Виховний захід «Чарівний вулик»
(казка)
Мета: поглибити знання учнів про склад бджолиної сім’ї та важкий бджолиний труд; дізнатись про цілющі властивості меду; розвивати творчі здібності; формувати вміння учнів узагальнювати набуті знання у цілісну картину живої природи, виховувати любов до України.
I.Мотивація
(Звучить весела музика)
Ведучий: Добрий день Вам, люди добрі!
Щаслива година.
Роком 2018 крокує наша Україна.
Свят попереду у нас ще буде доволі!
Та сьогодні свято в нашій школі!
Сміху й радості багато подарує всім нам радо.
Вас вітає любов і ласка, в гості кличе всіх нас … казка «Чарівний вулик»
ІІ. Основна частина
Ведучий: Одного ранку з’явилася на світ маленька бджілка. Розкрила вона свої оченята і здивовано поглянула навколо. Тисячі бджілок працюють у вулику, кожен знає свою справу. І все злагоджено, чітко.
Побачила маленьку бджілку стара бджола та й каже:
— Політай біля вулика, подивись на білий світ, а потім я навчу тебе збирати солоденький нектар.
Ведучий: Вилетіла бджілка з вулика, а там… Як гарно навколо! Вона радісно замахала крильцями і швидко облетіла садок. Побачила маленька, що бджілки летять з відерцями і собі взяла такі. Що робити далі? Підлетіла бджілка до рожевого метелика і сказала:
Бджілка:— Метелику, навчи мене нектар збирати!
Метелик:— Вибач, маленька, але я не вмію. Я тільки літаю з квітки на квітку та запилюю їх.
Ведуча: Засмутилася бджілка. Аж дивиться, червоненьке сонечко сіло на стеблинку.
Бджілка: — Навчи мене нектар збирати, — звернулася до нього.
Сонечко:— Ні, я цього не вмію робити. Я можу навчити тебе знищувати попелиць, — сказало сонечко.
Ведуча: Полетіла бджілка до лісу. Дивиться, мурашка тягне до хати якусь личинку.
Бджілка:— Панночко мурашко! Навчіть мене нектар збирати!
Мурашка:— Ти ж бачиш, я працюю. Та й не вмію я твій нектар збирати, це справа бджіл. Лети на лужок, — відповів він.
Ведуча: Знову засмутилася мала бджілка, але змахнула крильцями і поспішила на лужок. А тут ціле море квітів! І тисячі бджілок над ними. Одна голубенька квіточка покликала бджілкудо себе:
Квіточка:— Лети сюди, скуштуй мій сочок.
Ведуча: Спробувала бджілка і зраділа:
Бджілка: — Так це ж і є нектар.
Ведуча: Набрала бджілка повні відерця солодкого нектару і поспішила до вулика.
Бджілка: Ой, вже сонце високо, а до вечора ще так багато треба встигнути зробити!
Ведуча: Поспішай, бджілко!
(Дівчатка – квіти неначе сплять)
Бджілка: Весело я тут гуляю
Квітам вічка розтуляю
Кажу- годі, квіти, спати
Я прийшла медок збирати!
(Танець квітів з бджілкою. Пісня Тоні Матвієнко «Дивна квітка»)
(Виходить хлопчик з дівчинкою. Пасічник біля вуликів клопочеться)
Хлопчик: А де ж це наш дідусь подівся? Ніде його не видно!
Дівчинка: Мабуть, як завжди, біля своїх улюбленців, в саду.
Хлопчик: Побігли подивимось.
Дівчинка: Дідусю, ось ви де. Що ви робите? Хто це? Оси чи бджоли?
Пасічник : Та це ж бджілки – трудівниці.
Хлопчик: А чому ти їх називаєш трудівницями?
Пасічник: О, бджілки дуже корисні та працелюбні комахи.
Діти разом: Розкажи, дідусю.
Пасічник: Слухайте. Продукти, які дають бджоли людям – це мед, віск, прополіс, бджолина отрута, бджолине молоко. За літо бджолина сім’я збирає майже 150 кілограмів меду і 3 кілограмів воску. Для того, щоб зробити 100 грам меду, бджола повинна взяти нектар з мільйона квітів і пролетіти тисячі кілометрів. Це, звичайно. важка праця. Тому робочі бджоли довго не живуть (30 -40 днів). Мед – не тільки смачний продукт харчування. Це цінні ліки, які допомагають при багатьох захворюваннях людини. Надзвичайно корисний мед для дітей. Не слід забувати і про те, що бджоли, перелітаючи з квітки на квітку, запилюють їх.
Їм подобається усе яскраве, різнобарвне.
(Пісня «Кольоровий світ» Наталя Май)
Дівчинка: Дідусю, а що ти там знову розглядаєш?
Пасічник: Я шукаю бджолину королеву.
Хлопчик: А що, у бджіл є королева?
Пасічник: Звичайно. Ось вона – найголовніша бджола. Її роль у вулику - це продовження роду. Але в бджолиній сім’ї на неї покладається не тільки функція «поповнення» потомства. Феромони, що виділяються королевою, розносяться за бджолами по стільниках, що дозволяє їм захиститися від інфекцій і довгий час зберігати своє здоров’я.
(Виступ королеви у гарному вбранні з короною)
Королева : Я королева бджіл і зараз розкажу вам легенду про золоту бджілку.
«Колись дуже давно в одній далекій країні жила жінка. Мала вона три дочки. Пройшли роки, підросли її дівчата, повиходили заміж, кожна мала своє господарство. Занедужала стара мати. Послала свою вивірку до старшої дочки, щоб та прийшла. Вивірка застала її за роботою: ткала полотно і не погодилася прийти, бо не мала часу. Розсердилася вивірка і зробила її павуком.
- Ось тобі кара: тчи все життя!
Пішла вивірка до другої дочки. І та була зайнята роботою: мила посуд і не пішла до матері.
- Ти будеш черепахою, - вирішила вивірка. Пішла вона до третьої дочки, яка також була за роботою. Але як почула, що мати хвора, то швидко все залишила і побігла до рідної домівки. Прожила ця дочка довгі роки щасливо, а в глибокій старості стала золотою бджілкою. Літає вона над медоносними полями, над далекими лісами, скрізь у праці, але завжди повертає до рідного порога - до свого вулика».
Пасічник: Окрім робочих бджілок та королеви у бджолиній сім'ї є ще трутні – це чоловічі особини. Трутні не роблять ніякої роботи взагалі, але вони відповідають за розмноження, створюють необхідний режим температури і вологості в гнізді, захищають від ворогів і збудників захворювань бджолину королеву.
(Танок трутнів з королевою бджіл)
Хлопчик: Дідусю, а навіщо у вулику так багато бджіл?
Пасічник: Так внучку, багато і у кожної бджоли своє окреме завдання у вулику.
Дівчинка: Як завдання? Я думала, що вони лише збирають мед?
(по черзі виходять бджілки з інструментами, відповідно до роботи бджоли)
Пасічник: Ні-ні. Ось дивись (
Дівчатка - бджоли про біологічні особливості бджіл
· для виготовлення однієї ложки меду (30 г) 200 бджіл повинні збирати нектар протягом дня;
· бджола для наповнення медом дзьобика, якийуміщує 40 мг нектару, повиннавідвідати за один виліт не менше 200 квіток;
· вага однієїбджолиблизько 100 мг;
· бджола напрочуд сильна, бо може підняти в повітря предмет у два рази більший за її власну вагу;
· при польоті без меду бджола розвиває швидкість до 65 км/год.;
· може здатись неймовірним, але наукові дослідження свідчать про те, що сила зору бджоли більша за орлину. Гострота зору цієї комахи у 150 раз більша, ніж у людини;
· бджола у вулику виконує «круговий танець», якщо вона знайшла джерело корму на невеликій відстані від пасіки. «Кривий танець» бджоли - це сигнал про те, що медозбір далеко від пасіки;
· для отримання 1 кг меду бджоли повинні зробити 4500 вилетів і взяти нектар із 6-10 млн квіток;
· сильна сім'я може зібрати за день 5-10 кг мед;
- цілющими є не лише продукти бджільництва і повітря на пасіці, а й навіть бджолина отрута - жалячи, бджоли лікують. І кажуть, що жалять бджоли саме в ті місця на тілі, які є нездоровими.
Гримить грім – бджілки тікають)
Дівчинка: Дідусю, а чому ж це бджілки заховалися?
Хлопчик: І такі сердиті, гудуть.
Пасічник: Коли йде дощ, бджілки не працюють.
Танець з парасольками
Інсценівка з мультфільму «Be move»
Заїжджають хлопці на машинці (макет)
Бджола – вчителька: Стоп – стоп. А зараз хвилинка профорієнтації.
Хлопчик1: О, ні.
Бджола – вчителька: Запам’ятайте! Кожна найменша робота важлива, якщо її робити якісно. Бджоли повинні бути обережні з вибором майбутньої бажаної професії, адже вам працювати на своєму місці до кінця свого життя.
Хлопчик2: На одному місці до кінця свого життя? Я цього не знав!!
Хлопчик1: А яка різниця?
Бджола – вчителька: Я рада вам повідомити, що як вид ми не відпочивали уже понад 27 мільйонів років. У-У.!!!
Хлопчик 2: Тобто, нам пахати тут до скону?
Бджола – вчителька: Хотілося б!
Хлопчик 3: А коли ж відпочивати на зеленому лужку?
Хлопчик 1: Просто літати, сидіти на квітах, вони ж такі гарні ?
Бджола – вчителька: Ну що ж, полетіли у яблуневий сад.
(Пісня «Весною яблуні зацвітуть» Наталі Май
Виходять пасічник і діти.
Дівчинка: Ой дідусю, дивись, до нашого чарівного вулику і сонечко завітало! А не зашкодить воно нашим бджілкам?
Пасічник: Ні, не зашкодять, але їх призначення у природі зовсім інше.
Хлопчик: А я знаю, яка їхня робота. Дізнався про це в Інтернеті. Бджілки запилюють квіти, збирають мед, а сонечка корисні тим що, поїдають попелиць і кліщів, шкідників фруктових садів та полів. Тому сонечка, як і бджілки, допомагають людям отримувати високі врожаї.
Дівчинка: Ой, дідусю, дивись скільки сонечок прилетіло на наше свято.
(Танець дітей - сонечок)
Дівчинка: Ось і полетіли сонечка – комахи працювати. А де ж це наші бджілки – трудівниці забарилися?
Хлопчик: Так, так. Вже давно дощ закінчився, ясне сонечко вийшло із-за хмар, гукає до роботи.
Дівчинка: Ти чуєш, летять? Мабуть і бджілка Майя з ними. Обіцяла теж прилетіти на свято «Чарівного вулика» .
Хлопчик: Так, вона ж казкова.
Забігають діти – бджоли (учні 1-2 класів)
Бджілка Майя:
Дбайливо й без упину
Я цілий день працюю…
Я трудівниця – бджілка
Й секунди не змарную.
Уся в своїх турботах
Жу-жу-жу собі тихенько,
Коли мене зустрінеш,
То обминай скоренько
1 бджілка:
Бджілка Майя на весні
По саду літала.
З яблуневих квіточок
Нам медок збирала.
2 бджілка:
У ліщиновий лісок
Жу-жу-жу летіла,
І на гілочку куща.
Відпочити сіла.
3 бджілка:
Наша Майя зібрала
Мед з усіх усюдів: З поля, з лісу, з бережка
На здоров’я людям
4 бджілка:
Трудівниця замала
Та все носить, носить. Меду стільки нам дала -
На всю зиму досить!
5 бджілка:
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
У поле, до гаю, Збираю медок
Із різних квіток. Кого не злюблю, Того жалом колю.
6 бджілка:
Із квіточки на квітку
Весь день перелітає
Та вміло сік солодкий
Із них для нас збирає.
7 бджілка:
Квітучі липи, гречку
В околицях шукає,
Від ранку і до вечора
Нектар переробляє.
8 бджілка:
У вуликах на сотах
З сім’єю мед складає,
А потім ще за всім цим
Старанно доглядає.
9 бджілка:
Непроханого гостя
Враз жалом відлякає.
Хоча сама й маленька-
Відважною буває.
(Танець «Золотава бджілка»)
ІІІ. Підведення підсумків
Хлопчик: Завдяки бджілкам духмяним цвітом можемо насолоджуватись у буквальному розумінні цього слова: споживати те, що в квіточках смачне, солодке і корисне, залишаючи їх неушкодженими.
Дівчинка: Пасіка - справжня фабрика, на якій трудяться сотні тисяч бджіл, виготовляючи цінні, корисні природні ліки і смачні продукти. Відкриває пасічник вулика, немов чарівну скриню, і виймає для нас розмаїті дари...
Ведуча: Бджолина сім'я - це ідеальне суспільство, - казав один старий пасічник. Якби ти, людино, була як бджола, то край наш прекрасним медоносом став би, а Україна - могутньою державою з прекрасним і багатим життям її народу.
(Фінальна пісня про Україну)
Вчитель біології: Любити природу – значить бути людяним, толерантним, адже вона та її мешканці, у своїй більшості, є беззахисними перед владою людини. Тварини, птахи, комахи здавна були священними чи визнаними як національний символ держави. В Австралії, наприклад, такою твариною є кенгуру та коала. В Америці – орлан. В Єгипті – верблюд. В Україні ж це бджола, яка символізує працелюбність, наполегливість та терпіння нашого народу.
Усі разом: Бажаємо довголіття! Живіть з насолодою.
(Подарунки для запрошених – символічні вулики, виготовлені учасниками заходу)
Виховний захід «Чарівний вулик»
(казка)
Мета: поглибити знання учнів про склад бджолиної сім’ї та важкий бджолиний труд; дізнатись про цілющі властивості меду; розвивати творчі здібності; формувати вміння учнів узагальнювати набуті знання у цілісну картину живої природи, виховувати любов до України.
I.Мотивація
(Звучить весела музика)
Ведучий: Добрий день Вам, люди добрі!
Щаслива година.
Роком 2018 крокує наша Україна.
Свят попереду у нас ще буде доволі!
Та сьогодні свято в нашій школі!
Сміху й радості багато подарує всім нам радо.
Вас вітає любов і ласка, в гості кличе всіх нас … казка «Чарівний вулик»
ІІ. Основна частина
Ведучий: Одного ранку з’явилася на світ маленька бджілка. Розкрила вона свої оченята і здивовано поглянула навколо. Тисячі бджілок працюють у вулику, кожен знає свою справу. І все злагоджено, чітко.
Побачила маленьку бджілку стара бджола та й каже:
— Політай біля вулика, подивись на білий світ, а потім я навчу тебе збирати солоденький нектар.
Ведучий: Вилетіла бджілка з вулика, а там… Як гарно навколо! Вона радісно замахала крильцями і швидко облетіла садок. Побачила маленька, що бджілки летять з відерцями і собі взяла такі. Що робити далі? Підлетіла бджілка до рожевого метелика і сказала:
Бджілка:— Метелику, навчи мене нектар збирати!
Метелик:— Вибач, маленька, але я не вмію. Я тільки літаю з квітки на квітку та запилюю їх.
Ведуча: Засмутилася бджілка. Аж дивиться, червоненьке сонечко сіло на стеблинку.
Бджілка: — Навчи мене нектар збирати, — звернулася до нього.
Сонечко:— Ні, я цього не вмію робити. Я можу навчити тебе знищувати попелиць, — сказало сонечко.
Ведуча: Полетіла бджілка до лісу. Дивиться, мурашка тягне до хати якусь личинку.
Бджілка:— Панночко мурашко! Навчіть мене нектар збирати!
Мурашка:— Ти ж бачиш, я працюю. Та й не вмію я твій нектар збирати, це справа бджіл. Лети на лужок, — відповів він.
Ведуча: Знову засмутилася мала бджілка, але змахнула крильцями і поспішила на лужок. А тут ціле море квітів! І тисячі бджілок над ними. Одна голубенька квіточка покликала бджілкудо себе:
Квіточка:— Лети сюди, скуштуй мій сочок.
Ведуча: Спробувала бджілка і зраділа:
Бджілка: — Так це ж і є нектар.
Ведуча: Набрала бджілка повні відерця солодкого нектару і поспішила до вулика.
Бджілка: Ой, вже сонце високо, а до вечора ще так багато треба встигнути зробити!
Ведуча: Поспішай, бджілко!
(Дівчатка – квіти неначе сплять)
Бджілка: Весело я тут гуляю
Квітам вічка розтуляю
Кажу- годі, квіти, спати
Я прийшла медок збирати!
(Танець квітів з бджілкою. Пісня Тоні Матвієнко «Дивна квітка»)
(Виходить хлопчик з дівчинкою. Пасічник біля вуликів клопочеться)
Хлопчик: А де ж це наш дідусь подівся? Ніде його не видно!
Дівчинка: Мабуть, як завжди, біля своїх улюбленців, в саду.
Хлопчик: Побігли подивимось.
Дівчинка: Дідусю, ось ви де. Що ви робите? Хто це? Оси чи бджоли?
Пасічник : Та це ж бджілки – трудівниці.
Хлопчик: А чому ти їх називаєш трудівницями?
Пасічник: О, бджілки дуже корисні та працелюбні комахи.
Діти разом: Розкажи, дідусю.
Пасічник: Слухайте. Продукти, які дають бджоли людям – це мед, віск, прополіс, бджолина отрута, бджолине молоко. За літо бджолина сім’я збирає майже 150 кілограмів меду і 3 кілограмів воску. Для того, щоб зробити 100 грам меду, бджола повинна взяти нектар з мільйона квітів і пролетіти тисячі кілометрів. Це, звичайно. важка праця. Тому робочі бджоли довго не живуть (30 -40 днів). Мед – не тільки смачний продукт харчування. Це цінні ліки, які допомагають при багатьох захворюваннях людини. Надзвичайно корисний мед для дітей. Не слід забувати і про те, що бджоли, перелітаючи з квітки на квітку, запилюють їх.
Їм подобається усе яскраве, різнобарвне.
(Пісня «Кольоровий світ» Наталя Май)
Дівчинка: Дідусю, а що ти там знову розглядаєш?
Пасічник: Я шукаю бджолину королеву.
Хлопчик: А що, у бджіл є королева?
Пасічник: Звичайно. Ось вона – найголовніша бджола. Її роль у вулику - це продовження роду. Але в бджолиній сім’ї на неї покладається не тільки функція «поповнення» потомства. Феромони, що виділяються королевою, розносяться за бджолами по стільниках, що дозволяє їм захиститися від інфекцій і довгий час зберігати своє здоров’я.
(Виступ королеви у гарному вбранні з короною)
Королева : Я королева бджіл і зараз розкажу вам легенду про золоту бджілку.
«Колись дуже давно в одній далекій країні жила жінка. Мала вона три дочки. Пройшли роки, підросли її дівчата, повиходили заміж, кожна мала своє господарство. Занедужала стара мати. Послала свою вивірку до старшої дочки, щоб та прийшла. Вивірка застала її за роботою: ткала полотно і не погодилася прийти, бо не мала часу. Розсердилася вивірка і зробила її павуком.
- Ось тобі кара: тчи все життя!
Пішла вивірка до другої дочки. І та була зайнята роботою: мила посуд і не пішла до матері.
- Ти будеш черепахою, - вирішила вивірка. Пішла вона до третьої дочки, яка також була за роботою. Але як почула, що мати хвора, то швидко все залишила і побігла до рідної домівки. Прожила ця дочка довгі роки щасливо, а в глибокій старості стала золотою бджілкою. Літає вона над медоносними полями, над далекими лісами, скрізь у праці, але завжди повертає до рідного порога - до свого вулика».
Пасічник: Окрім робочих бджілок та королеви у бджолиній сім'ї є ще трутні – це чоловічі особини. Трутні не роблять ніякої роботи взагалі, але вони відповідають за розмноження, створюють необхідний режим температури і вологості в гнізді, захищають від ворогів і збудників захворювань бджолину королеву.
(Танок трутнів з королевою бджіл)
Хлопчик: Дідусю, а навіщо у вулику так багато бджіл?
Пасічник: Так внучку, багато і у кожної бджоли своє окреме завдання у вулику.
Дівчинка: Як завдання? Я думала, що вони лише збирають мед?
(по черзі виходять бджілки з інструментами, відповідно до роботи бджоли)
Пасічник: Ні-ні. Ось дивись (
Дівчатка - бджоли про біологічні особливості бджіл
для виготовлення однієї ложки меду (30 г) 200 бджіл повинні збирати нектар протягом дня;
бджола для наповнення медом дзьобика, якийуміщує 40 мг нектару, повиннавідвідати за один виліт не менше 200 квіток;
вага однієїбджолиблизько 100 мг;
бджола напрочуд сильна, бо може підняти в повітря предмет у два рази більший за її власну вагу;
при польоті без меду бджола розвиває швидкість до 65 км/год.;
може здатись неймовірним, але наукові дослідження свідчать про те, що сила зору бджоли більша за орлину. Гострота зору цієї комахи у 150 раз більша, ніж у людини;
бджола у вулику виконує «круговий танець», якщо вона знайшла джерело корму на невеликій відстані від пасіки. «Кривий танець» бджоли - це сигнал про те, що медозбір далеко від пасіки;
для отримання 1 кг меду бджоли повинні зробити 4500 вилетів і взяти нектар із 6-10 млн квіток;
сильна сім'я може зібрати за день 5-10 кг мед;
- цілющими є не лише продукти бджільництва і повітря на пасіці, а й навіть бджолина отрута - жалячи, бджоли лікують. І кажуть, що жалять бджоли саме в ті місця на тілі, які є нездоровими.
Гримить грім – бджілки тікають)
Дівчинка: Дідусю, а чому ж це бджілки заховалися?
Хлопчик: І такі сердиті, гудуть.
Пасічник: Коли йде дощ, бджілки не працюють.
Танець з парасольками
Інсценівка з мультфільму «Be move»
Заїжджають хлопці на машинці (макет)
Бджола – вчителька: Стоп – стоп. А зараз хвилинка профорієнтації.
Хлопчик1: О, ні.
Бджола – вчителька: Запам’ятайте! Кожна найменша робота важлива, якщо її робити якісно. Бджоли повинні бути обережні з вибором майбутньої бажаної професії, адже вам працювати на своєму місці до кінця свого життя.
Хлопчик2: На одному місці до кінця свого життя? Я цього не знав!!
Хлопчик1: А яка різниця?
Бджола – вчителька: Я рада вам повідомити, що як вид ми не відпочивали уже понад 27 мільйонів років. У-У.!!!
Хлопчик 2: Тобто, нам пахати тут до скону?
Бджола – вчителька: Хотілося б!
Хлопчик 3: А коли ж відпочивати на зеленому лужку?
Хлопчик 1: Просто літати, сидіти на квітах, вони ж такі гарні ?
Бджола – вчителька: Ну що ж, полетіли у яблуневий сад.
(Пісня «Весною яблуні зацвітуть» Наталі Май
Виходять пасічник і діти.
Дівчинка: Ой дідусю, дивись, до нашого чарівного вулику і сонечко завітало! А не зашкодить воно нашим бджілкам?
Пасічник: Ні, не зашкодять, але їх призначення у природі зовсім інше.
Хлопчик: А я знаю, яка їхня робота. Дізнався про це в Інтернеті. Бджілки запилюють квіти, збирають мед, а сонечка корисні тим що, поїдають попелиць і кліщів, шкідників фруктових садів та полів. Тому сонечка, як і бджілки, допомагають людям отримувати високі врожаї.
Дівчинка: Ой, дідусю, дивись скільки сонечок прилетіло на наше свято.
(Танець дітей - сонечок)
Дівчинка: Ось і полетіли сонечка – комахи працювати. А де ж це наші бджілки – трудівниці забарилися?
Хлопчик: Так, так. Вже давно дощ закінчився, ясне сонечко вийшло із-за хмар, гукає до роботи.
Дівчинка: Ти чуєш, летять? Мабуть і бджілка Майя з ними. Обіцяла теж прилетіти на свято «Чарівного вулика» .
Хлопчик: Так, вона ж казкова.
Забігають діти – бджоли (учні 1-2 класів)
Бджілка Майя:
Дбайливо й без упину
Я цілий день працюю…
Я трудівниця – бджілка
Й секунди не змарную.
Уся в своїх турботах
Жу-жу-жу собі тихенько,
Коли мене зустрінеш,
То обминай скоренько
1 бджілка:
Бджілка Майя на весні
По саду літала.
З яблуневих квіточок
Нам медок збирала.
2 бджілка:
У ліщиновий лісок
Жу-жу-жу летіла,
І на гілочку куща.
Відпочити сіла.
3 бджілка:
Наша Майя зібрала
Мед з усіх усюдів:
З поля, з лісу, з бережка
На здоров’я людям
4 бджілка:
Трудівниця замала
Та все носить, носить. Меду стільки нам дала -
На всю зиму досить!
5 бджілка:
Я труд поважаю,
Все літо літаю,
У поле, до гаю, Збираю медок
Із різних квіток. Кого не злюблю, Того жалом колю.
6 бджілка:
Із квіточки на квітку
Весь день перелітає
Та вміло сік солодкий
Із них для нас збирає.
7 бджілка:
Квітучі липи, гречку
В околицях шукає,
Від ранку і до вечора
Нектар переробляє.
8 бджілка:
У вуликах на сотах
З сім’єю мед складає,
А потім ще за всім цим
Старанно доглядає.
9 бджілка:
Непроханого гостя
Враз жалом відлякає.
Хоча сама й маленька-
Відважною буває.
(Танець «Золотава бджілка»)
ІІІ. Підведення підсумків
Хлопчик: Завдяки бджілкам духмяним цвітом можемо насолоджуватись у буквальному розумінні цього слова: споживати те, що в квіточках смачне, солодке і корисне, залишаючи їх неушкодженими.
Дівчинка: Пасіка - справжня фабрика, на якій трудяться сотні тисяч бджіл, виготовляючи цінні, корисні природні ліки і смачні продукти. Відкриває пасічник вулика, немов чарівну скриню, і виймає для нас розмаїті дари...
Ведуча: Бджолина сім'я - це ідеальне суспільство, - казав один старий пасічник. Якби ти, людино, була як бджола, то край наш прекрасним медоносом став би, а Україна - могутньою державою з прекрасним і багатим життям її народу.
(Фінальна пісня про Україну)
Вчитель біології: Любити природу – значить бути людяним, толерантним, адже вона та її мешканці, у своїй більшості, є беззахисними перед владою людини. Тварини, птахи, комахи здавна були священними чи визнаними як національний символ держави. В Австралії, наприклад, такою твариною є кенгуру та коала. В Америці – орлан. В Єгипті – верблюд. В Україні ж це бджола, яка символізує працелюбність, наполегливість та терпіння нашого народу.
Усі разом: Бажаємо довголіття! Живіть з насолодою.