Рефлексію, результатом якої є переосмислення себе і своїх відносин, називають особистісної. Така рефлексія відображає людську сутність: фізичну (встиг - не встиг, легко - важко), сенсорну (самопочуття: комфортно - дискомфортно, цікаво - нудно), інтелектуальну (що зрозумів, що усвідомив - що не зрозумів, які труднощі відчував), духовну (став краще - гірше, творив або руйнував себе, інших). духовна рефлексія допускає, лише письмову, індивідуальну форму перевірки без розголосу результатів.
Проведення рефлексії настрою і емоційного стану доцільно на початку уроку з метою встановлення емоційного контакту з групою і в кінці діяльності. Рефлексія діяльності дає можливість осмислити способи і прийоми роботи з навчальним матеріалом, пошуку найбільш раціональних прийомів. Цей вид рефлексії прийнятний на етапі перевірки домашнього завдання, захисту проектних робіт. Застосування даної рефлексії в кінці уроку дає можливість оцінити активність кожного на різних етапах уроку. Рефлексія змісту навчального матеріалу використовується для виявлення рівня усвідомлення змісту пройденого матеріалу. Ефективний прийом незакінченого пропозиції, тези, підбору афоризму, оцінки «збільшення» знань і досягнення цілей.
На початку уроку вибираються експерти (учні, впоралися з контрольною роботою відмінно). Вони протягом всього уроку фіксують діяльність учнів (ряду, варіанти). В кінці уроку експерти аналізують діяльність своїх підопічних, вказують успіхи і помилки, виставляють їм оцінки.«Експертна комісія»
ІНФОРМАТИКАСУЧАСНА, ЦІКАВА. НАПРУЖУЄ, РОЗВИВАЄ, ЗАХОПЛЮЄ. ЛЮБЛЮ ПРАКТИКУ.ІКТ«Синквейн»Це спосіб творчої рефлексії, який дозволяє в художній формі оцінити вивчене поняття, процес або явище. В даному випадку інформація не тільки більш активно сприймається, а й систематизується, і оцінюється. Слово походить від французького "5". Цей вірш з 5 рядків, яке будується за правилами:1 рядок - тема або предмет (один іменник) ;? 2 рядок - опис предмета (два прикметників) ;? 3 рядок - опис дії (три дієслова) ;? 4 рядок - фраза, що виражає відношення до предмету;? 5 рядок - синонім, узагальнюючий або розширює зміст теми або предмета (одне слово).
Учням дається на листочках намалювати слона. Листочки збираються вчителем для подальшого аналізу роботи учня на уроці. Учням потім усно дається характеристика елементів. Уші - значить людина уважно слухає, сприймає більше на слух; очі - уважно дивиться, сприймає більше візуально; хобот - знання, які ви купуєте; голова - це розумові процеси; подивитися на співвідношення голови і тулуба: велика голова - автор малюнка більше діє головою; ноги тонкі - невпевненість.«Слон »
{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}Урок. Я на уроціПідсумок1. Цікаво1. Працював1. Зрозумів матеріал2. Нудно2. Відпочивав2. Дізнався більше, ніж знав3. Байдуже3. Допомогал іншим3. Не зрозумів. Учням дається індивідуальна картка, в якій потрібно підкреслити фрази, що характеризують роботу учня на уроці за трьома напрямками.«Для мене сьогоднішній урок …»
Учням пропонується на аркуші обвести свою руку. Кожен палець - це якась - то позиція, по якій необхідно висловити свою думку. Великий палець - для мене важливо і цікаво;Вказівний палець - мені було важко (не сподобалося);Середній - для мене було недостатньо;Безіменний палець - мій настрій;Мізинець - мої пропозиції.«П’ятірочка»«“
Оцінити за 10-бальною шкалою роботу на занятті з позиції : «10 балів»{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}„Я“0________10(як я себе почував в процесі навчання, чи було мені комфортно, з яким настроєм я працював, чи задоволений собою)„Мы“0________10(наскільки мені було комфортно працювати в складі малої групи, я допомагав товаришам, вони мені допомагали, чого було більше, вважаю я себе авторитетом в цьому питанні, які у мене були труднощі в спілкуванні з групою)„Діло“0________10(я досяг мети навчання, мені цей навчальний матеріал потрібен для подальшого навчання, для практики, він просто цікавий, в чому я мав труднощі, чому, як мені подолати свої проблеми)