Презентація "Розвиток сенсорно-пізнавальних уявлень та просторового сприймання дітей за допомогою лего-конструювання

Про матеріал
Розширювати уявлення педагогів про можливості використання конструктора LEGO в роботі з дітьми щодо розвитку сенсорних уявлень та просторового сприймання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток сенсорнихуявлень та просторовогосприймання дітейза допомогою лего-конструювання. Підготувала: Колісник І.І.

Номер слайду 2

“ Виховання має навчити дитину “дивитись,слухати і дотикатись”, і не тільки дивитися та слухати неуважно, а й до усього доторкатися,прислухатися, затримувати в руці”. Ж. Ж. Русо

Номер слайду 3

Сенсорний (лат. sensorium – орган чуттів) розвитокдитини – розвиток її відчуттів і сприймання, формування уявлень про властивості предметів (форму, колір, розмір, положення у просторі, а також запах, смак тощо). Сенсорний розвиток необхідний людині для оволодіння будь-якою практичною діяльністю. Вважається, що 9/10 усього розумового багажу дитини – результат діяльності органів чуття.

Номер слайду 4

Завдання сенсорного розвитку

Номер слайду 5

Сенсорні еталониколірформавеличинакількістьсмак, запахорієнтування у просторіорієнтування у часі

Номер слайду 6

Сприймання дошкільниками простору. Сприймання простору – відображення відстані, розміру, форми рельєфу оточуючих об’єктів, що діють на аналізатори. В даному значенні під орієнтуванням в просторі розуміємо:визначення “точки стання”, тобто, місцезнаходження суб’єкта до оточуючих його об’єктів ( знаходжусь справа від будинка); локалізація оточуючих об’єктів відносно людини, що орієнтується (шафа – справа, а двері – зліва від мене); визначення просторового розміщення предметів відносно один одного (справа від ляльки сидить ведмедик, а зліва від неї – м’яч)

Номер слайду 7

Дослідження показали, що напрямки дитина співвідносить насамперед з певними частинами тіла: зверху – де голова, а знизу – де ноги, спереду – де обличчя, а позаду – де спина, направо – де права рука, вліво – де ліва рука. Орієнтування на власному тілі служить основою для освоєння дитиною просторових уявлень. Просторове орієнтування на собі, від себе, від об’єктів не змінюють один одного, а співіснують, вступаючи у взаємовідносини. За період дошкільного дитинства відбувається перехід від використання дитиною системи з фіксованою точкою відліку (на собі) до системи з вільно переміщуваною точкою відліку (на інших об’єктах).

Номер слайду 8

Значення сенсорного розвиткуявляє собою базу для інтелектуального розвитку дитини; структурує і впорядковує дитячі враження від спілкування із зовнішнім світом; стимулює розвиток спостережливості та уваги; позитивно впливає на естетику дитини; сприяє розвитку фантазії та уяви; готує дитину до взаємодії з реальним світом; розширює словниковий запас; позитивно впливає на рівень розвитку слухової, зорової, образної, моторної пам’яті.

Номер слайду 9

Розвиваючі ігри з конструктором LEGOМолодший дошкільний вік. За методикою в молодшій групі роль ведучого завжди бере на себе дорослий. Педагог обирає найпростіші ігри, метою яких є закріплення назв кольорів, деталей конструктора, форму (квадрат, прямокутник), просторове положення.

Номер слайду 10

“Чарівний мішечок”Мета: закріпити знання кольорів, форми деталей (квадрат, прямокутник). Розвивати тактильні відчуття. Правило: діти стають у коло, по черзі виймають з торбинки по 1 деталі конструктора та називають її колір і форму.“Знайди пару”Мета:закріплювати знання про кольори, форму, поняття “однаковий-різний”. Розвивати зорову увагу, швидкість реакції дітей. Правило: дитині необхідно знайти пару до своєї цеглинки із тих, що знаходяться в кошику.

Номер слайду 11

“Розклади за кольором”Мета: закріпити знання кольорів деталей конструктора, їх розмір. Правило: діти розкладають цеглинки за кольором: а) на картці; б) в коробку чи кошик; в) добираючи пелюстки до кольору серединки квітки.“Не такий”Мета:розвивати зорово-моторну координацію, відчуття кольорів, уважність. Правило: діти будують башточку, ставлячи по черзі цеглинку не такого кольору, як поставила попередня дитина.

Номер слайду 12

“Башточка”Мета:закріплювати навички порівняння за висотою, поняття “висока-низька”, “вища-нижча”. Правило: вихователь показує дитині вже побудовану башточку. Дитині пропонується побудувати башточку вищу або нижчу за зразок.“Будиночки для звірят”Мета: розвивати зорову пам’ять, увагу; вміння розрізняти поняття “високий-низький”. Правило: дітям пропонується порівняти за висотою звірят та побудувати будиночки відповідної висоти.

Номер слайду 13

“Стежка для Колобка”Мета: закріплювати навики порівняння за шириною та довжиною; вміння розрізняти поняття “широка-вузька”, “довга-коротка”. Правило: діти викладають доріжку за вказаними параметрами та порівнюють їх.“Веселий метелик”Мета: закріплювати навики розуміння просторових відношень. Розвивати увагу, мислення. Правило: 1 варіант – діти стають у коло. Вихователь з метеликом (штучний) підходить до кожної дитини і запитує: “Де знаходиться метелик?” (вгорі, внизу, попереду, позаду).2 варіант – створення ситуації на визначення просторових відношень: на, під, в, над, за, поруч, високо, низько.

Номер слайду 14

Середній та старший дошкільний вік. Діти вже мають знання про колір, форму, тому зміст ігор ускладнюється. Дошкільнята вчаться працювати за картками, запам’ятовувати назви деталей конструктора. Старші дошкільники в іграх більш самостійні. Роль ведучого беруть на себе діти.

Номер слайду 15

Д/г “Творимо, будуємо”Мета: вправляти в умінні зорово обстежувати макет, розрізняти деталі конструктора. Розвивати конструктивні здібності. Правило:учасники гри поділяються на 3 групи. У кожної команди на столі макети будинків (макети однакові). 1 група – будує будинок на поверх менший ніж макет. 2 група – на поверх більше ніж макет. 3 група – скопіювати побудову, але використати цеглинки лише 2-х кольорів. Д/г “Різнокольорові кімнати”Мета: вправляти у послідовному розкладанні цеглинок відповідно схеми та враховуючи їх колір, розмір. Розвивати зорово-моторну координацію. Правило: кожен гравець обирає собі схему-картку та викладає зображення відповідно схеми.1 варіант - зверху на схему; 2 варіант - окремо від схеми.

Номер слайду 16

Д/г “Сходинки”Мета: вправляти в умінні співвідносити цифру з кількістю. Закріпити знання про колір, форму, розмір розвивати наочно-дійове мислення. Правило: у кожного гравця картка, яка поділена на клітинки та написаною на ній цифрою. Необхідно викласти кількість цеглинок, яка співпадає із зображеною цифрою. 1 варіант - кількість відповідає цифрі; 2 варіант - кількість відповідає цифрі та кольору картки; 3 варіант - кількість відповідає цифрі та розміру клітинок. Д/г “Побудуємо парканчик”Мета: кожен гравець отримує по одній цеглинці жовтого, червоного, синього, білого кольору. Необхідно побудувати стовпчик, композиція кольорів яких не повинна співпадати із композицією кольорів інших гравців.

Номер слайду 17

Дитина отримує пластину та деталі конструктора. Д/г “Посадимо квіти”Мета: розвивати вміння орієнтуватися на площині, увагу, зорово-моторну координацію. Правило: гравець отримує картку, яка поділена на дві частини (в лівій частині картки – зображення). Дитина повинна відтворити у правій частині картки зображення аналогічне лівій частині. Д/г “Чутливі вушка”Мета: формувати навики просторового орієнтування; вміння визначати проміжні напрямки (верхній правий (лівий) кут, нижній правий (лівий) кут, посередині, зліва, справа). Розвивати слухову увагу. Правило: дитина отримує пластину та деталі конструктора. Необхідно розкласти цеглинки на пластині уважно слухаючи вказані ведучим напрямки.

Номер слайду 18

Д/г “Запам’ятай і побудуй”Мета: розвивати зорову увагу, пам’ять. Правило: ведучий показує макет побудови. Діти повинні запам’ятати конструкцію за короткий час, потім побудова закривається, а діти намагаються відтворити таку саму конструкцію. Д/г “Веселі доріжки”Мета: закріплювати вміння вимірювати довжину умовною міркою . Правило: дітям пропонується побудувати різнокольорову доріжку із цеглинок різного розміру. Потім умовною міркою (цеглинка2х2) вимірюють довжину.

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

pptx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
5827
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку