Презентація "Роль дошкільної освіти у вихованні та соціалізації дитини"

Про матеріал
Дана презентація містить теоретичні та практичні матеріали щодо ролі дошкільної освіти у вихованні та соціалізації дитини дошкільного віку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Роль дошкільної освіти у вихованні та соціалізації дитини. Підготувала: вихователь. ЗДО “Дзвіночок” смт Буки Самченко І. В. style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 2

Соціалізація - комплексний процес засвоєння індивідом певних соціаль-них ролей і/або інтеграція до певної соціальної групи. Соціалізація висту-пає одним із основоположних соці-альних процесів, що забезпечує існу-вання людини всередині суспільства.

Номер слайду 3

Соціалізація — складний і багатогранний процес, який триває все життя людини, а його основи закладаються в дошкільному дитинстві.

Номер слайду 4

Виховання і навчання (у вузькому сенсі) – це спеціально організована діяльність з метою передачі соціального досвіду дитині і формування у неї певних, соціально бажаних стереотипів поведінки, якостей і властивостей особистості.

Номер слайду 5

Соціалізувати дошкільника – означає збагатити його індивідуальний досвід позитивними враже-ннями від спільної з іншими життєдіяльності; розвинути в нього соціальні потреби; сформу-вати соціальні вміння та навички; сформувати готовність допомагати іншому та здатність брати думки іншого до уваги; учити працювати в команді, домовлятися узгоджувати свою пози-цію, діставати насолоду від допомоги та підт- римки іншої людини у складній ситуації, тобто жити з відкритим серцем.

Номер слайду 6

Роль ЗДО у соціалізації дошкільників полягає у наступному:опануванні культури міжособистісних взаємин та соціальних норм і ролей;становленні соціального досвіду, соціальної компетентності дитини;формуванні певної моделі соціальної поведінки, здатності бути адекватним   ситуації, вимогам та очікуванням авторитетного дорослого;забезпеченні емоційного благополуччя дитини в соціальному середовищі;виробленні психологічних механізмів соціальної поведінки.;;style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 7

Соціальне пізнання передбачає розвиток соціальної компетентності дитини.style.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 8

Соціальна компетентність - здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі.style.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 9

Соціальна компетентність складається з кількох компонентів: мотиваційного, що охоплює ставлення до іншої людини як вищої цінності; вияву доброти, уваги, турботи, допомоги, милосердя; когнітивного, що пов'язаний із пізнанням іншої людини (дорослого, однолітка), здатністю зрозуміти її особливості, інтереси, потреби, побачити труднощі, помічати зміни настрою, емоційного стану;поведінкового, що пов'язаний із вибором адекватних до ситуації способів.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 10

Процес соціалізації дітей складається з таких етапів: До року - контакт всередині сім'ї. Крихітка осягає базову інформацію через призму сімейних відносин. Від року і до трьох - взаємодія в колективі з однолітками. Важливо, щоб малюк спілкувався і контакту-вав з дітьми, грав з ними, співпере-живав, дружив. З трьох до шести - розвиток власної мови. Він вчиться будувати діалоги і монологи, задавати питання і аналізувати їх відповіді.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 11

зовнішні фактори внутрішні фактори. Фактори соціалізації особистості дитини дошкільного віку:style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 12

Внутрішні фактори – індивіду-альні особливості дитини, які безпосередньо впливають на формування у неї картини сві-ту і визначають стиль пережи-вання міжособистісних відно-син, індивідуальні фізичні і пси-хічні характеристики (здоров'я, здібності та ін.).style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 13

Зовнішні фактори – визнача-ють зміст і форму соціалізації дошкільнят, визначають вектори їх подальшого розви-тку. До них відносяться сім`я, дитячий колектив, центри раннього розвитку, гуртки за інтересами, дитячі дошкільні установи, а також культура і релігія соціальної групи.style.text. Decoration. Underline

Номер слайду 14

Групи зовнішніх факторів соціалізації: мезофактори (регіон, засоби масової комуніка-ції, субкультури, тип по-селення).мікрофактори (сім'я, сусід-ство, групи однолітків, вихо-вні організації, у тому числі релігійні, приватні та конт-рсоціальні, мікросоціум).мегафактори (космос, планета, світ у цілому);макрофактори (країна, етнос, суспільство, держава);

Номер слайду 15

Дослідницька діяльність. Методи формування соціального досвіду у дітейІгрова діяльність   Предметна діяльність Комунікатив-на діяльність 

Номер слайду 16

Ігрова діяльність: у грі діти приміряють на себе різні соціальні ролі, які дають їм відчувати себе повноправними членами суспільства.r

Номер слайду 17

Дослідницька діяльність : збагачує досвід дитини, дозволяючи їй знаходити рішення самостійно.r

Номер слайду 18

Предметна діяльність: дає можливість дитині пізна-вати навколишній світ і задовольняє її пізнавальні інтереси.r

Номер слайду 19

Комунікативна діяльність : допомагає дитині знайти емоційний контакт з дорос-лим, отримати його підт-римку та оцінку.r

Номер слайду 20

Розробити зміст, форми і методи роботи з батьками щодо гармонізації процесу соціалізації дошкільника в умовах дитячого садка. Зафіксувати у плані нав-чально-виховної роботи конкретні заходи з опти-мізації процесу соціалізації дітей;Визначити причини недос-татньої соціалізованості тих чи інших вихованців;Уточнити зміст поняття «соціалізація», показники, з допомогою яких можна виз-начити міру її реалізованос-ті кожною дитиною;Розуміти, що соціалізація дошкільника – не менш важлива і складна пробле-ма, ніж його розумовий розвиток. Для того, щоб розвиток соціаль-ної компетентності в дошкіль-ному закладі змінився на краще, дуже важливо:style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 21

Для розвитку навичок моделі соціальної поведінки дитини можна застосовувати такі прийоми:виокремлення та розпізнавання типових форм прийнятної та неприйнятної поведінки;набуття і закріплення позитивних стереотипів поведінки та способів розв'язання конфліктів;розвиток навичок самостійного вибору і засвоєння дитиною відповідних форм реакцій та дій у різних ситуаціях;обігрування   ситуацій   з   характерними   для певної групи проблемами спілкування і поведінки дитини;відгадування загадок на розв'язання конфліктних ситуацій;закріплення нових форм соціального реагування тощо.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 22

      Для розвитку психологічних механізмів соціальної поведінки дитини можна застосовувати такі прийоми:відтворення найпоширеніших ситуацій, у яких виникають психологічні труднощі;реагування на внутрішні негативні переживання дитини, що відбувалися раніше в дитячому садку або вдома;створення самостійних ігор-фантазій з проекцією нових емоційних проблем та актуальних пропозицій;розроблення завдань на активізацію позитивних емоційних виявів.style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 23

ЗДО забезпечує  виконання таких функцій:збагачує  досвід батьків необхідними знаннями і практичними вміннямизадля формування позитивного соціального досвіду дитини у родині. сприяє оволодінню дітьми вміннями й навичками соціальної взаємодії,розвитку саморегуляції поведінки у різних життєвих ситуаціях, розвитку активності, ініціативності, самостійності, відповідальності дітей;збагачує  дошкільників необхідними знаннями соціальних норм і правилповедінки;сприяє підвищенню рівнів соціальної досвідченості дітей дошкільного віку;навчає  встановлювати соціальні контакти, активно взаємодіяти зоднолітками, знаходити нові способи самовираження та самоутвердження успільних з однолітками діях;style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Номер слайду 24

ЛІТЕРАТУРА1. Діти і соціум: Особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку: монографія/ Богуш А. М., Варяниця Л. О., Гавриш Н. В. та ін.; [за заг. Ред. Гавриш Н. В].-Луганськ: Альма-матер,2006.- 368с.2. Поніманська Т.І. Формування соціальної компетентності дитини/Т.І. Поніманська // Нова педагогічна думка.1998.-№2.-С.14-193. Байер О. Особливості формування соціальної впевненості дитини.// Практичний психолог. Дитячий садок. 2013.- №4.-С.45-514. Байер О. Особливості формування соціальної впевненості дитини.// Практичний психолог. Дитячий садок. 2013.- №3.-С.25-265. Цибуля Н., Друзяк О. Робота щодо формування соціально-ціннісної поведінки6. Бєляєва О. Що робити, коли…Поради психолога.// Київ «Шкільний світ»,2010.- С. 119-129style.colorfillcolorstroke.colorfill.type

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шерстюк Виктория Анатоліївна
    лаконічно, змістовно, науково! Супер!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 вересня 2021
Переглядів
3553
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку