Брейн-ринг для вихователів Тема:«Підвищення екологічної компетентності, творчості педагогів»

Про матеріал
Мета: розвивати творчий потенціал педагогів, їхню компетентність у питаннях екології; активізувати мислительсько-пошукову діяльність педагогів.
Перегляд файлу

Брейн-ринг для вихователів

Тема:«Підвищення екологічної компетентності, творчості  педагогів»

 

Мета: розвивати творчий потенціал педагогів, їхню компетентність у питаннях екології; активізувати мислительсько-пошукову діяльність педагогів.

Ведучий: вихователь

Ведучий: Добрий день шановні колеги! Сьогодні у рамках педгодини проводиться  брейн-ринг на тему «Підвищення екологічної компетентності педагогів». Вам потрібно буде виконати завдання з питань екологічного виховання дошкільників  і продемонструвати свої вміння.

Правила: у брейн-рингу бере участь дві команди, за кожний конкурс команда отримує  бали. Перемагає команда,  яка набрала найбільшу кількість балів.

Вихователям пропонується об’єднатися у дві команди. Кожна команда придумує назву. На виконання завдання 1 хв.

Конкурс 1  «Екологічна розминка»

Кожній команді пропонується по 10 запитань на які треба швидко відповісти. За кожну правильну відповідь нараховується по1 балу.

Запитання для команди №1

1.У якого птаха найдовший язик? (У дятла)

2. Кого називають листопадниками? (Зайчат, які народилися восени)

3. Наука про тварин? ( Зоологія)

4. Хто такий іхтіолог? (Вчений, що вивчає риб)

5. Що їсть взимку риба? (Нічого не їсть, вона спить)

6. Яке дерево називають прадідом прадідів? (Дуб)

7. Яка нитка у природі найтонша? (Павутина)

8. Найвища трава? (Бамбук)

9. Яку траву люблять коти? (Валеріану)

10. Що таке екологія? (Наука про взаємозв’язки між живими  організмами та природним довкіллям.

Запитання для команди №2

1. Лісовий півень? (Глухар)

2. Що означає «плач» берези навесні? (Рух соку)

3. Наука про рослини? (Ботаніка)

4. Чому лиственницю називають добрим деревом? (Не колеться)

5. Трава від 99 хвороб? (Звіробій)

6. Пінгвін птах, чи тварина? (Птах)

7. Яке дерево найтовще на землі? (Баобаб)

8. Хто такий орнітолог? (Вчений, що вивчає птахів)

9. Яка охота дозволяється в лісі в будь - яку пору року? (Фотоохота)

10. Які  казки можна назвати екологічними ? (В яких не порушене екологічне правило)

Конкурс 2.  Гра  «Асоціація»

Конкурс оцінюється у 5 бальній системі.

Часто люди асоціюють себе і оточуючих з різними природними явищами, тваринами, рослинами, вживаючи вираз «цвіте як троянда», «працює,як бджілка», «розумна як сова». Але чи завжди самооцінка відповідає тому , як нас сприймають оточуючі?

Завдання для команд:  підібрати асоціації екологічного змісту на колег команди противників, не називаючи їх. Члени команди супротивника відгадують про кого йде мова. На виконання завдання 2 хв.

Орієнтовні асоціації. Зовнішність, характер, манера поведінки людини асоціюється у вас:

- стихією (вогонь, повітря, вода, земля)

- з природним явищем;

- з тваринами(звір, птах, комаха)

- з рослиною (дерево, кущ, квітка)

- з мінералом.

Конкурс 3 «Загадки-ілюстрації»

Ведучий: Сприймати красу природи допомагають репродукції картин відомих художників. В цьому завдання ви зможете провити свої знання. Вихователям пропонуються репродукції картин відомих художників, які зображували пейзажі. Потрібно визначити їх назву та автора.

І.І. Левітан  «Березень»

І.І.Левітан «Золота осінь»

А.К. Саврасов «Граки прилетіли»

І.Е. Грабар «Лютнева лазур»

І.І.Шишкін «Ранок у сосновому борі»

І. А. Жуковський «Останні айстри»

А.І. Куіджи «Березовий гай»

І.І.Шишкін «Полісся»

І.І.Левітан «Ліс»

А.А.Пластов «Перший сніг»

Конкурс 4 «Вгадай за пантомімою». Кожному педагогу пропонується за допомогою пластики, міміки, жестів зобразити тварину, або птаха. Відгадує команда противників. Журі оцінює виразність, схожість передачі з характерним ознаками повадок тварин.

Сорока, жираф, шимпанзе, індик, страус.

Бобер, білка, їжак, сова, пінгвін

 

Конкурс 5. Екологічний кросворд

 

1  

2

 

5

 

 

 

 

1

 

3

4

 

6

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі:

1. При підвищенні температури на 0 градусів і вище сніг стає рихлим і починає танути. Це явище називають. (Відлига)

По вертикалі:

1.У всіх комах 6 ніг. А у цього жителя планети-8 (Павук)

2. Льодові кристалики . що падають з неба взимку (Сніжинки)

3. Хто комах з кори виймає

    Про здоров’я лісу дбає? (Дятел)

4. Яким птахам шкодить весняний розлив річок? (Ластівкам)

5. Куди повзе на собі хату везе. (Слимак)

6. Що стає з бджолою коли вжалить? (Гине)

7.Бабочка ця сухопутна літає над лісовими галявинами. А ім’я у неї «морське» (Адмірал)

Конкурс 6. «Музичний марафон»

За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів.

Завдання №1

Прослухати запис і визначити природні звуки.

Завдання №2

Прослухати музичний уривок, назвати автора і твір.

Конкурс 7. «Чи знаєте ви ?»

Домашнє завдання.  Команди задають по одному запитанню командам противників. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Конкурс 8. «Народні прикмети»

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Продовжити народну прикмету, пов’язану з погодними явищами.

Кіт звернувся клубком - буде похолодання

Ворони кричать взимку- буде заметіль.

Жаби квакають - буде дощ.

Горобці у пилюці купаються- буде дощ.

Біля місяця народилася зірочка – потеплішає.

Собаки катаються - до завірюхи.

Сонце заходить при червоному небі – буде дощ.

Червоне коло навколо місяця- буде дощ.

Блискавка взимку - на бурю.

 

Завдання 3. Гра «Добре-погано» - описати всі позитивні та всі негативні сторони подорожі за 1 хвилину.

І команда – позитивні:


  • Добре, можна побачити нові країни. 

  • Добре, можна познайомитися з новими людьми. 

  • Добре, можна використати різні види транспорту. 

  • Добре, можна відпочити… 


ІІ команда – негативні: 


  • Погано, можна потерпіти аварію. 

  • Погано, потрібно витратити багато грошей. 

  • Погано, можуть напасти пірати, бандити. 

  • Погано, будемо скучати за домівкою… 

 

 

конкурс№ Вам потрібно розкрити дане поняття словесно, наочно, а також підібрати характерні якості даного поняття до кожної букви слів: творчість, креативність, особистість, заповнивши таблицю.

Творчість – це діяльність, яка породжує щось якісно нове і відрізняється неповторністю, оригінальністю та суспільно-історичною унікальністю.

          Найчастіше творчість визначається як процес діяльності, результатом якого є створення  якісно нових матеріальних і духовних цінностей.

Творчість є здатністю людини створювати з наявного матеріалу дійсності на основі пізнання закономірностей об’єктивного  світу нову реальність, що задовольняє різноманітним суспільним та особистим  потребам.

Творчість – це процес самореалізації, який у підсумку формує творчу особистість.

Існує також педагогічна творчість.

Специфіка педагогічної творчості полягає  перш за все в тому, що об’єктом і  кінцевим результатом педагогічної творчості є формування  особистості, а не створення образу як у мистецтві, не створення механізму чи конструкцій як у науці.

Творчість – особливий вид активності нерегламентованого,перетворювального характеру.

Основні риси творчої діяльності – це неповторність, оригінальність, унікальність.

Т – толерантний, терплячий

В – винахідливий, відкритий, відвертий, впевнений               

О – оригінальний

Р – рішучий, розкутий, романтичний

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний

І – ініціативний, інтелектуальний, інтелігентний

С – самостійний, сміливий, самодостатній, сумлінний

Т – товариський, турботливий, тактовний, талановитий                                      творчість

Ь

Підсумок (притча)

      Колись давно у Стародавньому Китаї жив розумний, але дуже пихатий мандарин. Весь день він приміряв багате вбрання, розмовляв із підданими про власний розум і згадував минулу зустріч з імператором… Минали дні, роки… Аж ось країною поширилась чутка, що неподалік від кордону з’явився найрозумніший у світі чернець. Дізнався про це і наш Мандарин. Дуже розлютився він: як можна називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі?! Проте, тамуючи лють і не виказуючи своїх емоцій,  Мандарин запросив ченця до себе у палац. Сам же задумав обдурити його: «Я візьму у руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що у мене в руках: живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе, я роздушу метелика, а якщо мертве, випущу його…» І ось настав день зустрічі.

  У пишній залі зібралося багато людей, усім хотілося подивитися двобій найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали увійшов невисокий, худорлявий чоловік. Він підійшов до Мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, Мандарин запитав: «Скажи-но мені, що я тримаю у руках: живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: «Усе у твоїх руках!» Збентежений Мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

 

    Отже, лише від вас, вашого розуміння дітей, як ви зможете виявити їх задатки, здібності, залежить наскільки творчими людьми виростуть наші вихованці. Усе у Ваших руках!!! Тільки творчий педагог спроможний виховати творчу особистість і на згадку про нашу зустріч я дарую Вам цих метеликів, які нагадуватимуть, що все у Ваших руках!

 

   Вправа «Аплодисменти».

      Ми з вами добре попрацювали і на завершення нашої роботи я пропоную уявити на одній долоні посмішку, на іншій – радість. А щоб вони не втекли від нас, їх треба міцно-преміцно поєднати в аплодисменти.

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку