Візуалізація рядів. Побудова графіків та діаграм

Про матеріал
Більшість інформації про навколишній світ людина сприймає за допомогою зору. Тому часто дуже важливо не тільки знайти переконливі дані, але й стисло і наочно їх представити. Попередній аналіз даних може виконуватися за допомогою їх графічного подання. Excel і тут надає суттєву допомогу. Тип заняття проблемно-пошуковий з елементами наукового дослідження. Тому студенти виступають в ролі дослідників. Спочатку кожному дається завдання побудувати модель своїх біоритмів на поточний місяць, проаналізувати результати. В самостійній роботі викладач – замовник статистичного дослідження медичного обстеження та обслуговування. Студентам потрібно буде виконати розрахунки і побудувати діаграми та графіки, які щонайкраще відображатимуть особливості цих даних. Кожен з них одночасно буде і експертом – статистом – заповнить таблицю даними та формулами для виконання потрібних розрахунків та експертом з побудови діаграм – виконає графічну інтерпретацію статистичного дослідження.
Перегляд файлу

image

Табличний процесор Microsoft Excel.  Візуалізація рядів. Побудова графіків та діаграм

 

Курс :   І  курс 

 

Спеціальність :  Медсестринство

 

Кількість годин :  2 години

 

 

Навчальні  цілі : 

 

Ø Фахові компетентності:

-         ознайомитись,   мати уяву (α -І)  про   широкі функціональні можливості табличного процесору MS Excel для опрацювання

табличної інформації;

-         поняття біоритмів людини;

-         знати, засвоїти (α -ІІ) 

-         вікно Excel і його робочі елементи;

-         основні правила побудови таблиць Excel;

-         введення даних у електронну таблицю з урахуванням існуючих типів даних Excel;

-         переміщення, копіювання, введення, редагування та форматування даних у Excel;

-         абсолютні й відносні посилання (адреси), діапазони; - правила складання формул та побудови діаграм; - правила упорядкування та пошуку даних.

-         оволодіти навичками, технікою виконання (α -ІІІ)   

-         використання операцій та функцій табличного процесора ;

-         опрацювання табличної інформації;

-         побудови діаграм та графіків на основі  табличної інформації;

-         зберігання табличної інформації на зовнішніх носіях;

-         впорядкування та пошуку серед табличної інформації необхідних даних;

-         аналізу даних

-         вміти досліджувати експериментально (α – IV )

-         вміти розв’язувати задачі, моделювати процеси за допомогою ЕТ та візуально аналізувати результати при обробці вхідних даних;

-         змоделювати процес біоритмів людини за допомогою ЕТ.

 

Ø Загальні компетентності:

Формувати та розвивати у студентів:

-           відповідальне ставлення до комп`ютерної техніки;

-           дотримання правил техніки безпеки під час роботи з персональним комп`ютером;

-           інтерес до вивчення нових інформаційних технологій; 

-           відчуття відповідальності;

-           прагнення до успіху; 

-           міжособистісне спілкування;

-           ініціативність;

-           здатність до прийняття спільних рішень;

-           культуру оформлення результатів дослідження даних; 

-           комунікативну компетентність;

-           критичне мислення;

-           взаємоповагу;

-           вміння приймати рішення

-           уміння робити висновки.

 

 

Методи навчання  :

 

Ø Класичні:

-         Інструктаж;

-         Пояснення;

-         Демонстрування;

 

Ø Сучасні:

ü Фронтальні технології:

-         «Мозковий штурм»; - «Мікрофон»;- «Кулька».ü Інтерактивного додатки:

-         LearningApps;

-         багатофункціональний англомовний сервіс для створення хмар слів Word Art.

ü Технології групового навчання: - Навчання у співпраці;

-         Елементи ділової гри;

-         Дискусія;

-         Практичний тренінг;

-         Взаємоопитування і взаємооцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міждисциплінарна  інтеграція :

 

п/п

        Дисципліни

              З н а т и 

            В м і т и

  1.          Попередні ( забезпечуючі )  дисципліни

  

Математика

Біологія

 

 

 

Формули: % співвідношення Періодичність біоритмів. Поняття:  вибірка, типи діаграм та графіків

Скористатись формулами в залежності від завдання. Оперувати даними, зробити правильний вибір щодо типу діаграми.

  2.          Наступні  дисципліни (що забезпечуються )

 

Медичні дисципліни

основні навички роботи з:  -персональним комп’ютером

-програмним забезпеченням

-вводити, редагувати, форматувати, обробляти, аналізувати інформацію

  3.          Внутрішньопредметна  інтеграція ( теми даної дисципліни, з               якими інтегрується та що вивчається )

 

1.      Вступ до інформатики. 

2.      Обчислювальна система

 

 

 

3.      Операційні системи

 

 

 

4.Офісні програми.

Табличний  процесор

Microsoft Excel

-Будову ПК;

-призначення пристроїв ПК;

-правила техніки безпеки; -призначення полів клвіатури, клавіш миші;

 

 

-  основні елементи вікон;

-  основні типи вікон у

Windows та їх призначення;

 

-Excel і його робочі елементи, правила побудови таблиць, введення, копіювання, переміщення даних

-                      працювати  з  ПК   згідно правил техніки безпеки, - використовувати поля клавіатури та окремі клавіші миші в залежності від конкретних потреб та

ситуацій;

-                      працювати з мишею;

-                      працювати з вікнами;

 

 

-                      створювати, редагувати електронні таблиці

Література: 

                           Основна:

1.              Ривкінд Й.Я. та ін. Інформатика (рівень стандарту): підручник для 10 (11-го) кл. закл. заг. середн. освіти. – К.: Генеза, 2019

2.              Момоток       Л.О.   Основи        медичної     інформатики:    Підручник

Л.О.Момоток, Л.В.Юшина, О.В.Рожнова. – К.: Медицина, 2008. – 232с.

3.              Булах І.Є. Медична інформатика в модулях: Практикум. – К.: Медицина, 2009. – 206.

 

Додаткова:

1.     Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика: Практикум:

Навч. Посіб. – К.: Знання, 2008 – 710 с. - (Вища освіта XXI століття)

2.     Симонович С.В. Информатика. Базовый курс: Учебник для вузов. 3-е изд. Стандарт третьего поколения. – СПб.: Питер, 2011 – 640 с.:ил.

 

 

План та організаційна структура  практичного  заняття

 

  №  п/п

Основні  етапи заняття, їх функції та зміст

Цілі в рів- нях

Методи контролю і навчання

Матеріали методичного забезпечення

Час  у хв.

             

                   Підготовчий  етап                                                                                                  10хв.

      

1.  imageimageimageimageimageОрганізація  заняття Перевірка    готовності  студентів та обладнання до заняття.  

2.  Визначення навчальних       

    цілей та мотивація  Інструктаж, навчити         студентів  пояснення, аналізувати     інформацію: демонстрація

виконувати      візуалізацію рядів      даних на        основі табличних даних в системі ЕТ Excel, створювати на налаштовувати різні типи графіків та діаграм.

3.  Контроль вихідного рів-   Мультимедійний проектор  ня знань, вмінь, навиків   Презентація

1.Можливості табличного α -І Фронтальні «Побудова графіків та

процесору MS Excel   технології: діаграм» 2.Використання формул   α -ІІ («мозковий  для обчислень в Excel.  штурм», Інтерактивні завдання:

3.Як створити числову   α -ІІ мікрофон) «Хмара слів»,

послідовність?  Вікторина «Адресація.

4.Як задати формат   α -ІІ Формули» комірки за взірцем?  Пазл «Інтерфейс MS

Excel»

  

                   Основний етап                                                                                                      55 хв.

                                                             

4.Формування професій-                 них вмінь і навичок               

             новий матеріал по темі:                                                                                                              

-                     поняття, типи та види α -І  Мультимедійний проектор діаграм    Презентація  

-                     побудова графіків та    α -ІІ   діаграм,  основні елементи    - редагування елементів   α -ІІ   діаграми    

                 оволодіти навичками:                          практичний                                                         

Персональні комп’ютери,

-                     виконання операції над         тренінг           ОС Windows XP,

                    даними, що зберігаються в  α -ІІ           (навчання в                 Пакет Microsoft Office

                 ЕТ;                                                                 співпраці,                         Microsoft Excel

-                     побудови                     зведених          навчання в грі,    індивідуальна

                 таблиць;                                                      робота   в                                        

-                     створення та налаштову-   табличним           інструкції для студентів 

                 вання різних діаграм.                                процесором)          

 

Провести :

- обговорення щодо розв`язку задачі;

α –ІІІ

 

 

 

Усне обговорення

 

 

 

 

 

 

         

 

 

-прийняття спільного рішення щодо розв`язування задачі;

-                  завантаження ПК;

-                  завантаження Microsoft Excel;

-                  моделювання власних біоритмів на поточний місяць

-                  розв’язок медичної задачі: відкриття раніше створеної електронної

таблиці;

-                  опрацювання даних, використовуючи формули та функції;

-                  впорядкування даних в ЕТ;  - пошук даних з використанням  фільтрів

-                  створення та налаштування різних діаграм. - провести аналіз результатів; 

-                  збереження книги на свій носій. 

Дослідити:

-                  які дні – найкращий час для діяльності людини, яка потребує фізичних сил, в які дні знижена витривалість організму. В які дні легше дається розумова діяльність, творчість, навчання. В які дні людина матиме гарний настрій і навпаки?

          Заключний  етап           

5. Контроль і корекція рівня  професійних  вмінь  і навичок   практична перевірка : оцінюється діяльність кожного  студента щодо практичних навичок та їх результатів: якість   набраної інформації, правильність і чіткість дій щодо вибору типу діаграми  та її побудови, вміння правильно проаналізувати отримані результати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

α -ІІІ

 

 

            

  

 

 

α -ІІІ

 

 

 

 

 

завдання  з

наступною

презентацією рішень,

практичний тренінг   

 

 

Вирішення нетипових

ситуаційних задач

 

                            

 

 

індивідуаль-

ний контроль практичних

навичок та їх

результатів

 

Захист робіт, взаємо-

опитування, взаємо-

оцінювання, участь

студентів в

обговоренні, контроль

результатів,

 

 

 

 

 

 

 

Зразок таблиці

“Моделювання біоритмів людини”

 

Алгоритм для формування вмінь і навичок

 

 

 

Індивідуальні задачі 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                           

 

 

 

Мультимедійний проектор

 

 

 

 

  15 хв.

 

  

6. Підведення підсумків   (теоретичного, практичного організаційного)

1.      Вказати студентам на основні   помилки,    які допускались  під     час виконання практичної роботи.

2.      Продемонструвати найкраще виконані роботи

3.      Оцінити знання студентів, їх основні навички, виставивши  оцінки, враховуючи знання теоретичного матеріалу.

 

 

 

 

α -ІІІ

 

 

 

 

 

Ребус

Питання для рефлексії

 

Завдання для інтерактивного навчання:

Знайти пару «Види діаграм»

Числова пряма

«Форматування діаграми

 

Заключне слово викладача

 

 

  

 

 

4. Домашнє завдання.

    Навчальна література.

Основна 

1. Ривкінд Й.Я. та ін. Інформатика (рівень стандарту): підручник для 10 (11-го) кл. закл. заг. середн. освіти., с.49-53 2.Л.О.Момоток, Основи медичної інформатики, ст.102-104

3.Булах І.Є. Медична інформатика в модулях, ст.102-108

 

 

 

Квест «Жива комірка» https://tableprocesion.blogspot.com/

 

Матеріали  для студентів:

Хмарне середовище

Lcloud

 

 

 

                                              

Мотивація навчальної діяльності:

   

     Розроблений фірмою Microsoft табличний процесор Excel є найпопулярнішим засобом обробки великих масивів інформації (при цьому від користувача не вимагається знань у сфері програмування). Він забезпечує виконання багатьох сервісних операцій, таких як : виконання математичних розрахунків, розв’язування задач з планування, прогнозування, оптимізації процесів. 

        Особливо цінною властивістю табличного процесора є можливість аналізу даних. Він значно полегшує роботу, пов’язану зі створення усіляких звітів,  таблиць та графіків.

       Важко знайти таку задачу при роботі з табличною інформацією, яку не можна було б розв’язати засобами Excel.

Матеріали методичного забезпечення заняття

 

 

Матеріали методичного забезпечення підготовчого етапу заняття

 

Теоретичні питання до заняття

 

1.                Що таке електронна таблиця?

2.                Які способи завантаження Microsoft Excel  Ви знаєте?

3.                Основні засоби автоматизації в Microsoft Excel?

4.                З чого складається електронна таблиця?

5.                Для чого використовується клітинка в табличному процесорі?

6.                Дайте означення активної клітинки, діапазону клітинок.

7.                Які дані можна вводити у клітинки електронної таблиці?

8.                Як відредагувати  дане у клітинці?

9.                Для чого призначені формули; як виконати копіювання формули?

10.           Які способи створення формул Ви знаєте?

11.           Назвіть основні етапи розв’язування задач за допомогою ЕТ.

12.           Як здійснюється вирівнювання тексту горизонтально, вертикально чи    під певним кутом?

13.           Як упорядкувати дані за зростанням значень у деякому полі?

14.           Яка різниця між відносною, абсолютною і змішаною адресами клітинки?

15.           Що таке маркер автозаповнення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивні завдання

image https://learningapps.org/display?v=parfas0za22

 

 

 

image https://learningapps.org/display?v=pwfzs08ht22

Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття Зміст  теми заняття :

        

 Найперше призначення комп’ютера походить від англійського слова computer (обчислювач). Необхідність обробки числових даних і дотепер не втратила своєї актуальності. Більшість числових даних, що підлягають обробці в різноманітних сферах людської діяльності, можуть бути представлені у вигляді таблиць. Більше того, у вигляді таблиць можна представити текстові дані (імена, захворювання, симптоми і т.д.)

Ми вже навчились вводити, редагувати, копіювати, переміщати числове та текстову інформації, обробляти інформацію за допомогою формул і наблизилися до розгляду класу задач про дослідження та аналіз даних, наведених у таблицях.

Ми з одного боку наблизились до розгляду основних понять статистики, а з іншого – навчимося значно полегшувати роботу із статистичними даними, зробимо цей процес максимально наочним, застосовуючи табличний процесор MS Excel.

Більшість інформації про навколишній  світ людина сприймає за допомогою зору. Тому часто дуже важливо не тільки знайти переконливі дані, але й стисло і наочно їх представити. Попередній аналіз даних може виконуватися за допомогою їх графічного подання. Excel і тут надає суттєву допомогу.

Тип заняття проблемно-пошуковий з елементами наукового дослідження. Тому студенти виступають в ролі дослідників. Спочатку кожному дається завдання побудувати модель своїх біоритмів на поточний місяць, проаналізувати результати.

В самостійній роботі я – замовник статистичного дослідження медичного обстеження та обслуговування. Студентам потрібно буде виконати розрахунки і побудувати діаграми та графіки, які щонайкраще відображатимуть особливості цих даних. Кожен з них одночасно буде і експертом – статистом – заповнить таблицю даними та формулами для виконання потрібних розрахунків та експертом з побудови діаграм – виконає графічну інтерпретацію статистичного дослідження. 

БІОРИТМИ  ЛЮДИНИ

 

 Усі земні процеси, як і процеси  у Всесвіті, відбуваються у певному ритмі. Так, наприклад, проміжок між повними місяцями на небі дорівнює 29,58 днів. У певному ритмі змінюються день та ніч, припливи та відливи.

 Ми теж спостерігаємо зміни нашого самопочуття, фізичної активності організму, навіть зміни розумових здібностей. Але чи замислювались ми над тим як відбуваються ці зміни? Мабуть що , ні …

 Існує теорія, яку розробили віденський  психолог Г.Свобода і берлінський лікар В.Флісс, та викладача Фрідріха Тельчера, що життя людини підпорядковане трьом циклічним процесам, які називаються біоритмами.   Ці цикли описують три сторони самопочуття людини : фізичну, емоційну та інтелектуальну. Біоритми характеризують піднесення та спад нашого самопочуття. Біологічним процесам притаманна ритмічність – повторення явища через проміжок часу.

 Фізичний біоритм характеризує життєві сили людини, тобто її фізичний стан. Періодичність ритму складає 23 дні.

 Емоційний біоритм характеризує внутрішній настрій людини, її збудженість, здатність до емоційного сприйняття навколишнього середовища. Тривалість періоду емоційного циклу – 28 днів.

 Третій біоритм характеризує розумові здібності, інтелектуальний стан людини. Його циклічність – 33 дні.

Кожен біоритм змінює свої значення в часі за періодичним законом від найбільш сприятливого (+1) до негативного (-1).

 Додатні значення фізичного циклу – це найкращий час для діяльності людини, яка потребує фізичних сил (наприклад, для складання нормативів з фізкультури), а в дні, коли фізичний цикл набуває від’ємних значень, знижена витривалість організму, а в декого простежують лінощі. Так само, в додатні дні інтелектуального циклу легше даються розумова діяльність, творчість, навчання. У додатні дні емоційного циклу людина має гарний настрій, переоцінює свої можливості, агресивна. І навпаки, песимізм, недооцінювання своїх можливостей, легка збудженість, роздратованість притаманні іншій половині цього циклу.

 Дні, коли графік перетинає вісь абсцис, тобто перехід від додатної половини циклу до від’ємної та навпаки, називають несприятливими.  Але найгіршими є дні, в яких вісь абсцис перетинають два чи три графіки. Їх ще називають чорними днями, днями підвищеного ризику. Саме в ці дні пішли з життя Ю.Гагарін, В.Серьогін, В.Чкалов та багато людей інших професій. У деяких країнах саме в ці дні людям ризикованих професій (льотчикам, каскадерам) надається вихідний.

 За точку відліку всіх трьох біоритмів беруть день народження людини. Звичайно, цей момент появи на світ дуже важливий для людини, тому що всі три біоритми перетинають вісь абсцис. З точки зору біології це дійсно так. Дитина, яка з’являється  на світ, змінює водне середовище на повітряне. Відбувається глобальна зміна всього організму.

 

 

Структурно-логічна схема змісту теми

image

IНСТРУКЦIЯ

ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

З ІНФОРМАТИКИ

Тема:                               Електронна  таблиця Microsoft Excel. 

Візуалізація рядів.

Побудова графіків та діаграм.

Спеціальність  Медсестринство

Оснащення :    персональні комп'ютери,  мультимедійний комплекс  1.Конкретні цілі:

             знати вікно Excel і його робочі  елементи;  основні  правила побудови таблиць; введення                                    даних  у таблицю Excel з урахуванням існуючих типів даних; переміщення, копію-                             вання, введення, редагування  та  форматування  даних  у  Excel;  абсолютні  й від-                             носні   посилання,  діапазони;  правила  складання  формул  та   побудови  діаграм;                             правила   упорядкування    та  пошуку даних.

             вміти використати операції та функції табличного процесора; опрацювати табличну                              інформацію;  побудувати   діаграми  на основі  табличної інформації; зберегти                              інформацію  на     зовнішніх     носіях;    впорядкувати    інформацію; проаналі-                              зувати   отримані результати.

2. План проведення заняття:

1.      Увімкніть  персональний комп’ютер.

2.      Завантажте табличний процесор  Microsoft Excel.

3.      Змоделюйте свої біоритми  на поточний місяць, проаналізуйте результати :

1)      На аркуші введіть вхідні дані за зразком:

Моделювання біоритмів людини

Вхідні дані

Константи

Змінні параметри

Період фізичного циклу

 

23

 

Дата  народження

 

Період емоційного циклу

 

28

 

Дата відліку

 

Період інтелектуального циклу

33

Тривалість

 

 

День місяця

Вік людини в днях

 

Фізичний

Емоційний

Інтелектуальний

2)      Перейменуйте поточний аркуш на «Біоритми».

3)      В усі необхідні комірки введіть формули для обчислення та скопіюйте їх на потрібні                  діапазони.

Математична модель:

image                                                                                                                                             x– вік людини в днях

2

yф sin imagex

23

    Емоційний цикл

2

ye sin imagex

28

Інтелектуальний цикл  

2

yi sin x

33

Фізичний цикл  

 

4)      Побудуйте графіки функцій фізичного, емоційного та інтелектуального циклів на одній                   діаграмі на окремому аркуші, якому надайте ім’я поточного місяця.

5)      Проаналізуйте діаграму, зробіть висноки.

6)      Збережіть  книгу на свій носій інформації  під ім’ям Біоритми.

  5.Самостійна робота: розв’язати задачу /задача додається/.

  6. Підсумок, домашнє завдання.                                                  

 

  Викладач Борисюк Т.А.

 

Алгоритм для формування вмінь і навичок

Завдання 

Послідовність виконання

Зауваження, попередження щодо самоконтролю

Створіть електронну таблицю  згідно умови задачі

1.Внесіть у комірки  дані.

2.Відформатуйте таблицю згідно зразка.

Зверніть увагу на стиль шрифта,        тип вирівнювання, границю таблиці.

Опрацюйте табличні дані за допомогою формул

1.Ввести формули.

Наприклад: 

для обчислення кількості днів  між датами:

ü  виділити клітинку, в яку потрібно ввести формулу, набрати знак «=»;

ü  клацнути ЛКМ на клітинці, адресу якої потрібно ввести у формулу (дата відліку);

ü  набрати знак операції віднімання «-»;

ü  клацнути ЛКМ по наступній клітинці, адресу якої потрібно ввести у формулу

(дата народження);

ü  натиснути Enter;

ü  в разі необхідності змінити формат комірки, для цього клацнути ПКМ по комірці, в яку тільки що ввели формулу

ü  в контекстному меню вибрати Формат ячеек…, у вкладці Число в полі Числовые форматы вибрати Числовой, а  в лічильнику Число десятичных знаков встановити 0;

ü  клацнути ЛКМ по екранній кнопці ОК Наприклад: 

для розрахунку фізичного циклу:

ü  виділити клітинку, в яку потрібно ввести формулу, набрати знак «=»;

ü  ввести з клавіатури SIN(2*ПИ()*

ü  клацнути ЛКМ по комірці, яка містить вік людини в днях

ü  ввести з клавіатури: /23);

ü  натиснути Enter

2.Скопіювати формулу на потрібний діапазон.

Пам`ятайте, формула може містити, як знаки арифметичних

операцій,           так

стандартні функції

що

і

Побудуйте графік, діаграму, використовуючи табличні дані

1.Виділіть ті дані таблиці, які Ви хочете графічно представити;

2.Скористайтесь вкладкою Вставка, полем

Диаграммы

image 

3.Виберіть потрібний тип діаграми, її вид.

Пам`ятайте, що побудовану діаграму можна форматувати, використовуючи як її контекстне меню так і інструменти вкладки Работа с диаграммами

→                Конструктор,

Макет, Формат

image 

Завдання для інтерактивного навчання ІІІ рівня

 

Задача №1

 В таблиці  наведені клінічні симптоми у дітей, хворих на рахіт І ступеня /обстеженню підлягало 90 дітей/:

Нервова  система

 

Підсилення  пітливості

 

76

Зростання загальної слабості

 

27

Психомоторне відставання

 

41

Емоціональна лабільність, здригування

 

49

М’язова система

 

М’язова гіпотонія

 

14

Підвищена рухомість суглобів

 

13

Поява запорів

 

54

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Рахіт /шлях до файлу: Документи/ЕТ/;

Ø  вирахуйте % співвідношення  кожного з клінічних симптомів від загальної кількості /введіть формулу у клітинку, скопіюйте формулу для всього діапазону/;

Ø  отримайте графічне представлення даних таблиці, яке б найбільш вдало відображало картину /вибір типу діаграми обґрунтуйте/; Ø відформатуйте таблицю і діаграму якнайкраще.

Ø  збережіть книгу на свій носій.

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача №2

В таблиці  наведені основні причини ранньої неонатальної смертності :

Причини

Абсолютне число

Синдром дихальних розладів

33

Внутрішньоутробна інфекція

31

Внутрішньошлуночкові крововиливи

28

Природжені аномалії

17

Пневмонія

10

Синдром масивної аспірації

9

Пологова травма

8

Набряково-геморагічний синдром

8

Інші

6

Всього

 

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Причини смертності  /шлях до файлу: Документи/ЕТ/ ;

Ø  вирахуйте % співвідношення причин неонатальної смертності  /введіть формулу у клітинку, скопіюйте формулу для всього діапазону/;

Ø  знайдіть ті причини ранньої неонатальної смертності, абсолютне число яких перевищує 17; Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані;

Ø  виконайте сортування абсолютного числа причин ранньої неонатальної смертності в порядку зростання;

Ø  отримайте графічне представлення даних таблиці, яке б найбільш вдало відображало картину /вибір типу діаграми обґрунтуйте/;

Ø  відформатуйте таблицю і діаграму якнайкраще та збережіть книгу на свій носій інформації.

Задача №3

 У гастроентерологічному відділенні перебуває на лікуванні 30 пацієнтів. Визначте відсоткове відношення кількості пацієнтів у відділенні по кожному діагнозу.

 

Діагноз

Кількість пацієнтів у відділенні

Відсоткове відношення

1

Хронічний гастрит

8

 

2

Хронічний панкреатит

5

 

3

Гепатит

7

 

4

Цироз печінки

2

 

5

Хронічний холецистит

5

 

6

Жовчнокам’яна хвороба

3

 

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Гастроентерологічне відділення /шлях до файл: Документи/ЕТ/ ;

Ø  Знайдіть медичні діагнози, з приводу яких в гастроентерологічному відділенні перебуває на лікуванні більше 5 пацієнтів. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані.

Ø  Виконайте сортування кількості пацієнтів у відділенні по зростанню. 

Ø  Побудуйте діаграму використовуючи табличні дані – діагноз, кількість пацієнтів у відділенні.

Ø  Збережіть книгу на свій носій інформації

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача №4

У кардіологічному відділенні перебуває на лікуванні 42 пацієнти. Визначте відсоткове

відношення кількості пацієнтів у відділенні по кожному діагнозу.

 

Діагноз

Кількість пацієнтів у відділенні

Відсоткове відношення

1

Ішемічна хвороба серця

12

 

2

Стенокардія

7

 

3

Гіпертонічна хвороба

10

 

4

Серцева недостатність

3

 

5

Міокардит

6

 

6

Перикардит

4

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Кардіологічне відділення /шлях до файл: Документи/ЕТ/ ;

Ø  Знайдіть медичні діагнози, з приводу яких в кардіологічному відділенні перебуває на лікуванні більше 5 пацієнтів. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані.

Ø  Виконайте сортування кількості пацієнтів у відділенні по спаданню. 

Ø  Побудуйте діаграму використовуючи табличні дані – діагноз, кількість пацієнтів у відділенні.

Ø  Збережіть книгу на свій носій інформації

 

Задача №5

            В результаті аналізу анамнестичних даних 50 дітей  встановлено наступні  клінічні ознаки сидеропенічного синдрому у дітей раннього віку :

Клінічні ознаки

Кількість дітей

Блідість шкіри і слизових оболонок

49

Порушення структури волосся і нігтів

15

Сухість шкіри

11

Ангулярний стоматит

5

Атрофія сосочків язика

4

Дисфагія і диспепсичні розлади

38

Астеновегетативний синдром

44

Функціональний систолічний шум

28

Тахікардія

49

Приглушеність тонів серця

29

Ø  Відкрийте електронну книгу  Сидеропенічний синдром у дітей /шлях до файлу: Документи/ЕТ/ 

Ø  вирахуйте % співвідношення кожної із клінічних ознак від загальної кількості обстежених /введіть формулу у клітинку, скопіюйте формулу для усього діапазону/;

Ø  знайдіть клінічні ознаки, для яких кількість дітей яких перевищує 20. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані;

Ø  виконайте сортування кількості дітей   в порядку спадання;

Ø  використовуючи засоби Microsoft Excel, отримайте графічне представлення даних таблиці;

Ø  відформатуйте таблицю і діаграму якнайкраще;

Ø  збережіть книгу на свій носій інформації.

 

 

Задача №6

 За поданими табличними даними результатів вимірювання артеріального тиску у пацієнтів з гіпертонічною хворобою для кожного з них визначте пульсовий тиск.

             

 

Прізвище  пацієнта

 

Стать 

Систолічний показник

артеріального тиску мм.рт.ст.

Діастолічний показник

артеріального тиску  мм.рт.ст.

Пульсовий тиск

1

Бурлака

ж

195

120

 

2

Сташевич

ч

200

135

 

3

Крутій

ч

170

110

 

4

Катеринич

ж

180

115

 

5

Наконечна

ж

190

120

 

6

Лівандовський

ч

194

125

 

7

Трацьовитий

ч

165

105

 

8

Можарівська

ж

160

110

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Артеріальний тиск  /шлях до файлу: Документи/ЕТ/ ;

Ø  Знайдіть ПІП пацієнтів в яких систолічний показник артеріального тиску не перевищує 180 мм.рт.ст. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані;

Ø  виконайте пошук  пацієнтів жіночої статі, в яких пульсовий тиск більший 65. Результат помістіть на цьому ж листі.

Ø  Побудуйте діаграму використовуючи табличні дані – ПІП пацієнта, систолічний та діастолічний показники артеріального тиску.

Ø  збережіть книгу на свій носій інформації.

Задача №7

За поданими табличними даними результатів лікарських призначень одиниць дії інсуліну

визначте кількість інсуліну в мл для кожного пацієнта, враховуючи що в 1 мл інсуліну – 40 ОД.

 

Прізвище  пацієнта

 

Стать 

Кількість призначених одиниць інсуліну

Кількість інсуліну,  мл

1

Бурлака

ж

32

 

2

Сташевич

ч

16

 

3

Крутій

ч

12

 

4

Катеринич

ж

36

 

5

Наконечна

ж

28

 

6

Лівандовський

ч

20

 

7

Трацьовитий

ч

8

 

8

Можарівська

ж

24

 

 

Ø  Відкрийте електронну книгу  Кількість інсуліну  /шлях до файлу: Документи/ЕТ/; 

Ø  Знайдіть ПІП пацієнтів в яких кількість призначених одиниць дії інсуліну не перевищує 20. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані;

Ø  Знайдіть ПІП пацієнтів чоловічої статі, в яких кількість призначених одиниць дії інсуліну більша 15. Скопіюйте результат і помістіть його на Лист 2 своєї книги. Поверніться на Лист 1 і виведіть всі табличні дані;

Ø  Виконайте сортування кількості призначених одиниць дії інсуліну  в порядку  зростання;

Ø  Побудуйте діаграму використовуючи табличні дані – Прізвище пацієнта, кількість призначених одиниць дії інсуліну;

Ø  Збережіть книгу на свій носій інформації.

Матеріали методичного забезпечення заключного етапу заняття

image 

https://learningapps.org/display?v=pw9efk9m217

 

image 

https://learningapps.org/display?v=p54d14yfj16

 

      

 

 

image

 

 

 

Рефлексія:

 

Закінчіть речення….

-   Мені стало відомо, що …

-   Мене особливо привабило і зацікавило те, що …

-   Те, що мені стало відомо, може вплинути на …

-   Якщо говорити коротко, то суть справи полягає в тому, що …

-   На занятті для мене було відкриттям, що …

-   Після заняття мені захотілось …

-   На занятті я вчився (вчилась) …

-   Отримані знання я зможу використати …

 

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗАНЯТТЯ

«Візуалізація рядів. Побудова графіків та діаграм»

 

Практична навичка

Кількість балів

Моделювання біоритмів на поточний місяць

Створення таблиці

1,5

Форматування таблиці згідно зразка

0,5

Створення числової послідовності (дні місяця)

0,5

Створення та копіювання формул

ü вік людини в днях;

ü фізичний цикл;

ü емоційний цикл;

ü інтелектуальний цикл

 

0,5 1

0,5

0,5

Перейменування аркушів, збереження на свій носій

0,5

Побудова графіків 

ü на одній координатній площині

ü на окремому аркуші

 

1

0,5

Всього:

 

7 балів

 

Індивідуальна задача

Формула

0,5

Пошук інформації, копіювання її на наступний аркуш

1

Пошук або сортування інформації

0,5

Діаграма: правильний вибір типу діаграми, форматування

1,5

Збереження на свій носій

0,5

Всього:

 

4 бали

 

Активна участь студента на занятті, відповіді на запитання

1 бал

Всього за практичне заняття:

 

12 балів

 

 

Матеріали методичного забезпечення самопідготовки студентів

 

 

Список рекомендованої літератури

 

Основна:

1.     Ривкінд Й.Я. та ін. Інформатика (рівень стандарту): підручник для 10 (11-го) кл. закл. заг. середн. освіти. – К.: Генеза, 2019

2.     Булах І.Є. Медична інформатика в модулях: Практикум. – К.: Медицина, 2009. – 206.

 

Додаткова:

1.     Мамченко С.Д., Одинець В.А. Економічна інформатика: Практикум: Навч. Посіб. – К.: Знання, 2008 – 710 с. - (Вища освіта XXI століття)

2.     Симонович С.В. Информатика. Базовый курс: Учебник для вузов. 3-е изд. Стандарт третьего поколения. – СПб.: Питер, 2011 – 640 с.:ил.

 

 

Домашнє завдання:

Ви завершили  вивчення табличного процесору Microsoft Excell,  вмієте працювати з електронними таблицями.  Пропоную Вам  підтвердити свої

знання       та      вміння        пройшовши         даний          веб-квест:         https://tableprocesion.blogspot.com/

 

image 

 

pdf
До підручника
Інформатика (рівень стандарту) 10 клас (Морзе Н.В., Вембер В.П., Кузьмінська О.Г.)
Додано
28 червня 2023
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку