ПРАВОСВІДОМІСТЬ І ДУХОВНІСТЬ – ОСНОВИ ЛЮДЯНОСТІ

Про матеріал
Розробка виховної години для здобувачів освіти на зазначену тему є актуальною з огляду на те, що не всі усвідомлено розуміють поняття “права людини”, володіють достатнім рівнем правової культури і правової свідомості. Оригінальність ідеї полягає в тому, щоб показати з якими проблемами ми зустрічаємося щодня, де порушуються права кожного з нас. Такі форми роботи як соціальний відеоролик та театр тіней, допомагають зацікавити більшу аудиторію, що підвищує ефективність реалізації мети, забезпечити необхідні умови для соціального становлення та розвитку молоді.
Перегляд файлу

                                                              Токарюк Марина Корнеліївна                                                                

                                                                        Чернівецького вищого комерційного

училища  Київського національного

торговельно-економічного університету                                                

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ ПРАВОВОГО СПРЯМУВАННЯ

НА ТЕМУ: «ПРАВОСВІДОМІСТЬ І ДУХОВНІСТЬ –

ОСНОВИ ЛЮДЯНОСТІ»

Мета: поглибити знання здобувачів освіти про основні права людини і громадянина, визначені Загальною декларацією прав людини та Конвенцією про права дитини; сформувати усвідомлене розуміння поняття “права людини”, підвищити рівень правової культури і правової свідомості; розвивати у молодих громадян України почуття людської гідності.

Матеріально-технічне забезпечення: мультимедійне обладнання, відеоролики, презентація «Правосвідомість кожного», реквізити для театру тіней, роздаткові значки.

Форма проведення: театралізований виховний захід

Учасники: здобувачі освіти ІІ курсу групи ККн918

Анотація Розробка виховної години для здобувачів освіти на зазначену тему є актуальною з огляду на те, що не всі усвідомлено розуміють поняття “права людини”, володіють достатнім рівнем правової культури і правової свідомості. Оригінальність ідеї полягає в тому, щоб показати з якими проблемами ми зустрічаємося щодня, де порушуються права кожного з нас. Такі форми роботи як соціальний відеоролик та театр тіней, допомагають зацікавити більшу аудиторію, що підвищує ефективність реалізації мети, забезпечити необхідні умови для соціального становлення та розвитку молоді.

Хід заходу

Відеоролик права дитини

(посилання на відеоролик  https://youtu.be/vHhe_rESU6c)

Всі ми діти своєї Землі…

І як нас навчили з дитинства, такими ми і виросли.

Це наше життя!!! Цінуй його! Цінуй кожного!

Монолог

Відеоролик

(посилання на відеоролик  https://youtu.be/gM4B-s-QTuk)

Здобувачка освіти під супровід відеоролика читає напамять вірш

Я людина, хоча ще дитина

І байдуже чи тільки я зявилася на світ

Чи мені 5 місяців, чи 16 років?

Я живу, маю право жити!

Я особистість, творю свій світ,

у поєднанні з суспільством.

Я стаю його часткою, нехай і малесенькою.

І мені однаково чи білий він, чи чорний.

Ніхто не має право нівечити його.

Серед всіх людей хтось почує і мій голос!

Я маю чисту душу, не знищену гнівом, заздрістю, зрадою.

І не заплямовану підлістю, ненавистю і брехнею.

Ви можете насміхатися, ви можете 100 раз повторювати:

«Ти ще мала, що ж бо ти знаєш про життя?»

Мені не байдуже горе пораненої пташки чи скривдженої людини.

Розпач Землі задихається від диму електростанцій і хімічних заводів.

Я ж бо вірю в казку, я ж бо переконана: добро перемагає зло!

Я проти зла, проти неволі і насильства, проти фальші і лицемірства.

Проти сварок і образ. Зазирніть мені вічі і збагнете:

Я хочу бачити світ лише добрим і щасливим!

Благаю, не розбивайте моїх рожевих мрій!

Бо  зрештою не так уже і мало залежить від вас…

Сценка

Вмикається світло, на сцену виходять ведучі.

Відповіді супроводжуються слайдами

  • Чого прагнуть люди у всьому світі? (миру) Малюнок 1
  • Загальні правила закономірності, за якими живуть люди у суспільстві? (закон)
  • Пройшло не одне тисячоліття поки людство усвідомило неповторність кожного і ухвалило закони, які оберігають людину, її життя й індивідуальність.
  • Що є найціннішим для людини? (життя)
  • Основний закон держави? (конституція)
  • Це те що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим? (обовязок)
  • А чи знаємо ми свої обовязки?
  • Чи дотримуємося ми їх?
  • Чи знаємо ми свої права?
  • Отже, з чого все почалося?
  • Саме на ці запитання ми спробуємо разом із вами дати відповідь.
  • Увага на екран!

