Правила поведінки для учнів під час проведення дистанційного уроку: Дистанційний урок - це час для навчання. Не запізнюйся на урок. Заходити тільки під своїм прізвищем та ім'ям. ( Всіх незнайомців рекомендовано залишати за «дверима» конференції)Привітайся з однокласниками та учителем -ввімкни камеру, приєднуючись до уроку. Під час уроку вимкни мікрофон, та вмикай його при відповіді. Хочеш відповісти – підніми руку («Реакції»). Дотримуйся академічної доброчесності: самостійно виконане завдання принесе тобі більше користі.
Номер слайду 3
Вправа «Смайлики»Оберіть в розділі «Реакції» смайлик, який вкаже нам, який у вас настрій на початку уроку!
Номер слайду 4
Давайте повторимо. Вправа «Знайдіть помилку»
Номер слайду 5
Вправа «Асоціації»
Номер слайду 6
Птахи, їхні особливості
Номер слайду 7
Яке значення польоту для птахів?https://youtu.be/B1 YWSQ7a. Ps8
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Вправа «Чому крокодил не літає?»
Номер слайду 10
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїФорма тіла. Покриви тіла. Опорно-рухова система. Дихальна система. Кровоносна система. Травна система. Видільна система. Нервова система. Органи чуття. Розмноження
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїФорма тіла. Обтічна форма тіла. Покриви тіла. Наявність пір’яного покриву. Пластичність рухів при польоті надають чотири типи пір’я: стрижневі, контурні, пухові, нитковидні. Махові пера збільшують площу крила, створюють тягу та підйомну силу, а рульові забезпечують регуляцію напрямку польоту та гальмування під час посадки.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїОпорно-рухова система. Передні кінцівки перетворені на крила, будова яких дозволяє створювати підйомну силу та надає птахам здатність до польоту. Щелепи беззубі, витягнуті у дзьоб, вкритий роговим покривом. Скелет компактний, міцний та легкий. Деякі кістки зрослися між собою. Трубчасті кістки порожні, пневматичні, тобто містять усередині повітря. Цівка нижньої кінцівки пом'якшує удар під час приземлення після польоту. У грудній клітці наявний виріст грудини – кіль, до якого прикріплюються грудні м’язи, які приводять в рух крила. Літальні м’язи досягають 25% маси тіла. М’язи, що призводять в рух кінцівки, розміщені на тулубі, а до самих кінцівок ідуть лише сухожилля.
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїДихальна система. Дихальні система складається із повітроносних шляхів та губчастих легень, наявні повітряні мішки, які заповнюють всі проміжки між органами. Вони необхідні під час польоту тим, що забезпечують механізм подвійного дихання, полегшують тіло в повітрі та збільшують теплопродукцію у 8 разів.
Номер слайду 17
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїКровоносна система. Теплокровні. Серце чотирьохкамерне (2 предсердя,2 шлуночки), з однією правою дугою аорти. Відрізняються високою частотою серцевого ритму. Два кола кровообігу, артеріальна та венозна кров не змішуються.
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїТравна система. Кишечник вкорочений, відсутні товстий і прямий відділи, чим забезпечується висока швидкість травлення їжі. У зв’язку з цим кишечник ніколи не буває заповнений їжею. Крім того пташині екскременти кашкоподібні. Все це і надає полегшення тіла у польоті. Видільна система. Відсутній сечовий міхур.
Номер слайду 20
Номер слайду 21
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїНервова система. Добре розвинений головний мозок, особливо великі півкулі, середній мозок та мозочок, що дозволяє птахам виконувати складні характери рухів, які здійснюються у польоті. Органи чуття. Зір гострий та кольоровий: око сприймає червоний, синій і зелений кольори, ультрафіолет, магнітне поле. Мають відмінний слух. Орган слуху з трьох відділів: зовнішнє, середнє та внутрішнє.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Пристосування птахів до польоту{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Ознаки. АдаптаціїРозмноження та розвиток. Роздільностатеві. Відсутній правий яєчник у самок. Запліднення внутрішнє. Після запліднення яйцеклітина, що має значний запас поживних речовин(жовток), вкривається захисними яйцевими оболонками – так формується яйце. Для птахів характерне яйценародження. Розвиток прямий (гніздовий або виводковий).
Номер слайду 24
Вправа «Так чи ні»Птахи – це холоднокровні хребетні тварини. НІ2. Основною локомоцією птахів є політ. ТАК3. Для полегшення тіла під час польоту, у птахів відсутній шлунок. НІ4. У птахів трикамерне серце та одне коло кровообігу. НІ5. Для птахів характерне подвійне дихання. ТАК6. Сечовий міхур у птахів відсутній, що полегшує їх тіло при польоті. ТАК7. Мозочок птахів добре розвинутий, що допомагає координувати політ. ТАК8. Тіло птахів вкрите роговими лусками. НІ
Номер слайду 25
Вправа «Смайлики» Оберіть в розділі «Реакції» смайлик, який вкаже нам, який тепер у вас настрій, після участі в цьому уроці!
Номер слайду 26
Домашнє завдання. Прочитати параграф 19. Вміти відповідати на запитання. Записати в зошит таблицю «Пристосування птахів до польоту» (гугл клас)
Номер слайду 27
Творчі завдання на додаткову оцінку. Створити агітаційний плакат (А-3, А-2).«Допоможемо зимуючим птахам»
Номер слайду 28
2. Створіть «Хмару слів»на тему «Значення птахів в природі та для людини»https://youtu.be/k. CSw. Ws1pw5g. Зайдіть за посиланням та дізнаєтесь, як це робити. Готові «Хмари слів» прикріпити до завдання в гугл класі.