Презентація "Подорож у країну капітошки"

Про матеріал
презентація інтегрованого заняття "Подорож у країну капітошки" для другої молодшої групи
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                      

                                                                                        Терешківський                                                                                                      

                                                                                        ЗДО «Барвінок»                                                           

                                                                                        Вихователь                                                                   

                                                                                        Головань Т.В.

 

Мета : розширити знання дітей про воду та її значення закріпити знання про деякі властивості води. Закріплювати вміння називати і розрізняти кольори , геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник);  Вправляти у вмінні виділяти об’єкти живої і неживої природи. Розвивати логічне мислення, уяву фантазію щодо створення нових малюнків, асоціацій, думок.

Обладнання :  проекторна  дошка, картинки для дидактичної гри, фланелеграф  із аркушами , прилади для проведення дослідів з водою,  соломинки для малювання, музичний супровід.

(Діти заходять до зали, прикрашеної хмарками, краплинками і т.д)

В. : Малята, подивіться скільки гостей до нас завітало.

Ми  дуже раді  вас бачити і хочемо з вами привітатися:

Добрий ранок ,добрий день

Доброго здоров’я Вам

На цілий день.

Треба разом привітатись

Добрий день!

В.: Яка зараз пора року? (весна)

А весна - це завжди дива і неодмінно весняні пригоди і казка - щодень! А щоб поринути у неї, необхідно на хвилинку зажмурити очі... Прислухаємось! Вже починає щось відбуватися.

(звучить пісня Капітошки)

     В.: А тепер відкрийте очі і погляньте хто до нас завітав

К. : Я - Краплинонька води,

Чиста і прозора.

Я потрібна на Землі Скрізь і всім довкола.

 (Вихователь звертається до дітей)

Де живе вода? (у річці, морі, озері, хмаринці, дощику, снігу, тумані, росі і т.д)

Коли краплинок багато, тоді що утворюється? (дощ, калюжа, озеро і т.д.)

Кому потрібна вода? (всьому живому на Землі)

    А без води є життя? (без води нема життя)

В: А чи знаєте ви , прислів’я про воду?

Діти:

 Без води й борщу не звариш.

 Де вода, там і верба.

 Куди водиця тече, там травиця росте.

 Щоб спрагу вгасити, треба води попити.

 Пролиту воду назад не збереш.

Вихователь: Які ви розумні – стільки багато прислів’їв про воду знаєте.

В. : А ми з дітками ще й гру цікаву знаємо

 

 

 

(Вихователь роздає дітям картинки із зображенням живої і не живої природи, предметів, речей. Діти підгрупами під музику повинні викласти картинки з тими предметами, яким потрібна вода на блакитну квіточку, а з тими, яким не потрібна - на червону . )

 

В. :Коли вже ми дізналися, що вода потрібна всім живим створінням, то хотілося -б знати як і їй живеться, звідки вона береться, куди зникає і з’являється знову. У цьому нам допоможе казка В.О.Сухомлинський        « Крапля роси»  Сідайте зручненько і слухайте уважно .

Рано-вранці на квіточці троянди прокинулась Краплина роси.

Як я тут опинилася? - здивувалася Краплинка. - Увечері я була високо в небі - і захотілося їй знову в небо.

Пригріло Сонце. Випарувалася Краплина, піднялася високо-високо у блакитне небо, до самого Сонечка. А там - тисячі інших краплинок. Зібралися всі в чорну хмару й затулили сонце.

Чого це ви мене заховали від людей? - розгнівалося Сонечко. І послало на хмарину вогненну стрілу. Вдарила вогненна стріла, загримів грім. Злякалася чорна хмара і розсипалась. Пішов дощ. Упала Краплинка на Землю.

Дякую тобі, Краплино, - промовила Земля. - я так скучила за тобою.

(Після розповіді вихователь демонструє подорож краплинки на  проекторній дошці)

К. : І справді, цікава пригода.

В.: - Діти, ви пам’ятаєте, де прокинулась краплинка?

  • Куди вона потрапила?
  • Кого вона зустріла?
  • Що утворили всі краплинки?
  • Що сталося із Хмарою, коли загримів грім?
  • Куди впала краплинка?

  Діти, ви уважно слідкували, як подорожувала краплинка. Бачите, як вона вміє рухатись, наче по колу - з квітки - вгору (на небо), з неба - на землю (вниз). В природі завжди так відбувається.

А ось наша краплинка потрапила до вовчика в гості .

Діти вовчик отримав листа, але прочитати його не може, бо там лише чистісінький аркуш паперу та ще щось

Вихователь. А так, це загадки. А це — чарівний аркуш. Треба, вовчику, правильно відгадати загадки, і тоді на ньому з'явиться зображення. Але ти не хвилюйся. Капітошка та  діти охоче допоможуть, правда?

Вихователь читає загадки, проводить губкою, змоченою у фарбі по чистому аркушу, на якому проявляються геометричні фігури.

1.          Три у мене сторони,

               Міцно з'єднані вони.

               А між ними три кути.

               Хто я? Чи вгадаєш ти?

                                  (Трикутник).

2.          Форма в мене найпростіша --

                Без кутів вона зручніша.

                На сонечко схожий я.

                Як скажіть моє ім'я?

                                  (Круг)

3.          Не овал я і не круг,

               Трикутнику добрий друг.

               Прямокутнику я брат,

               Ну а звуть мене ...

                                    (Квадрат).

 

 

 

Гра «Що зміниося?»

К. : Окрім того, що водиця - така мандрівниця, вона ще й має безліч цікавих властивостей.

 (Перед дітьми ставляють столи. На кожному столі знаходиться обладнання для проведення дослідів..)

В.: діти я хочу поазати вам досліди

У дві прозорі посудини наливаю воду. Опускаю у воду камінець. Що відбулося? (він потонув). Чому? (Тому що важкий). А тепер я візьму пір’їнку і також покладу її на водичку. Що відбувається? (Вона не тоне). Чому? (Тому що легка). Отже, що можна сказати? {Що важкі предмети тонуть, а легкі - ні).

А тепер підходьте до своїх столів, будь ласка, і самі спробуйте це перевірити.

(Діти проводять дослід самостійно під наглядом вихователя. Роблять

висновок.)

В.: А ви знаєте якого кольору вода? (Прозора). Її колір змінюється за допомогою фарби.

У дві прозорі склянки наливаю воду з водопровідного крана. У одну склянку з водою додаю кілька крапель червоної фарби.

Якого кольору стала вода? (червоного). (Аналогічно проробити дослід, додаючи фарбу іншого кольору, 2-3).

Отже, можна сказати, що вода - прозора, не має свого кольору і її колір можна змінити за допомогою фарби.

 

В. :Діти, а давайте намалюємо малюнки для Капітошки. Ну що ж, підходьте до столів. Беріть соломинки і роздмухуйте краплинки. Потім кожен з вас розкаже, що ж в нього вийшло на малюнку.

(Нетрадиційне малювання. Діти роздмухують соломинками крапельки води. Вихователь по черзі запитує кожну дитину, що вийшло на її малюнку.)

В : Цікаві і незвичайні у вас вийшли малюнки.

А тепер давайте потанцюємо, а Капітошка нам заспіває.

 (Вихователь та діти танцюють)

Малята Капітошщі вже час повертатися на хмаринку.

До побачення, Капітошко!

В. : Діти, вам сподобалась наша сьогоднішня казкова пригода?

Нам всім було дуже цікаво. Та нам час повертатися додому. Тож скажемо нашим гостям До побачення !

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2021
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку