Презентація "Релігії світу"

Про матеріал

Викладення теми уроку "Релігії світу" за допомогою презентаційних матеріалів сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів. Учні мають можливість візуально отримати інформацію по темі уроку. Використовуючи кабінет з ПК, викладач має можливість працювати з групою (класом) одночасно задіючи кожного при виконанні практичних завдань за допомогою контурних карт, інтернет-ресурсів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Мовний та етнічний склад населення. Найпоширеніші мовні сім’ї та групи. Релігія як явище культури. Світові релігії.

Номер слайду 2

Мета уроку:навчальна:сформувати знання про мовний та етнічний склад населення світу, ознайомити учнів з найпоширенішими мовними сім’ями та групами населення, дати характеристику світовим релігіям;

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Розвиваюча:активізувати навчальну діяльність учнів при вивченні теми;Виховна: виховувати повагу до світової спільноти та надбань людства.

Номер слайду 5

Девіз уроку: Вже скінчилася перерва. Сідайте всі за парти!Та хутчіше розгортайте. В атласі ви карту!Мовний склад населення Будемо вивчати. Про світові релігії – треба нам все взнати!

Номер слайду 6

Тип уроку:вивчення нового матеріалу. Форма проведення: урок-презентація. Обладнання:проектор, ноутбук, екран, карти, атласи, підручники, роздатковий матеріал.

Номер слайду 7

Мотивація: Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, досвід, почування. Панас Мирний. Мова – це великий дар природи, розвинутий і вдосконалений за тисячоліття з того часу, як людина стала людиною. У кожного народу своя мова. Це великий скарб, який завжди треба шанувати, берегти і розумно збагачувати, не завдаючи йому ніякої шкоди.

Номер слайду 8

Розминка. Вам було видане випереджувальне домашнє завдання – привітатися мовою тієї країни яку Ви вибрали. Будь-ласка, назвіть країну, столицю цієї країни і привітайтеся. Дякую!

Номер слайду 9

Викладач:-Мова належить до унікальних явищ життя людини і суспільства. Вона витворилась одночасно з ними і є не тільки їхньою найприкметнішою ознакою,а й найнеобхіднішою умовою формування їхньої сутності.-Мова обслуговує людину і суспільство, але цим не вичерпується її роль. Мова є формою буття їх.-Мова є засобом спілкування між людьми, передання власного досвіду іншим і збагачення досвідом інших.-Мова існує у двох формах: усній і писемній. Передаючися з уст в уста, закріплюючись у текстах, вона невтомно долає віки, єднає покоління, збирає і зберігає духовне єство народу, національну картину світу, формує національну свідомість і культуру нації.

Номер слайду 10

Офіційні мови ООНОфіційні мови ООН — шість мов, які використовуються в роботі ООН. Такими є: Арабська -225 млн. осібкитайська (Путунхуа) -975 млн.осіб. Англійська - 478 млн.осіб. Французька -125 млн.осіб. Російська -284 млн.осібІспанська -392 млн.осіб. Усі офіційні тексти ООН повинні бути підготовленими кожною з цих мов. Виголошуючи промови в ООН, представники усіх країн повинні говорити або однією з офіційних мов, або будь-якою іншою мовою, забезпечивши переклад на одну з офіційних..

Номер слайду 11

Викладач: У сучасному світі налічують за різними підрахунками до 5-ти тисяч різних мов. Детально встановити їхню кількість дуже важко, бо деякі області земної кулі лінгвістично недостатньо вивчені. (Лінгвістика – наука про мову). До того ж відмінності між різними мовами і діалектами ( різновидами мов) однієї мови є досить нечіткими.

Номер слайду 12

Викладач: Мови світу за ознакою об’єднують у мовні сім’ї. Найбільш поширені мови індоєвропейської мовної сім’ї, яка включає близько 100 різних мов. Мовами індоєвропейської мовної сім’ї розмовляє 45% населення світу. Відкрийте в своїх ПК карту. В атласі – стор.12 Заповніть таблицю в зошиті. (3 хв. на виконання завдання).

Номер слайду 13

Відкрийте атласи на стор. 12. Використовуючи атлас, заповніть таблицю . зошиті. (3 хв. на виконання завдання). Заповніть таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Мовна сім’ягрупи. Регіон заселення1Індоєвропейська. Слов’янська2 Алтайська монгольськаяпонська3 Чукотсько-камчатськакети4 Ніло-сахарськацентральносуданська

Номер слайду 14

Карта народів світу

Номер слайду 15

Етнографія. Наука, що вивчає культуру, побут, походження та розселення народів має назву етнографія .(З грецької етнос – плем'я, народ та графос – пишу). Розрізнюють поняття: народ, етнос, нація.

Номер слайду 16

Народ – це населення певної країни.

Номер слайду 17

Етнос – група людей, що історично склалася на певній території, і має свою мову, культуру, особливості менталітету.

Номер слайду 18

Найпершою формою етносу, що історично формувалася було плем'я. Плем’я – це група людей, що має свою територію, примітивну економічну єдність, звичаї та складається з кількох родів.

Номер слайду 19

ДИКІ ПЛЕМЕНА АМАЗОНКИУ джунглях Амазонки було знайдено плем'я, яке ніколи не контактувало з цивілізацією - у наш час це рідкість. Взагалі кажучи, вчені вважають, що по всьому світу може опинитися ще близько 100 племен, які ведуть закритий спосіб життя. На фото і відео можна розібрати, що у цього племені є металеві речі, які, мабуть, отримані від інших племен в обмін на щось.

Номер слайду 20

Дикі племена Амазонки

Номер слайду 21

Дикі племена Амазонки. Бразильська влада підтвердила існування невідомого раніше дикого племені індіанців, яке мешкає в лісах Амазонки і налічує 200 людей. Тубільців знайшли за допомогою супутника. Влада країни не має права втручатися в їхнє життя. Підозра про існування невідомого вченим племені з'явилася навесні 2011 року, коли супутник зафіксував великі ділянки вирубаних дерев у глибині амазонських джунглів. Пізніше сюди був направлений літак, який зробив знімки, що підтвердили припущення вчених. Знайдені тубільці живуть недалеко від перуанського кордону на південному заході Бразилії.

Номер слайду 22

Дикі племена Амазонки. Урядова організація Національне індіанське суспільство (FUNAI) використовує для спостереження за дикими племенами тільки літаки, щоб не порушити звичний життєвий побут людей, що живуть за первісними законами. Подібні норми відображені й у Конституції Бразилії. У завдання влади входить запобігання будь-яких контактів диких племен з зовнішнім світом. Права тубільців на дике життя охороняються законом, незважаючи на те, що жителі амазонських джунглів про це і не підозрюють.

Номер слайду 23

Народність.

Номер слайду 24

Народність -— це спільнота людей, яка історично склалася на основі об’єднання племен і має спільні територіальні, мовні та економічні ознаки. Коли спільні ознаки мови, культури, єдності території набувають стійкого характеру, народність перетворюється в націю.

Номер слайду 25

Нація - (від лат. nation — народ) — це населення певної терито­рії, яке має спільні звичаї, походження, історію розвитку, мову.

Номер слайду 26

Національний критерій. Етнічний склад населення планети дуже різноманітний. На Землі мешкає за різними критеріями підрахунку до 4-х тисяч народів і народностей. Більшість країн світу є багатонаціональними

Номер слайду 27

НАЦІОНАЛЬНО-ЕТНІЧНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯоднонаціональні (Данія, Швеція, Портуґалія, Італія, Ірландія, Греція, Південна Корея, Японія, Ємен, Банґладеш, Саудівська Аравія, Болгарія,Німеччина, Угорщина та ін.)., двонаціональні Бельґія, де проживають фламандці і валлони. Канада-англоканадці і франкоканадці, Фінляндія(фінни, шведи ), Кіпр-(греки-кіпріоти і турки). багатонаціональні. Найбільш строкатий етнічний склад в азіатських країнах — Індії та Індонезії, в них проживає по­над 100 народів.

Номер слайду 28

Індія – багатонаціональна країнаІндія одна із самих багатонаціональних країн світу де кілька сотень різних націй, народностей і племен, які розмовляють різними мовами. Крім офіційних загальнодержавних мов є офіційні регіональні. Їх – 14. Державна мова гінді займає 5-те місце в світі. Цією мовою крім Індії, розмовляє населення Пакистану, Фіджі, Непалу, Великобританії, США.Індія була колонією Великобританії з 1858 по 1947 р.р.

Номер слайду 29

Хіндустанці. Хіндустанці (індійці) – народи, які населяють Індію. Вони відносяться до європеоїдної раси. Культура індійців, так само як і китайців, – одна з найдавніших у світі. Традиційне житло індійців – будинок з цегли з внутрішнім двором. Одяг чоловіків – штани і сорочка. Жінки носять барвисті сарі і короткі кофточки. Страви індійської кухні відрізняють гострі приправи. Індійці – вправні майстри з різьбярства по слоновій кістці, виготовлення статуеток, ювелірних прикрас, килимів, плетіння з пальмового листя.  

Номер слайду 30

Народи Індії

Номер слайду 31

Корови на вулицях міста – звичайне явище для індійської столиці

Номер слайду 32

Релігії світу. Невід’ємна складова духовного життя народу – релігія. Релігійний світогляд не тільки визначає культурно-побутові відмінності та особливості, а також впливає на політичне і соціально-економічне становище країн і регіонів. Релігія є однією з найдревніших форм суспільної свідомості – однією з форм відображення світу, але відображення своєрідного. У тлумаченні богословів релігія – це все те, що зв’язує, з’єднує людину з божественністю («Святе Письмо»,культ тощо).

Номер слайду 33

Релігії світу

Номер слайду 34

Релігії світу

Номер слайду 35

Релігії світу. Найпоширеніші у світі три релігії, які через це дістали назву світових: християнство, іслам, буддизм. Крім того, значна частина людства сповідує індуїзм, синтоїзм, конфуціанство, даосизм. Християнство поширене на всіх материках. Воно має три гілки-католицьку, православну і протестанську. Його сповідує понад чверть людства, з них 3\5 католики, 1\3-протестанти, 1\10 –православні.

Номер слайду 36

Християнство. Католицизм. Ватикан - центр католицької віри. Що ми знаємо про Ватикан? Окрім того, що це місто-держава, розташована на території Риму і очолювана Папою Римським…З 11 лютого 1929 року Ватикан є незалежною державою. До речі, ініціатива створення міста-держави Ватикан тоді виходила від Беніто Муссоліні. Державний устрій - теократична монархія, що збереглася до наших днів. Папі належить верховна законодавча і виконавча влади. Функції прем’єр-міністра виконує державний секретар. Ватикан - унікальна й єдина такого виду держава, населення якої становить від 560 до тисячі осіб (його громадянами вважають тих, хто має ватиканський паспорт - а його, до речі, мають наші кардинали Любомир Гузар і Мар’ян Яворський).

Номер слайду 37

Великдень. Пасха. Великдень — день, у який християни святкують Воскресіння Ісуса Христа, що сталося на третій день по його смерті. Свято називають також Пасха або Паска. Є найважливішим християнським святом, котре виказує радість з приводу перемоги Божого Сина над Смертю. Велика увага приділяється святій воді, яка потім використовується для окроплення дому, вмивання, додавання в їжу. А віск пасхальної свічки вважається чудодійним: він захищає від нечистої сили.

Номер слайду 38

Провідні елементи релігій світурелігійна свідомість, яка включає віровчення, погляди, відчуття і переживання віруючих;культова діяльність, яка включає різноманітні обряди, молитви, богослужіння, жертвоприношення, матеріальні елементи, які необхідні для її здійснення;релігійні організації - групи, секти, громади, парафія, єпархія, метрополія, патріархат.

Номер слайду 39

Функції релігій. Компенсаційна. Релігія постає як процес зняття життєво важливих суперечностей і проблем людського буття. Вона психологічно компенсує обмеженість, безсилля, залежність людей від умов існування, наповнює новим змістом сенс їхнього життя;Світоглядна. Релігія задає "граничні" критерії, які допомагають осмислити навколишній світ, місце людини в ньому, цілі і сенс життя;Регулятивна. Через систему норм, приписів, установок, канонів Релігія регулює відносини, поведінку, вчинки та дії віруючих;Комунікативна. Релігія забезпечує спілкування віруючих як у межах певних релігійних спільнот так і поза ними;Терапевтична(або утішна). Релігія містить психологічні можливості зняття негативних наслідків життєвих стресових ситуацій, збереження внутрішнього спокою, душевної рівноваги тощо;

Номер слайду 40

Сучасна класифікація релігій базується на їх розподілі залежно від поширення і чисельності віруючих. ТрадиційніЕтнічніСвітові• Фетишизм (Західна. Африка)• Тотемізм (у аборигенів Америки і Австралії)• Шаманизм (у народів Сибіру і Кореї)• Культ пращурів(у народів Східної Азії)• Індуїзм (Індія)• Іудаїзм (Ізраїль)• Конфуціанство (Китай)• Даосизм (Китай)• Синтоїзм (Японія)• Джайнізм (Індія)• Зороастризм (Індія, Іран)ХристиянствоІслам. Буддизм 

Номер слайду 41

Закріплення вивченого матеріалу

Номер слайду 42

Закріплення вивченого матеріалу1. Підкресліть країну, мова якої не є офіційною мовою ООН. Арабська, російська, німецька, французька, японська, іспанська, англійська.2. Позначте цифрою №2 країну на території якої в 2011 році знайдено дике плем’я.3. Позначте на контурній карті цифрою №3 країну де проживають хіндустанці.4. Яку релігію сповідують жителі держави Ватикан? На виконання завдання – 2 хв.

Номер слайду 43

Підсумок уроку. У результаті тривалого історичного розвитку на планеті сформу­вався певний етнічний склад населення. Нині у світі виділяють від 3 до 5 тис. народів. Характерною ознакою етносу є мова. Країни світу суттєво відрізняються за національним складом населення. Більшість країн світу є багатонаціональними. У ба­гатонаціональних країнах існує ризик виникнення міжетніч­них конфліктів. Релігія продовжує відігравати велику роль у житті людей. Ре­лігійні традиції та звичаї формують геополітичний образ цілих регіонів і країн світу.

Номер слайду 44

Домашнє завдання. Молодці! Ви були активними! Ваша робота спрямована на досягнення мети поставленої на початку уроку досягнула своїх цілей. Домашнє завдання: підготувати творчі доробки на тему - «Етнічний склад населення Китаю»., «Найстародавніші релігії світу».

pptx
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
8353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку