Конспект уроку для дистанційного навчання 6 класу з курсу «Пізнаємо природу» за програмою Біда Д. Д. Що таке середовище існування Підготувала вчитель географії та біології. Гімназії № 20 м. Сєвєродонецька. Шарая Ольга Павлівна Природа – це найкраща з книжок, що написана особливою мовою. Цю мову слід вивчати. М. Г. Гарін-Михайловський
Номер слайду 2
Добрий день! Американський винахідник Генрі Форд сказав: Зібратися разом - це початок, Триматися разом - це прогрес, Працювати разом - це успіх! Ми зібралися, тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху! Мирного неба над головою! Сонячного дня!
Номер слайду 3
Прийом «Поетична хвилинка». Нам без природи не прожити —Це сонце й небо голубе. Вода, земля, повітря, квіти —Все, що оточує тебе. Дерева, луг, ріка глибока,Мале джерельце і струмок. Низовина й гора висока —Звір, пташка і жучки малі. Всі звуки й пісенька веселаІ люди, що на цій Землі. Це все довкілля, це природа. Частинки й ми її малі. Потрібне нам життя й свобода,Щоб вік прожити на Землі1. Як ви гадаєте, що хотів нам донести автор вірша цими рядками? 2. Що для життя потрібно людям і всім живим організмам?
Номер слайду 4
ПРИЙОМ «АСОЦІАЦІЯ» . Які асоціації у тебе викликають слова, «середовище існування організмів»?Зараз дізнаємося і складемо «Валізу асоціацій»Сьогодні на уроці ми з вами розглянемо тему: Що таке середовище існування. І дізнаємося як життя організмів залежить від середовища існування як вони взаємопов’язані. Чому життя озерної жаби залежить від води, а вовк не може жити без лісу.
Номер слайду 5
1. Взаємозв’язки організмів у природі Середовище існування - це сукупність умов у яких мешкають певні особини, популяції, угрупування організмів. Середовище існування має величезний вплив на організми і складається з багатьох чинників. Що це за чинники, що необхідні живим організмам для життя? Чому їх життєдіяльність дуже тісно пов’язана з навколишнім середовищем?Виходить, що всі живі організми взаємопов’язані між собою та навколишнім середовищем. ПРИЙОМ «РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ» ( ст. 156 виписати поняття) Екологія – наука, яка вивчає взаємозв’язки між організмами та між організмами й навколишнім середовищем Екосистема – це сукупність живих організмів, які пристосувалися до спільного проживання в певному середовищі існування й утворюють з ним єдине ціле. Термін «екосистема» запропонував англійський ботанік Артур Тенслі в 1935році у праці «Правильне і неправильне використання ботанічних термінів». Еко в перекладі українською мовою означає «дім». Тож екосистему можна розглядати як дім, населений організмами. Друга складова назви – система – вказує на те, що в цьому домі існують взаємозв’язки, зокрема між організмами, які населяють цей дім. Що є домівкою для вовка??
Номер слайду 6
Прийом «Творча лабораторія» Робота з таблицею. Усе те, що впливає на організми і своєю дією сприяє або заважає їх існуванню та розселенню, називають чинниками середовища життя, поділяють на три групи. Необхідно визначити до якої групи належать подані чинники і занести до таблиці: вода, гриб трутовик на дереві, світло, забруднення озера, тепло, вирубка лісів, будівництво доріг, повітря, запилення квітів комахами,{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Чинники неживої природи. Чинники живої природи. Господарська діяльність людини
Номер слайду 7
Прийом «Бліцопитування» Робота з підручником ст. 157, мал. 182. - Розгляньте фотографії організмів, що в них спільно і відмінного?- Які організми на них зображено?- У якому середовищі живуть організми, зображені на мал. 182?- Наведи приклади, як вони взаємодіють між собою та впливають на середовище? Таким чином за особливостями умов розрізняють чотири типи середовищ існування: наземно-повітряне, водне, ґрунтове, та організм який також може бути середовищем існування.
Номер слайду 8
2. Значення чинників неживої природи для організмів- Які компоненти середовища існування відносять до чинників неживої природи?( див. таблиця 13 ст. підручника 158)Прийом «Власний приклад»Як сонячне світло впливає на життя організмів? Наведіть приклади?Фізхвилинка. Руханка «Ми українці» https://youtu.be/j. TWry. Z8f. Dww
Номер слайду 9
Номер слайду 10
3. Вплив організмів на середовище Прийом «Проблемне питання»В чому полягає значення живих організмів на планеті? Як ви гадаєте чи всі організми потрібні? Прийом «Продовжити речення»Від шкідників сади й ліси захищають…Розпушують і збагачують ґрунт органічними речовинами…Якби зникли бджоли, то…Молюски й губки називають природними фільтрами, тому що…Якби не було падальників наприклад грифів, то…Дерева забезпечують нашу планету…Прийом «Робота з підручником», опрацювати ст. 159-160 Які ще приклади наведено в підручнику, що ми не назвали?Ці та багато інших прикладів указують на те, що організми впливають на середовище і активно його змінюють. Всі живі організми мають дуже важливе значення для нашої планети.
Номер слайду 11
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 12
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 13
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 14
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 15
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 16
Гра « Впізнай і розкажи»Хто це?Середовище його існування?До якої можливої природної екосистеми належить?Яке значення?
Номер слайду 17
Прийом «Візуалізація»Демонстрація фрагмента мультфільма « Про всіх на світі»https://youtu.be/o4 Wix. C7 EBg0«Хто найважливіший?»Прийом «Роблю висновок»- Переглянувши фрагмент мультфільму, який можна зробити висновок?Перегляд розпочати з моменту 3 хв 40 с
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Рефлексія. Чи змінився він від початку уроку? В який бік?Подвіться на цих чудових чоловічків! З яким з них у вас схожий настрій?
Номер слайду 20
- оцініть результат своєї роботи на уроці (на скільки Ви впорались?) і оберіть відповідний смайлик. Рефлексія
Номер слайду 21
Рефлексія змісту навчального матеріалу: Прийом «Мікрофон»Я не знав…Тепер я знаю…Мені цікаво…Я не зрозумів…Мені хотілося б
Номер слайду 22
Домашнє завдання. Опрацювати параграф 34, ст. 160 відповісти на запитання (усно), і виконати завдання № 5. Підготувати по 2 коротких запитання для нашого «чомучки», які розпочинаються зі слова «чому». До зустрічі на наступному уроці!Бережіть себе і навколишній світ! З повагою, ваш учитель!