Презентація "Портфель досягнень. Портфоліо здобувача освіти НУШ".
В ній розкриті мета створення портфоліо,види портфоліо,перелік робіт і їх зразки,які збираються в портфоліо за розділами на прикладі учня і його родини.
Термін “портфоліо”запозичений через посередництво англ. portfolio з італійської мови (portafoqlio- “портфель”),де утворений від porta ( “носи”) та foqlio (”аркуш”). Портфоліо може бути як на папері,так і в електронному вигляді і зберігатись локально(бути доступним лише визначеному колу людей,та глобально (для користувачів інтернету). Електронне портфоліо зручне в період дистанційного навчання,коли всі роботи зберігаються в предметних папках комп’ютера і мають швидкий доступ.
Портфоліо має бути постійним процесом – так воно зможе відобразити зусилля дитини, її прогрес та навчальні досягнення за певний період часу. За допомогою портфоліо можна зрозуміти процес мислення дитини і спланувати відповідні стратегії та методи роботи з нею. Портфоліо відображає сильні сторони дитини, а також її потреби.
Портфоліо – це інструмент, який демонструє досягнення учня. Портфоліо не є інструментом планування роботи з дитиною. Проте, вчитель використовує інформацію з портфоліо для подальшого планування - адже потрібно спочатку знати, що вже вміє робити дитина, перед тим, як планувати наступні кроки. Користуючись інформацією з портфоліо, педагог також дізнається про сильні і слабкі сторони дитини, про хід її мислення, про прогрес в опануванні навичками тощо.
Портфоліо учня початкової школи може стати своєрідним заохоченням, а заповнення кожної нової сторінки, а також внесення цікавого матеріалу, мотивуватиме дитину на нові звершення. Батьки і вчителі початкових класів зможуть спостерігати за розумовим, фізичним і психоемоційним розвитком дитини.
Мета використання портфоліо: Вивчення прогресу розвитку дитини за певний період часу, у тому числі прогресу з розвитку відповідних навичок (наприклад, навичок з письма). Забезпечення можливості для самооцінювання. Допомога вчителеві у визначенні індивідуальних цілей для дитини. Основа для оцінки та розроблення навчальної програми.
Види робіт, які розміщуються у портфоліо. Зразки письмових робіт. Малюнки. Опитувальники. Коментарі педагога . Фотографії. Спостереження. Список прочитаних книг. Зразки спільних робіт. Самооцінювання. Коментарі батьків. Зразки робіт в рамках окремих освітніх галузей. Приклади вирішення проблем. Щоденники.
Шановні колеги! В житті дитини відбувається важлива подія – це нова сходинка життєвого шляху підростаючої людини, і від того, як вона буде пройдена, залежить успішність майбутнього навчання. Важливою умовою готовності дитини до школи є реальна мотивація до навчання, оцінка власних можливостей, самого себе. Портфоліо – це збірка досягнень школяра за період навчання в початковій школі, яка має показати динаміку розвитку дитини, її успіхи та досягнення, її індивідуальність. Добрими порадниками і помічниками для дитини повинні стати саме – дорослі. Для цього знадобиться папка з файлами, в які вкладаються документи, письмові роботи, малюнки, копії дипломів дитини. Для систематизації треба допомогти дитині виділити розділи із розрізаних сторінок цієї книги. За роки навчання дитини у початковій школі вона відчує задоволення від власних успіхів, впевненість у подоланні труднощів, зможе найкраще представити себе перед учителями 5-го класу, долаючи проблеми наступності між початковою і середньою школою. Бажаємо всім успіхів і творчого натхнення!