Презентація : «Розробка алгоритму та побудова блок-схем програм»

Про матеріал
Ознайомити здобувачів освіти з базовими поняттями програмування; навчитися розробляти алгоритм програм та побудову блок-схеми програм
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема «Знання та застосування мов програмування»Тема уроку: «Розробка алгоритму та побудова блок-схем програм» Майстер виробничого навчання. СОВЕНКО Світлана Михайлівна

Номер слайду 2

Мета уроку. Навчальна: ознайомити учнів з базовими поняттями програмування; навчитися розробляти алгоритм програм та побудову блок-схеми програм. Виховна: виховувати бережне ставлення до обладнання, особисті якості оператора з обробки інформації: охайність, дисциплінованість, самостійність, відповідальність; формувати стійкі якості особистості робітника-професіонала, формувати працелюбну особистість. Зосередити увагу майбутніх операторів комп’ютерного набору на сучасних досягненнях науки і техніки. Розвивальна: розвивати логічну пам'ять і мислення; розвивати практичні вміння та навички роботи за ПК.

Номер слайду 3

Інструктаж щодо правил поведінки в умовах воєнного стану. ЩО РОБИТИ ПРИ СИГНАЛІ «ПОВІТРЯНА ТРИВОГО» Вразі сповіщення повітряної тривоги перебуваючи вдома та під час дистанційного навчання негайно всім здобувачам освіти прямувати до найближчих захисних споруд, укриттів при цьому зберігати спокій, не панікувати. Швидко одягнутися. Закрити вікна, вимкнути усі електричні та нагрівальні прилади, перекрити газ, загасити печі, вимкнути світло. Взяти «тривожну валізу» (індивідуальні засоби захисту, запас продуктів і води, особисті документи, кишеньковий ліхтар). ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС ОБСТРІЛУ СТРІЛЕЦЬКОЮ ЗБРОЄЮ? слід ховатися у захищеному приміщенні (ванній кімнаті) або варто лягти прикрившись предметами, що здатні захистити від уламків і куль. Якщо ви потрапили під стрілянину на відкритому місці, краще впасти на землю та закрити голову руками. Ефективним захистом буде будь-який виступ, тротуар, бетонна сміттєва урна, сходинки ґанку, заглиблення в землі або канава. Не ховайтеся за автомобілями або кіосками, бо вони часто стають мішенями. Тіло повинно бути в максимально безпечному положенні. Згрупуйтеся, ляжте в позу ембріона. Розверніться ногами у бік стрілянини, прикривши голову руками та відкривши рот, щоб близький вибух не завдав шкоди барабанним перетинкам.

Номер слайду 4

Інструктаж щодо правил поведінки в умовах воєнного стану. ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС АРТОБСТРІЛІВ? Не залишайтеся в підʼїздах, під арками та на сходових клітках. Також небезпечно ховатися в підвалах панельних будинків, біля автомобільної техніки, автозаправних станцій і під стінами будинків із легких конструкцій. Якщо вогонь артилерії, мінометний обстріл, авіаційне бомбардування застали вас на шляху, негайно лягайте на землю, туди, де є виступ або хоча б у невелике заглиблення. Закривайте долонями вуха та відкривайте рот. ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС АРТИЛЕРІЙСЬКИХ ОБСТРІЛІВ СИСТЕМАМИ ЗАЛПОВОГО ВОГНЮ? Ракету можна помітити та зреагувати, адже залп реактивної установки добре видно. Вночі це яскравий спалах на обрії, а вдень – димні сліди ракет. Ховайтеся в підвалі або в іншому заглибленому приміщенні. Вибирайте місце в кутку між несучими стінами та недалеко від вікон і дверей для того, щоб миттєво покинути будинок у разі влучення снаряда. Не виходьте з укриття, не перечекавши хоча б 10 хвилин після обстрілу.

Номер слайду 5

Інструктаж щодо правил поведінки в умовах воєнного стану

Номер слайду 6

Інструктаж з ОП та БЖДГрамотна експлуатація і дисциплінована поведінка дають повну гарантію безпеки при роботі на комп'ютері. Комп'ютер живиться від електричної мережі напругою 220 В. Напруга, більша 36 В, небезпечна для людини. Джерелом небезпеки можуть бути розетки з розбитими корпусами, проводи з пошкодженою ізоляцією, прокладені по підлозі кабелі. ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ Суворо забороняється: торкатися задніх стінок комп'ютера і кабелів; торкатися до проводів живлення і заземлення; торкатися екрана монітора і його задньої стінки; класти книги, зошити на клавіатуру, „мишу" або монітор; працювати з мокрими руками або в мокрому одязі. Перед роботою переконайся у відсутності видимих пошкоджень. ПІД ЧАС РОБОТИ: не допускай різких і грубих ударів по клавішах; у жодному разі не намагайся самостійно ремонтувати ПК; якщо зникла напруга негайно вимкни комп'ютер. Після закінчення роботи: коректно заверши роботу з активними програмами; приберите своє робоче місце.

Номер слайду 7

Програмування. Програмування – складання інструкцій для комп'ютера. Мова програмування – це набір слів, спеціальних знаків і команд, які є “зрозумілими” для комп'ютера. Транслятор (компілятор) – мовний процесор, який прочитує програму, складену мовою програмування і виконує її переклад на машинний код (електричні сигнали, що складаються з нулів і одиниць). Саме машинний код і виконується комп'ютером. Мови програмування високого рівня – це мови програмування, які дозволяють конструювати набори машинних команд без використання двійкових символів. Їхній синтаксис близький до синтаксису людської мови.

