Мета уроку: ознайомити учнів з новою лексикою та тренувати їх у вживанні нових слів в усному мовленні, розвивати навички усного монологічного та діалогічного мовлення практикувати учнів у читанні з розумінням прочитаного;виховувати дбайливе ставлення до природи.
Номер слайду 4
Good morning, dear pupils, І am glad to see you. Today at our lesson we shall learn new words, new rhyme, we shall do a lot of exercises.
Номер слайду 5
Let’s read the words and find the rhyming words:ten, man, leg, that, egg, big, pan, hen, hat, and, pig, hand. Фонетична зарядка
ВІРШSpring is green. Summer is bright. Autumn is yellow. Winter is white
Номер слайду 8
З’єднати назви слова пори року з малюнками. РОБОТА З КАРТКАМИ
Номер слайду 9
Доповнити віршик__________ is green__________ is bright__________ is yellow__________ is white
Номер слайду 10
Now let’s do an interesting exercise.cod, hot, warm, cold, clean ______________________________summer, spring, dinner, autumn ______________________________grey, brown, yellow, good, white _______________________________You are write out only unsuitable word:
Номер слайду 11
Фізкультхвилинка. Hands up!Hands on sides!Hands on hips! Hands down! Don’t sit down!Hands up! Hands on sides! Hand down! Sit down!
Номер слайду 12
Now pupils we shall read a text about seasons. Spring, summer, autumn and winter are the four seasons. The weather is warm in spring. It is hot in summer. In autumn it is cool and rainy. In winter the weather is cold
Номер слайду 13
Доповнити речення1. The weather is _____________ in spring.2. In autumn it ________________________ .3. It is hot ____________________________.4. In winter ________________ cold.5. Spring, summer, autumn _________________________ four seasons. Письмо
Номер слайду 14
Підсумкова частина. Чому ми навчились?Що вам сподобалось?Що тобі вдалося краще?Щоб ти хотів(ла) зробити ще?