Щоденники спостереження асистента вчителяЇх різновиди. Як правильно їх заповнювати
Номер слайду 2
Щоденник спостережень допомагає асистенту вчителя скерувати свою підтримку в потрібному для учня з особливими освітніми потребами напрямку.
Номер слайду 3
Асистент учителя в інклюзивному класі має не тільки допомагати педагогу, а й вести документацію. Що каже закон? Наразі перелік документації асистента вчителя не є остаточно внормованим. Наказ Міністерства освіти і науки від 25 червня 2018 року №676 «Про затвердження інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти» містить перелік документів, але не затверджує його як необхідний для всіх закладів освіти. Розбіжності виникають через те, що присутність асистента вчителя на кожному уроці не є обов’язковою. Інколи сфера діяльності асистентів є настільки обмеженою, що потреби у веденні розлогої документації просто не виникне. А оскільки кожна школа та її учні мають різні потреби, заклад освіти самостійно затверджує перелік документів. Звісно, враховуючи при цьому посадові обов’язки асистента вчителя (останні прописуються й уточнюються індивідуально для кожного закладу). Такий підхід забезпечує максимальну незалежність шкіл та гнучкість роботи.
Номер слайду 4
Щоденник спостережень за дитиною з ООП (може входити до ІПР)Ведення цього документу є одним з основних обов’язків асистента вчителя. Він має такі важливі функції:спостереження за дитиною з метою вивчення індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів і потреб;оцінка (спільно з учителем) рівня досягнення кінцевих цілей, передбачених ІПР.
Номер слайду 5
Щоденник спостережень- це незамінний інструмент, що допомагає систематизувати та аналізувати інформацію про розвиток, навчання та поведінку учня з ООП. Щоденник спостереження дозволяє створити цілісне уявлення про потреби та можливості учня, допомагає у складанні індивідуальної програми розвитку (адже на основі записів у щоденнику можна розробити і вдосконалити ІПР) та співпраці з батьками, вчителем та іншими фахівцями.
Номер слайду 6
Завдяки таким спостереженням педагог може відстежити динаміку розвитку дитини з особливими освітніми потребами, актуалізувати цілі, які необхідно включити до індивідуальної програми розвитку або переглянути ті, які виявилися заскладними для учня. Форма ведення журналу не стандартизована, але в ньому можуть бути такі пункти: ПІБ учня, дата, тема уроку, академічні навички, поведінка на уроці, активність в освітньому процесі, поведінка у позаурочний час, спілкування з однолітками, взаємодія з дорослими, навички самообслуговування тощо.
Номер слайду 7
Ось декілька порад щодо ведення щоденника спостережень.1. Дата і час мають бути точними, щоб відстежити, чи існують якісь закономірності поведінки.2. Збір інформації. Фіксуйте не лише нові навички та здобуті досягнення учнів, а й труднощі, що виникають, ситуації, в яких виникають труднощі, і як учень їх долає. Визначайте зону комфорту та труднощі при виході з неї.3. Конкретність і об’єктивність. Фіксуйте інформацію максимально конкретно і об’єктивно, що допоможе іншим фахівцям зрозуміти ситуацію.4. Власні зауваження. Фіксуйте власні роздуми та пропозиції щодо подальшої підтримки та навчання.5. Конфіденційність. Особиста інформація про учня має бути у безпеці.
Номер слайду 8
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Портфоліо учня з ООППортфоліо дитини – папка з роботами дитини (малюнки, аплікації, робочі зошити, роботи на роздруківках). Усі матеріали, які допоможуть визначити прогрес дитини в освоєнні навичок наприкінці певного періоду (півріччя або навчального року). Портфоліо – це інструмент, який демонструє досягнення учня. Портфоліо не є інструментом планування роботи з дитиною. Проте, педагоги використовують інформацію з портфоліо для подальшого планування – адже потрібно спочатку знати, що вже вміє робити дитина, перед тим, як планувати наступні кроки.
Номер слайду 12
Рекомендую опрацювати методичний посібник«ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ АСИСТЕНТА ВЧИТЕЛЯ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ»Методичний посібник. Харків«Друкарня Мадрид»2019
Номер слайду 13
Не забуваймо про 10 важливих тверджень для спілкування з дитиною з ООП: Я вірю в тебе. Я пишаюся тобою. Я тебе розумію. Я тебе чую. Я тебе бачу. Я підтримую тебе. Ми тебе цінуємо. Я тобі довіряю. Ти зможеш. Ти важливий для нас