Номер слайду 8

Найбільш розповсюджені сьогодні мови програмуванняn n n C, С+, С#, Delphi (найбільш розповсюджені мови для розробки комп'ютерних продуктів); Java (може працювати під різними операційними системами); скриптові мови (використовують для розв'язування нескладних задач. Наприклад, мови Python, Perl).

Номер слайду 9

Системи швидкої розробки В основу ідеології середовища швидкої розробки або RAD-системи (Rapid Application Development) покладено технології візуального проектування і об'єктноорієнтованого програмування. Ідея: середовище розробки бере на себе значну частину рутинної роботи, завдання програміста – конструювання діалогових вікон і створення функцій обробки подій.

Номер слайду 10

Програмування. Програмування – це створення програми або послідовності інструкцій, які повинен виконати комп'ютер.

Номер слайду 11

Схема (алгоритм) виготовлення м’якої іграшки: створення ескізу виробу; підготовка необхідних матеріалів і інструментів; виконання роботи; внесення виправлень, скасування недоліків.

Номер слайду 12

Алгоритм. Алгоритм – послідовність дій, які потрібно виконати для оброблення сукупності початкових даних і здобуття відповідних результатів. Позначення дій в алгоритмі називається командами або інструкціями.

Номер слайду 13

Алгоритм. Алгоритм підрахунку складного відсотку – скільки років й місяців знадобиться для подвоєння певної кількості зерна з щорічним приростом 20% (Вавилон, 1800 р. до н. е. )

Номер слайду 14

Алгоритм. Алгоритм знаходження найбільшого спільного дільника (Евклід, ІІІ ст. до н. е. ) – найдревніший алгоритм, що використовується у програмуванні

Номер слайду 15

Алгоритм Алгоритм розв'язування квадратного рівняння, написаний арабським математиком аль-Хорезмі (Багдад, 820 р. )

Номер слайду 16

Основні риси алгоритмузрозумілість; результативність (обов'язкове здобуття результату після реалізації алгоритму); однозначність (кожна команда в алгоритмі має бути чіткою й однозначною); дискретність (алгоритм задає послідовність дій, чітко відокремлених одна від одної); виконуваність (кінцевий результат можна одержати, причому за скінчений час); масовість (можливість застосування певного алгоритму до цілого класу однотипних задач).

Номер слайду 17

Програма – реалізований певною мовою програмування алгоритм, призначений для його подальшого автоматичного виконання комп'ютером.

Номер слайду 18

Способи опису алгоритмів: словесно-формульний; графічний у вигляді блок-схеми; запис навчальною алгоритмічною мовою (наприклад, РАЯ, УАМ тощо)

Номер слайду 19

Блок-схема – це графічне зображення, яке демонструє послідовність основних кроків виконання програми.

Номер слайду 20

Основні символи блок-схеми(овал) – початок або кінець алгоритму; (паралелограм) – введення або виведення даних; (прямокутник) – процес обробки інформації комп'ютером (виконання операції або групи операцій); (ромб) – вибір напрямку подальшого виконання алгоритму після оброблення певної умови тощо.

Номер слайду 21

Приклад : вивести повідомлення про знак заданого числа.

Номер слайду 22

Типові структури алгоритму лінійна (операції виконуються послідовно, по черзі їх запису); розгалужена (існує умова, залежно від виконання якої є кілька напрямків обчислень. Якщо напрямків два, то це простий розгалужений алгоритм, якщо більше – складний); циклічна (процес з одним або більше блоками, що повторюються).

Номер слайду 23

Алфавіт мови → Слова → Речення → Текст. У природних мовах тексти існують так:

Номер слайду 24

Алфавіт → Слова → Команди → Програма. Алгоритмічні мови будуються так:

Номер слайду 25

Використання різних мов. Мова — це система знаків (символів, жестів, міміки, положень перемикача тощо) для подан­ня інформації та обміну нею. Природні мови — мови, утворені завдяки спілкуванню людей у процесі їхнього історич­ного розвитку. Штучні (формальні) мови — мови, що створе­ні людьми для розв'язання специфічних задач (мова математичних формул, нотна грамота, мови програмування тощо). Алгоритмічні мови — це формальні мови, що призначені для подання алгоритмів у вигляді послідовності вказівок для виконавця.

Номер слайду 26

Мови програмування. Мови програмування високого рівня (проблемно-орієнтовані) — мови, що наближені до понять природних мов:•         універсальні — мови, що призначені для написання програм для розв'язання різних типів задач із різних галузей знань (Pascal, C);•         спеціальні — мови, що призначені для написання програм для розв'язання спеціальних задач або задач однієї галузі знань (Logo).

Номер слайду 27

Мова програмування Паскаль. Алфавіт мови програмування Паскаль :1. Латинські літери.2. Цифри.3. Спеціальні символи: + - * / = < > ( ) { } [ ] ^ @ # $ , : ; .4. Службові слова (наприклад begin, if, end і т.д.).5. Вирази – послідовності, що складаються з імен змінних, функцій, сталих, з’єднаних знаками операцій і круглих діжок, які визначають порядок дій.6. Оператори – вказівки комп’ютеру на виконання певних дій.

Номер слайду 28

Структура й складові елементи програм, записаних мовою програмування Паскаль

Номер слайду 29

Картка –завдання 1 Побудувати в програмі Word блок-схему програм за заданими параметрами:

Номер слайду 30

Результати роботи надіслати майстру на електронну пошту sovenko.svetlana@ukr.net. Картка –завдання 2 {BC89 EF96-8 CEA-46 FF-86 C4-4 CE0 E7609802} Службові слова. Значення. Поясненняprogramuseslabelconsttypevarprocedure(function)beginоператор 1;оператор 2;……………оператор n;end.                            1. Заповніть таблицю: «Структура програми мовою Паскаль»

pptx
Додано
7 червня 2023
Переглядів
1348
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку