§ 11. Стоп булінг. Комунальний заклад “ Одноробівський ліцей ” Золочівської селищної ради. Підготувала: вчитель Одноробівського ліцею Вікторія Ткаченко
Номер слайду 2
на цьому уроці ви:дізнаєтеся про ознаки булінгу; дослідите прояви кібербулінгу; проаналізуєте, що робити в ситуації булінгу; обговорите джерела допомоги постраждалим від булінгу• Булінг (цькування) • кібербулінг • джерела допомоги
Номер слайду 3
Що таке буліг. Булінг (цькування) — це постійна агресивна поведінка однієї людини або групи людей стосовно іншої. Булінг супроводжується постійним фізичним і психологічним тиском, спрямованим на приниження людської гідності. Прочитайте ситуації нижче. Визначте, які з них є булінгом, а які — ні. Чи всі ознаки булінгу, зазначені на мал. 38, у них наявні? На перерві Славко випадково штовхнув Гліба. Той упав, а з його портфеля на підлогу розсипалися всі зошити й підручники. Уляна забрала мобільний телефон Міли й погрожує, що викладе її особисті фото в інтернет. Це повторюється неодноразово. Тимофій часто є свідком того, як Матвій та його друзі насміхаються з Віки: забирають окуляри, кидають на підлогу зошити та книжки, топчуть їх. Інші учениці класу бачили, як Віка плаче у туалеті під час перерви.• Наведіть свій приклад ситуації, яка є булінгом.
Номер слайду 4
кібербулінг. Кібербулінг — це булінг, який здійснюється із застосуванням цифрових технологій. Він може відбуватися в соціальних мережах, месенджерах, на ігрових платформах тощо. Кібербулінг має на меті залякування, образи, приниження тих, проти кого він спрямований (мал. 39). Дослідіть соцмережу або месенджер, якими ви користуєтеся. Перевірте налаштування публічності ваших особистих даних. Дізнайтеся, як ви можете заблокувати небажаного користувача.
Номер слайду 5
Як протидіяти булінгу. Якщо булінг відбувається з вами або з кимось іншим, скористайтеся порадами протидії булінгу (мал. 40), розробленими Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ). Перейдіть за покликанням http://is.gd/npm. F27 або QR-кодом. Перегляньте відео. Назвіть, які способи протидії агресії та насильству в учнівському середовищі ви запам’ятали
Номер слайду 6
Джерела допомоги• Проведіть мозковий штурм: «До кого можна звернутися, якщо ви стали свідком або жертвою булінгу». • Запишіть на дошці всі ідеї. • Проведіть голосування, щоб з’ясувати, до кого ви звернулися б по допомогу насамперед. У ситуаціях булінгу треба звернутися по допомогу до ваших батьків/опікунів або іншого дорослого, якому ви довіряєте. У ліцеї ви можете звернутися до психолога, спортивного тренера чи улюбленого вчителя.
Номер слайду 7
Джерела допомоги• Перейдіть за покликанням http://is.gd/SJ5y. LU або QR-кодом. • Напишіть у кружечку по одному способу допомоги чи висловлення підтримки людині, яка постраждала від булінгу. • По черзі прикріпіть кружечки на дошці чи вільній стіні класу, зачитуючи свої відповіді