Відеоролик соцопитування. Малюнок 2

Історія встановлення права.

(посилання на авторський  відеоролик  https://youtu.be/-c469RJKemk)

Читання віршів напам’ять

(Здобувачі освіти читають під супровід слайдів)

Здобувач освіти 1

Мораль і право,  Право і Закон –

Рушійні сили для життя людини,

А їх знання надасть нам вірний тон

І розвитку держави – України.

Конкретно мусим жить, не навмання.

Регулювати світ людських стосунків,

Здобувач освіти 2

Впроваджувать державницький процес

Все в правознавстві міститься в рахунку,

Розумно й чесно твориться процес,

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуйте знання.

Все, що завчили, стане незабутнім.

Здобувач освіти 3

Людина, найголовніший скарб нашої планети. Кожен із вас – неповторна особистість, цілий Всесвіт, і він унікальний. Тому що ніколи і ніде не може повторитися.

Здобувач освіти 4   Малюнок 3

Ти знаєш, що ти — людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Здобувач освіти 1

 Більше тебе не буде.

Завтра на цій землі

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди —

Добрі, ласкаві й злі.

Здобувач освіти 2

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба —

Гляди ж не проспи!

Здобувач освіти 3

Бо ти на землі — людина,

І хочеш того чи ні —

Усмішка твоя — єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої — одні.

Ведучий 1 Бувають такі ситуації у житті, коли ти, напевне, знаєш, що правий, але в тебе не вистачає ні сміливості ні певних знань щоб це довести. Дуже часто і в школі і в засобах масової інформації ми чуємо про «права людини», з фільмів ми чітко пам’ятаємо фрази: «ви маєте право на…» , «ви порушуєте мої права» і тд. Про що ж йде мова? Які права ми маємо і для чого вони нам?

 Соцопитування. Соціальний відеоролик «Мої права»  Малюнок 4

(посилання на авторський  відеоролик  https://youtu.be/INE5_kblBIw)

Ведучий 2 Дізнавшись про порушення наших прав, ми маємо звернутися до спеціалістів. Такими спеціалістами являються юристи. Юристи – це люди, котрі добре знають закон і допоможуть розібратися у протиправних діях.

Ведучий 1 Права людини це комплекс природних і непорушних свобод і юридичних можливостей, обумовлених фактом існування людини в цивілізованому суспільстві.Як ми розумієио подане поняття? Малюнок 5

Ведучий 2 Права людини як броня — вони захищають нас; вони як правила — говорять нам, як себе поводити; і вони як арбітри — ми можемо до них звертатися. Вони абстрактні — як емоції, і як емоції вони належать всім й існують, що б навколо не відбувалося. Вони подібні до природи, тому що їх можна зневажити; та до духу, тому що їх неможливо зруйнувати. Подібно до часу, вони  однаково  ставляться  до  всіх нас: багатих і бідних, старих і молодих, білих і чорних, високих і низьких. Вони пропонують нам повагу, і вимагають від нас ставитися з повагою до інших. Вони подібні до доброти, правди і справедливості: ми можемо розходитися в думках стосовно їхнього визначення, але ми впізнаємо їх, коли бачимо, що їх порушують.

Ведучий 1 78% українців вважають право на життя найважливішим правом

людини. Проте не всі ми вміємо керувати своїм життям, ми не цінуємо те, що нам дано природою, нашим Творцем. Але всі МИ хочемо бути щасливими!

Ведучий 2 Напевне, немає людини, яка б не хотіла бути щасливою. А в чому ж полягає щастя, і що необхідно для того, щоб відчути себе щасливим? Дехто вважає, що щастя взагалі не існує, або ж воно мінливе і недосяжне, мов міраж, який зникає при наближенні до нього. Інші говорять, що людина вбачає своє щастя тільки в тому, чого в неї немає, а до того, що в неї є, вона швидко звикає, і воно здатне принести їй щастя лише на короткий час. Треті, виходячи з того, що людина може бути або тільки щасливою, або тільки нещасливою, стверджують, що щастя полягає лише у відсутності нещастя або страждань. Отже саме зараз ми спробуємо поміркувати над цими запитаннями.

Театр тіней

(Виступ театру тіней на тему: «Я маю право…»

Авторська постановка)

Ведучий 1 Отже, від народження всі люди мають певні права, які гарантовані і захищаються державою. Їх потрібно знати й реалізовувати. Але важливо запам’ятати: поводитись слід так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини. Незнання закону не звільняє від відповідальності за вчинки, дії або бездіяльність.

Ведучий 2 Наші права – це наш захист, наша надія на мирне та безхмарне майбутнє. Ми з вами живемо у цивілізованому суспільстві, де не повинно бути місця для насильства та протиправних дій. На світі існує  багато різних націй та держав, у кожної країни  є своє бачення правильності рішень, але об’єднує нас те, що всі ми люди, звичайні прості люди, які хочуть жити у мирі та злагоді, радіти, кохати, народжувати дітей, милуватись світанками та відчувати гордість у серці за себе і свою країну. Де б ти не був, куди б ти не прокладав свій життєвий шлях, не забувай, що ти – ЛЮДИНА.

Театр тіней Малюнок 6

(Виступ театру тіней на тему: «Право на життя».  

Авторська постановка)

Здобувач освіти

Найвища в світі цінність – жити,

йти вдаль по вранішній росі,

Сміятись, плакати, любити,

І дивуватися красі.

Яке це щастя в світі жити?

І відчувати смак життя,

Сміятись, мріяти, радіти,

Й летіти в світле майбуття.

Яке це щастя в світі жити!

Заповіт матері Терези « життя –найвища цінність ».

Виходять учасники театру зі словами:

1. Життя – це шанс. Скористайся ним.

2. Життя – це краса. Милуйся нею.

3. Життя – це мрія. Здійсни її.

4. Життя – це виклик. Прийми його.

5. Життя – це обов’язок. Виконай його.

6. Життя – це гра. Стань гравцем.

7. Життя – це цінність. Цінуй його.

8. Життя – це скарб. Бережи його.

9. Життя – це любов. Насолоджуйся нею.

10. Життя – це пісня. Доспівай її.

11. Життя – це удача. Шукай цю мить.

12.Життя таке чудове –не загуби його. Це твоє життя! Бережи його!

Флешмоб

Кожен здобувач освіти після своїх слів роздає символи глядачам у залі

  • Здобувач освіти 1- Я щасливий, бо маю право ЖИТИ! (серце)
  • Здобувач освіти 2 - Я щасливий, я можу вільно говорити, обирати, любити, бути гідним громадянином своєї країни, я маю право на СВОБОДУ! (голуб)
  • Здобувач освіти 3 - Я щасливий, тому що здоровий, я маю право на МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ (медицина)
  • Здобувач освіти 4 - Я щаслива, що я - українка, що живу на прекрасній землі! Це моя Батьківщина! Це наша земля. Яка виростила кожного з нас.
  • Здобувач освіти 5 -  І ми закликаємо всіх
  • Всі разом:  бути гідними її громадянами! (патріот)

Ведучий 1 В руках розумної людини знання роблять чудеса, відвертають страшні конфлікти, непорозуміння, і навіть війни. Своїм словом людина може досягти того. Чого інші не можуть силою.

Ведучий 2  Знайте та користуйтеся своїми правами. А ще памятаємо про те, що у кожного з нас, як громадян своєї держави - є обовязки!

Ведучий 1  Кожен зобов'язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Ведучий 2  Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності

Ведучий 1 Права треба знати, щоб збудувати щасливу у майбутньому державу. Незабаром вам відповідати за життя нашої країни. Адже недарма говориться: «Держава будується не в майбутньому, вона будується сьогодні». Ви своїми знаннями, своєю працею маєте доводити свою любов до держави. Хочеться вірити, що ви зробите це гідно, щоб кожен міг би сказати: «Я – громадянин України».

Рецепт щастя

Під фон відеоролик

Викладач А закінчити наш захід я б хотіла рецептом щастя від Ш. Амонашвіллі:

«Візьміть чашу терпіння, налийте туди повне серце любові, вкиньте дві пригорщі щедрості, хлюпніть гумору, посипте добром і додайте якомога більше віри - і все те добре перемішайте. Потім намажте на шматок відпущеного Вам життя і пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху».

Дякуємо всім за увагу! Будьте щасливі та пам’ятайте  що ми особливі, кожен з нас індивідуальність, громадянин своєї держави. Тож будьте сильними, мужніми і право свідомими!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку