Біологічний детектив. Здавна в народі існувала легенда про квітку папороті, яку дуже складно відшукати, але яка може допомогти знайти скарб. Чи можна побачити таку квітку насправді? Як розмножуються папороті?
Номер слайду 2
Розмноження й життєві цикли рослин
Номер слайду 3
Тренуйся думати Авіценія — дерево, яке росте в гирлах тропічних річок, що періодично під час припливів затоплюються морем. Особливістю цієї рослини є те, що її насінини починають проростати ще тоді, коли плід росте на материнському дереві. Які переваги може дати цьому дереву таке оригінальне пристосування?
Номер слайду 4
Розмноження Статеве новий організм утворюється в результаті злиття статевих клітин (гамет) Нестатевевідбувається без участі статевих клітин: у ньому бере участь лише одна особина Спорами(розвиваються у спорангіях)Вегетативно (вегетативними органами)Гаметами (статевими клітинами)
Номер слайду 5
Біослово розвиток живого організму від зародження до смертіОнтогенез Життєвий цикл Запліднення це період між однаковими фазами розвитку двох або кількох поколіньзлиття статевих клітин (гамет) з утворенням зиготи. Статеве покоління. Нестатеве покоління. Гаметофіт Спорофіт У рослин одне з поколінь у життєвому циклі переважає. Тобто, представники цього покоління краще розвинені, мають більший розмір, живуть довше. Друге покоління редукується. Його представники мають менший розмір і живуть менше. У яких рослин переважає статеве покоління, а у яких – нестатеве?
Номер слайду 6
Життєвий цикл Життєвий цикл рослин (на прикладі папороті)
Номер слайду 7
Запитання і завдання1. Поясни суть понять онтогенез і життєвий цикл.2. Які фази можна виділити в життєвому циклі рослин?3. Які переваги має нестатеве розмноження, а які — статеве?4. Склади перелік видозмін вегетативних органів, які рослини використовують для нестатевого розмноження.5. Учень провів експеримент: помістив на вологий фільтрувальний папір у дві чашки Петрі по 10 насінин. Одну чашку розмістив на підвіконні, іншу — в темній шафі. Чашки залишив відкритими. Щодня зволожував фільтрувальний папір. Температурні умови були однаковими (+20 °С). За три дні учень виявив, що насіння в обох чашках проросло. Який висновок можна зробити за результатами експерименту? Обґрунтуй.6. Розглянь зображені на фото (мал. 22.5) структури на листку папороті. Органами якого розмноження — статевого чи нестатевого — вони є? Що в них утворюється і які переваги може дати рослині розташування цих структур на нижньому боці листка?
Номер слайду 8
1. Назви три факти, які ти дізнався / дізналася після опанування параграфа.2. Закінчи одне з речень:• Я став / стала більш обізнаним / обізнаною щодо…• Мене здивувало…• Я побачив / побачила зв’язок…3. Із якими перешкодами ти зіткнувся / зіткнулася під час опанування параграфа? Як ти подолав / подолала труднощі?4. Де і як ти зможеш використати знання і набутий досвід? Рефлексія