Здатність дитини до саморозвитку, її творча активність – головні умови розвитку творчих здібностей молодших школярів. Щоб розвинути творчі здібності дітей, необхідно озброїти їх прийомами, спрямованими на розвиток пам’яті, уваги, образного мислення, сформувати навички дослідницької поведінки. Лише за такого розвитку кожна дитина знайде себе і самореалізується.
Тому з першого класу я: направляю свою роботу на виявлення закладенних природою індивідуальних особливостей учнів; вчу доводити починання до логічного завершення; надаю можливість виконувати більше навчальних завдань з обов’язковим підвищенням їх складності; використовую творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят; під час опрацювання програмового матеріалу залучаю до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань;
Тому впровадження нових освітніх технологійна уроках, на мою думку, — це передумова активної пізнавальної діяльності учнів: нестандартна, цікава, творча робота, яка пробуджує у дітей інтерес до знань і сприяє емоційному, духовному та інтелектуальному розвитку школярів. Сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має бути учень. Від його творчої активності на уроці, вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учителем, учнями класу, залежить успіх у свідомому опануванні шкільної програми.
Стратегія “Сенкан” Сенкан – це білий вірш, в якому синтезована інформація в стислому вислові з 5 рядків. Алгоритм складання сенкану: 1) Тема (іменник) 2) Опис ( 2 прикметники) 3) Дія (3 дієслова) 4) Ставлення (фраза з 4 слів), почуття з приводу обговорюваного 5) Перефразування сутності (синонім, узагальнення, підсумок).
Стратегія «Кероване читання з передбаченням» - Після ознайомлення з назвою тексту та його автором перед читанням ставлю дітям питання, які дозволяють зробити припущення, про що саме буде текст (робота в парах чи групах). - Текст розподіляється на частини, і далі читати його учні будуть частинами. Зупинки треба роботи на найбільш цікавих місцях, створити інтригуючу ситуацію очікування. - Після читання кожної частини учням ставляться запитання. Пропонується зробити передбачення стосовно того, що буде далі. А після читання наступної частини це передбачення аналізується.