Презентація до уроку "Різноманітність і видозміни кореня"
Мета: сформувати поняття про види коренів та типи кореневих систем, з’ясувати функції коренів та їх видозмін
«Доповнити схему»ГенеративніКорінь. Пагін. Квітка. Насіння. Плід. Листок. Стебло. Брунька. Органи рослин. Вегетативні
Номер слайду 3
«Інтерактивне тестування»17% - 1б.33% - 2б.50% - 3б.67% - 4б.83% - 5б.100% - 6б.1. Зони кінчика молодого кореня розташовані в такому порядку: А кореневий чохлик, зона розтягування, зона поділу, всисна, провідна B кореневий чохлик, зона поділу, зона розтягування, всисна, провідна C зона поділу, всисна, кореневий чохлик, провідна, зона поділу D кореневий чохлик, провідна, зона поділу, всисна, зона розтягування2. Зона кореня, яка містить твірну тканину: А всисна B зона поділу C провідна D розтягування3. Всисна зона щільно вкрита: А кореневим чохликом B кореневими волосками C бічними коренями D корком4. Вкриває верхівку кореня й поліпшує просування його в ґрунт: А кореневий чохлик B ситоподібні трубочки C кореневі волоски D кора5. Найтовща ділянка кореня, забезпечує рух поглинутих у всисній зоні води й мінеральних речовин: А провідна зона B зона поділу C всисна зона D зона розтягування6. Центральну частину кореня утворює…., під цифрою 6: А кора B центральний циліндр C шкірка D покривна тканина
Номер слайду 4
«В природі все буденне і святкове,І дивне, і незвичне, і просте…» Народна мудрість
Номер слайду 5
Тема уроку. Різноманітність і видозміни кореня
Номер слайду 6
Завдання уроку:сформувати поняття про види коренів та типи кореневих систем; з’ясувати функції коренів та їх видозмін; навчитися визначати видозміни кореня;розкрити біологічне значення видозмін коренів у природі та в житті людини;формувати вміння працювати з натуральними об’єктами
Номер слайду 7
Найдрібніша водяна квіткова рослина — ряска — має своєрідну будову тіла. Її сплющене стебельце лежить на поверхні води. Листків немає, а корінь, який відходить від центра стебельця, має на кінці потовщення. Які функції виконує коріньу ряски?
Номер слайду 8
Види коренів. Головний. БічніДодатковіРозвивається із зародкового корінця. Розвивається із стебла або листків. Відгалужується від головного або додаткового кореня
Номер слайду 9
Дослідження (проростання насіння квасолі і кукурудзи)
Номер слайду 10
Кореневі системи. Стрижнева. Мичкувата. Головний. ДодатковіБічніДодатковіБічні
Номер слайду 11
Способи зміцнення кореневої системи. Підгортання. Пікірування
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Видозміни коренів. Зміна зовнішнього вигляду, у зв'язку з виконанням коренем додаткових функцій
Номер слайду 14
- видозмінене потовщення головного кореня, що виконує функції запасання поживних речовин. Коренеплоди зустрічаються у буряків, моркви, петрушки, ріпи, редиски. Коренеплоди
Номер слайду 15
- кореневі бульби або шишки - видозмінені потовщені бічні та додаткові корені, що як і коренеплоди запасають поживні речовини. Вони зустрічаються у жоржин, батат. Бульбокорені
Номер слайду 16
це корені, які утворюються у рослин, що пристосувалися рости на корі інших рослин. Вони мають здатність звисати вниз і поглинати вологу з повітря. Повітряні корені
Номер слайду 17
які утворюються у рослин, що ростуть на ґрунтах, де не вистачає кисню. Вони піднімаються над поверхнею ґрунту або води, якщо місце заболочене, і ростуть вгору. В цих коренях накопичується повітря, що потім поступає в звичайні корені, які знаходяться в товщі ґрунту. Такі корені характерні для рослин боліт та мангрових дерев у тропіках. Дихальні корені
Номер слайду 18
- додаткові корені, що утворюються на пагонах і виконують функцію підпорок. Такі корені наявні у кукурудзи. Опорні корені
Номер слайду 19
(гаусторії) мають паразитичні рослини (наприклад омела, повитиця). Корені-присоски
Номер слайду 20
– (мікориза) симбіоз міцелія гриба і кореня рослини. Симбіотичні корені
Номер слайду 21
Накопичення поживних речовин;Опора;Дихання;Пристосування до умов зростання. Значення видозмін коренів у житті рослин у господарстві людини Їжа для людини і тварин. Ліки;Сировина для промисловості
Домашнє завдання:1. Опрацювати §24, тестові завдання на с. 95.2. Поповніть свій біологічний словник.3. Подумайте* чому коренеплоди, бульбокорені утворюються переважно у травянистих рослин.4. Підфарбуйте*червоною або синьою фарбою склянку води й поставтє в неї на 2-3 дні гілочки вишні або яблуні. Принесіть ці гілочки на наступний урок