Про профілактику правопорушень здобувачів освіти девіантної поведінки
Номер слайду 2
Девіантна (від англ. – "відхилення") поведінка - це загальна назва для різних порушень правил поведінки. Девіантною зазвичай називають поведінку школярів, яка відрізняється від загальноприйнятих норм.
Номер слайду 3
Девіантна поведінка поділяється на дві великі категорії: поведінка, що відхиляється від норм психічного здоров’я (явна або скрита патологія) це - особлива поведінка;девіантна поведінка, що порушує соціальні і культурні норми, особливо правові. Дітей у яких є психічні захворювання, в першу чергу, потрібно лікувати
Номер слайду 4
Різновиди девіантної поведінки. Аномальна поведінка - відповідна реакція дитини на ситуацію, яка не відповідає його поглядам, оцінкам, поняттям. Зазвичай ця реакція має хворобливий характер. Якщо вона сильно зачіпає почуття дитини і викликає закріплення у свідомості, то девіантна поведінка стає нормою і переходить в розлад.
Номер слайду 5
Розлад - набута форма поведінки. Вона не пов'язана ні з спадковістю, ні з органічними порушеннями. В основі його зазвичай лежать видимі причини і наслідки. Спочатку виникає ситуація, не прийнятна для дитини і яка веде до переживань, образ, зниження самооцінки. Це є стимулом, який запускає механізм. Коли стимул досягає критичного порогу, то виникає відповідна реакція, за допомогою якої дитина намагається зняти, скинути тяжкі для нього переживання.
Номер слайду 6
Асоціальна поведінка - це поведінка, що уникає виконання морально-етичних норм. Вона може виявлятися як агресивна поведінка, сексуальні девіації, залученість в азартні ігри, бродяжництво.
Номер слайду 7
Аутодеструктивна (саморуйнівна поведінка) - це поведінка, що відхиляється від медичних і психологічних норм, що загрожує цілісності та розвитку самої особистості. Саморуйнівна поведінка виступає у наступних основних формах: суїцидальна поведінка, харчова залежність, хімічна залежність (зловживання психоактивними речовинами)
Номер слайду 8
Причини прояву девіантної поведінки у здобувачів освіти. Девіантна поведінка - не завжди результат неправильного виховання. Велику роль відіграють морально-етичні норми поведінки принятні в референтній групі до якої відносить себе дитина, або до якої він намагаєтся увійти. Девіантна – це насамперед протесна поведінка притаманна підлітковому і ранньому юнацькому віку
Номер слайду 9
Педагогічна профілактика - це система попереджувальних заходів, пов'язаних з усуненням зовнішніх причин, чинників та умов, що викликають ті чи інші недоліки (відхилення) у розвитку особистості.
Номер слайду 10
Для запобігання правопорушень серед підлітків потрібно проводити системну профілактичну роботу. Тільки у співпраці з батьками можна достигнути потрібного результату
Номер слайду 11
Класні керівники, вихователі постійно проводять роботу з метою запобігання правопорушень серед підлітків через спостереження за учнями, через індивідуальні і тематичні бесіди з дітьми та батьками
Номер слайду 12
Діти, здатні до скоєння правопорушень знаходяться на шкільному обліку. Працює шкільний психолого-педагогічний консіліум. На консіліум запрошувалися діти з девіантною поведінкою і їх батьки.
Номер слайду 13
10 жовтня співробітниками Індустріального відділу Національної поліції в м. Харкові проведені індивідуальні бесіди з учнями, які мають девіантну поведінку
Номер слайду 14
До роботи з профілактики підліткових правопорушень залучється шкільне самоврядування
Номер слайду 15
В жовтні, з метою запобігання кримінальних правопорушень працівниками поліції проведена профілактична бесіда
Номер слайду 16
В листопаді з метою профілактики буллінгу в школі проведені бесіди:-для учнів початкової школи – “Давайте жити дружно”,-для учнів середньої школи – “Школа-теріторія добра”,-для учнів старших класів – “Стоп буллінг”
Номер слайду 17
В грудні з метою профілактики правопорушень серед підлідків проведена бесіда Головою Суду Індустріального району м. Харкова