Автор проекту: Дерев’янко Н. М., класний керівник 11 класу. Актуальність теми: Проблема вибору професії завжди була актуальною і тим більше, залишається такою в сучасних умовах. Яку професію обрати – одне з головних завдань у житті кожної людини. Проблема підготовки учнів до свідомого вибору професії стає особливо актуальною тому, що орієнтація на певну професійну діяльність, свідомий вибір свого життєвого шляху є невід’ємною складовою всього навчально-виховного процесу в школі. Напрямок проекту: профорієнтація учнів. Завдання проекту:- Надання допомоги учням у виборі професії та потребі вивчення навчальних предметів;- Створення моделі профорієнтаційної роботи в школі
Мета проекту: - ознайомитися з різними професіями, для яких в тій чи іншій мірі потрібні знання з різних навчальних предметів; - вивчити їх особливості, попит на ринку праці; - визначити роль та місце даних професій в соціально-економічному розвитку країни; - виховувати інтерес до вивчення шкільних предметів; - допомогти учневі визначитися у своїй професійній спрямованості, зробити вибір та в майбутньому відчути щастя життєвої реалізації;вселити віру у власні сили та бачення перспективи кращого розвитку свого майбутнього. Потрібно не просто мріяти, а цілеспрямовано йти до мрії
Методика “Діагностичне опитування учнів щодо визначення типу професії”З 20 пар запропонованих видів діяльності необхідно вибрати лише один вид відповідей поставити знак «+». Інструкція: «Припустимо, що після відповідного навчання Ви зможете виконувати будь-яку роботу. Але якби Вам прийшлось вибирати тільки з двох можливостей, чому б Ви віддали перевагу?»ТЕКСТ ЗАПИТАЛЬНИКА1а. Доглядати за тваринами ЧИ 1б. Обслуговувати машини, прибори (слідкувати, регулювати)2а. Допомагати хворим ЧИ 2б. Складати таблиці, схеми, програми для комп’ютерів 3а. Слідкувати за якістю книжкових ілюстрацій, плакатів, художніх листівок ЧИ 3б. Слідкувати за станом, розвитком рослин
4а. Опрацьовувати матеріали (дерево, тканину, метал тощо) ЧИ 4б. Доводити товари до споживача, рекламувати, продавати5а. Обговорювати науково-популярні книги, статті ЧИ 5б. Обговорювати художні книги (концерти, вистави тощо)6а. Ростити молодняк (тварин будь-якої породи) ЧИ 6б. Тренувати товаришів (або молодших) у виконанні якихось дій (трудових, навчальних, спортивних) 7а. Копіювати малюнки, зображення (чи настроювати музичні інструменти) ЧИ 7б. Керувати якимось вантажним (підйомним чи транспортним) засобом – підйомним краном, трактором, тепловозом тощо
8а. Повідомляти, пояснювати людям необхідні їм відомості (у довідкових бюро, на екскурсії тощо) ЧИ 8б. Оформлювати виставки, вітрини (чи брати участь у підготовці п’єс, концертів)9а. Ремонтувати речі, вироби (одяг, техніку), житло ЧИ 9б. Шукати й виправляти помилки в текстах, таблицях, малюнках10а. Лікувати тварин10б. Виконувати розрахунки, вирахування11а. Виводити нові сорти рослин ЧИ 11б. Конструювати, проектувати нові види промислових виробів (продукти харчування, одяг, машини тощо)12а. Розбирати суперечки, сварки між людьми, переконувати, пояснювати, карати, заохочувати ЧИ 12б. Розбиратися в кресленнях, схемах, таблицях (перевіряти, уточнювати, приводити до порядку)
13а. Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності ЧИ 13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів14а. Обслуговувати, налагоджувати медичні прибори, апарати ЧИ 14б. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, забиттях, опіках тощо15а. Художньо описувати, зображувати події (ті, що спостерігаєш і ті, що вигадуєш) ЧИ 15б. Складати точні описи-звіти про події, явища, об’єкти, що спостерігаєш, вимірюєш16а. Робити лабораторні аналізи в лікарні ЧИ 16б. Приймати, оглядати хворих, спілкуватися з ними, призначати лікування17а. Фарбувати чи розмальовувати стіни приміщень, вироби ЧИ17б. Виконувати монтаж чи збір машин, приборів
18а. Організовувати культпоходи однолітків чи молодших в театри, музеї, туристичні походи тощо ЧИ 18б. Грати на сцені, брати участь в концертах19а. Виготовляти за кресленнями деталі, вироби (машини, одяг), будувати споруди ЧИ 19б. Займатися кресленням, копіювати креслення, мапи20а. Вести боротьбу з хворобами рослин, зі шкідниками лісів, садів ЧИ 20б. Працювати на клавішних машинах (комп’ютері, друкарській машинці, телетайпі тощо)
ТИП ПРОФЕСІЇВИД ДІЯЛЬНОСТІПРИКЛАДИ ПРОФЕСІЙЛюдина – природа. Вивчення, досліджен-ня, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо. Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин. Людина – художній образ Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо. Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо. Людина – техніка Створення, монтаж, складання, управлін- ня, експлуатація, ремонт тощо. Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, металург, прядильниця, машиніст, будівельник тощо. Людина – знакова система. Обчислення, підрахун- ки, упорядкуваня, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо. Людина –людина. Виховання; навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо. Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер тощо.
«Якщо ви вдало оберете труд і вкладете в нього свою душу, щастя саме вас відшукає». (К. Ушинський) «Якщо людина не знає, до якої гавані вона прямує для неї жоден вітер не буде попутним» (Сенека) «Коли праця – задоволення, життя прекрасне». (М. Горький) «Треба любити те, що робиш, і тоді праця – навіть найгрубіша – підноситься до творчості». (М. Горький)Мудрі вислови