Поглянь навколо: світ, у якому ми живемо, складається з величезного розмаїття речей. Кожна річ — від голки до літака — матеріальний представник певного стилю та способу життя. Усі вони мають різне призначення: прикрасити нашу оселю, створити в ній затишок і комфорт, полегшити побут, розважити, подарувати приємні спогади.. Книжкова полиця з місцем для читання
На формування естетично повноцінного середовища виробничої діяльності людини зорієнтований промисловий, або індустріальний, дизайн. До цього виду дизайну зараховують майже все, що виробляє промисловість у галузях машинобудування, транспортних засобів, зброї, різноманітних товарів масового споживання, необхідних у побутіПромисловий (індустріальний) дизайн — вид творчої діяльності, спрямований на художнє конструювання промислових об’єктів і виробів побутового призначення, формування естетичного середовища виробничої діяльності людини
У проектуванні автомобілів найповніше відображено низку спеціальних вимог, які висувають до дизайну динамічних об’єктів. Автомобіль має бути не тільки швидким, зручним та нескладним у керуванні — його конструкція повинна забезпечувати безпеку й комфорт водію та пасажирам. Еволюція дизайну автомобіля, його форми засвідчує важливість творчої праці промислового дизайнера. Виробники намагаються максимально поєднати дизайнерську творчість із технологічним процесом виготовлення цього виду транспорту.
Відповідно до природного прагнення людини досягти найвищої швидкості форма легкового автомобіля поступово змінювалася. Так, автомобілі доби їх винаходу (наприкінці XIX ст.) нагадували карету без коня і виготовляли їх із заліза та дерева. У XX ст., що ознаменувалося проривом людини в космос, автомобілі дещо нагадували ракету. Збільшився їх розмір і потужність, а у дизайні використовували велику кількість хромованих деталей
Сучасна ера всебічної комп’ютеризації та використання нових матеріалів (штучно створених, більш легких і міцніших за метал) привели до створення автомобілів з високими аеродинамічними характеристиками, безшумних та безпечних, які нібито надуті зсередини й максимально загладжені ззовні
Разом із розвитком «традиційного» дизайну автомобільного транспорту на початку XX ст. в Італії виник і стрімко розвивався футуристичний дизайн (від лат. Futurus — майбутній). Черпаючи ідеї з фантастичної літератури, космічних подорожей міжзоряних кораблів і спираючись на досягнення технічного прогресу, цей різновид дизайну руйнує всі усталені канони та прийоми «традиційного» дизайну і прагне створити новий, динамічний стиль, який іноді може здаватися нереальним у своїх задумах та втіленні. Наприклад, дизайнери-футуристи прогнозують, який транспорт може з’явитися в майбутньому. Лускатий «спортсмен», оснащений 260 пластинами, які виконують роль сонячних батарей і повітряного гальма
Будь-яка річ створюється людиною для задоволення її потреб, принесення певної користі. Водночас вона має бути красивою. Деякі речі стають духовно значущими. Їх цінують, бережуть, передають у спадок. Краса речей визначається гармонійним поєднанням їх пропорцій, форми, кольору та фактури поверхні. Саме про це дбають дизайнери побутових виробів, завданням яких є проектування красивих і зручних у використанні, а також безпечних в експлуатації речей для того, щоб зробити середовище якомога комфортнішим для життя людини
Думка про те, що промисловий дизайн є набором художніх прийомів, спрямованих лише на надання предмету привабливого вигляду, у наш час застаріла. Недостатньо спроектувати оригінальний виріб — він має бути конкурентоспроможним. Для забезпечення комерційного успіху потужні компанії ще на стадії розроблення своєї продукції все частіше залучають дизайнерів, які вивчають тенденції моди, і головне — людський фактор: інтереси, уподобання, навіть психологію різних споживачів. Розуміння потреб, яскравий дизайн, зручність і вдосконалення якості товарів є ефективним засобом зацікавити споживача та випередити конкурентів. Водночас для збереження довкілля і сталого розвитку суспільства сучасним дизайнерам варто враховувати й екологічні характеристики своїх майбутніх виробі
Розгляньте приклади різних за формою крісел, спроектованих відомими дизайнерами. Подумайте, для кого призначене те чи інше крісло. Чи враховують вони уподобання людей, різних за віком? Як форма крісел виявляє певний стиль життя людини? У яку кімнату краще поставити кожне з них?Крісло з листової сталі від дизайнера Рона Арада. Крісло — книжкова полиця від дизайнера Сакури Адаті
У процесі створення предметів дизайнерові необхідно враховувати властивості матеріалів, які планується використати. У промисловому дизайні не лише форма визначає матеріал. Часто трапляється навпаки — сам матеріал визначає форму речі, диктує її конструкцію та відіграє визначальну роль у тому, щоб викликати у споживача якісь емоції, створити певну атмосферу
Стрімкий розвиток науки і техніки, поява нових, якісніших і дешевших матеріалів (алюмінієві сплави та полімери, склопластикові маси, синтетичні барвники тощо) дають можливість експериментувати і створювати нові конструкції й оригінальні форми, щоб знайти нестандартні ідеї, які втілюватимуться у сміливих і цікавих дизайн-проєктах