пора року? (весна)
А весна - це завжди дива і неодмінно весняні пригоди і казка - щодень! А щоб поринути у неї, необхідно на хвилинку зажмурити очі... Прислухаємось! Вже починає щось відбуватися.
(звучить пісня Капітошки)
В.: А тепер відкрийте очі і погляньте хто до нас завітав
К. : Я - Краплинонька води,
Чиста і прозора.
Я потрібна на Землі Скрізь і всім довкола.
(Вихователь звертається до дітей)
Де живе вода? (у річці, морі, озері, хмаринці, дощику, снігу, тумані, росі і т.д)
Коли краплинок багато, тоді що утворюється? (дощ, калюжа, озеро і т.д.)
Кому потрібна вода? (всьому живому на Землі)
А без води є життя? (без води нема життя)
В: А чи знаєте ви , прислів’я про воду?
Діти:
Без води й борщу не звариш.
Де вода, там і верба.
Куди водиця тече, там травиця росте.
Щоб спрагу вгасити, треба води попити.
Пролиту воду назад не збереш.
Вихователь: Які ви розумні – стільки багато прислів’їв про воду знаєте.
В. : А ми з дітками ще й гру цікаву знаємо
(Вихователь роздає дітям картинки із зображенням живої і не живої природи, предметів, речей. Діти підгрупами під музику повинні викласти картинки з тими предметами, яким потрібна вода на блакитну квіточку, а з тими, яким не потрібна - на червону . )
В. :Коли вже ми дізналися, що вода потрібна всім живим створінням, то хотілося -б знати як і їй живеться, звідки вона береться, куди зникає і з’являється знову. У цьому нам допоможе казка В.О.Сухомлинський « Крапля роси» Сідайте зручненько і слухайте уважно .
Рано-вранці на квіточці троянди прокинулась Краплина роси.
Як я тут опинилася? - здивувалася Краплинка. - Увечері я була високо в небі - і захотілося їй знову в небо.
Пригріло Сонце. Випарувалася Краплина, піднялася високо-високо у блакитне небо, до самого Сонечка. А там - тисячі інших краплинок. Зібралися всі в чорну хмару й затулили сонце.
Чого це ви мене заховали від людей? - розгнівалося Сонечко. І послало на хмарину вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася чорна хмара і розсипалась. Пішов дощ. Упала Краплинка на Землю.
Дякую тобі, Краплино, - промовила Земля. - я так скучила за тобою.
(Після розповіді вихователь демонструє подорож краплинки на проекторній дошці)
К. : І справді, цікава пригода.
В.: - Діти, ви пам’ятаєте, де прокинулась краплинка?
Діти, ви уважно слідкували, як подорожувала краплинка. Бачите, як вона вміє рухатись, наче по колу - з квітки - вгору (на небо), з неба - на землю (вниз). В природі завжди так відбувається.
А ось наша краплинка потрапила до вовчика в гості .
Діти вовчик отримав листа, але прочитати його не може, бо там лише чистісінький аркуш паперу та ще щось
Вихователь. А так, це загадки. А це — чарівний аркуш. Треба, вовчику, правильно відгадати загадки, і тоді на ньому з'явиться зображення. Але ти не хвилюйся. Капітошка та діти охоче допоможуть, правда?
Вихователь читає загадки, проводить губкою, змоченою у фарбі по чистому аркушу, на якому проявляються геометричні фігури.
1. Три у мене сторони,
Міцно з'єднані вони.
А між ними три кути.
Хто я? Чи вгадаєш ти?
(Трикутник).
2. Форма в мене найпростіша --
Без кутів вона зручніша.
На сонечко схожий я.
Як скажіть моє ім'я?
(Круг)
3. Не овал я і не круг,
Трикутнику добрий друг.
Прямокутнику я брат,
Ну а звуть мене ...
(Квадрат).
|
|
|
|
Гра «Що зміниося?»
К. : Окрім того, що водиця - така мандрівниця, вона ще й має безліч цікавих властивостей.
(Перед дітьми ставляють столи. На кожному столі знаходиться обладнання для проведення дослідів..)
В.: діти я хочу поазати вам досліди
У дві прозорі посудини наливаю воду. Опускаю у воду камінець. Що відбулося? (він потонув). Чому? (Тому що важкий). А тепер я візьму пір’їнку і також покладу її на водичку. Що відбувається? (Вона не тоне). Чому? (Тому що легка). Отже, що можна сказати? {Що важкі предмети тонуть, а легкі - ні).
А тепер підходьте до своїх столів, будь ласка, і самі спробуйте це перевірити.
(Діти проводять дослід самостійно під наглядом вихователя. Роблять
висновок.)
В.: А ви знаєте якого кольору вода? (Прозора). Її колір змінюється за допомогою фарби.
У дві прозорі склянки наливаю воду з водопровідного крана. У одну склянку з водою додаю кілька крапель червоної фарби.
Якого кольору стала вода? (червоного). (Аналогічно проробити дослід, додаючи фарбу іншого кольору, 2-3).
Отже, можна сказати, що вода - прозора, не має свого кольору і її колір можна змінити за допомогою фарби.
В. :Діти, а давайте намалюємо малюнки для Капітошки. Ну що ж, підходьте до столів. Беріть соломинки і роздмухуйте краплинки. Потім кожен з вас розкаже, що ж в нього вийшло на малюнку.
(Нетрадиційне малювання. Діти роздмухують соломинками крапельки води. Вихователь по черзі запитує кожну дитину, що вийшло на її малюнку.)
В : Цікаві і незвичайні у вас вийшли малюнки.
А тепер давайте потанцюємо, а Капітошка нам заспіває.
(Вихователь та діти танцюють)
Малята Капітошщі вже час повертатися на хмаринку.
До побачення, Капітошко!
В. : Діти, вам сподобалась наша сьогоднішня казкова пригода?
Нам всім було дуже цікаво. Та нам час повертатися додому. Тож скажемо нашим гостям До побачення !
1