Презентація Семінардля лідерів учнівського самоврядування на тему «Мистецтво спілкування лідера. Спілкуємося і діємо. Конфлікти та шляхи їх вирішення. Вчимося вирішувати конфлі
Мета: ознайомити учнів з поняттями «конфлікт», «конфліктна ситуація», «компроміс», формувати конфліктну компетентність і здатність толерантного поводження.
Семінар для лідерів учнівського самоврядування на тему «Мистецтво спілкування лідера. Спілкуємося і діємо. Конфлікти та шляхи їх вирішення. Вчимося вирішувати конфлікти» Пономаренко М.І. методист РМК
Номер слайду 2
Мета: ознайомити учнів з поняттями «конфлікт», «конфліктна ситуація», «компроміс», формувати конфліктну компетентність і здатність толерантного поводження
Номер слайду 3
визначити поняття «конфлікт», «конфліктна ситуація»; з’ясувати, яку роль відіграють конфлікти в житті людини; дати уявлення про різні стилі вирішення конфлікту; поглибити самоаналіз шляхом виявлення власного стилю, характерного для поводження в конфлікті; навчити дітей мистецтву «компромісу»; формувати у дітей повагу до батьків, навчати взаєморозуміння; на конкретних прикладах розглянути моделі поводження особистості в конфліктних ситуація; виховувати почуття поваги до культури спілкування і своїх товаришів Завдання:
Номер слайду 4
План проведення семінару І. Організаційний блок 9.00-9.30 Реєстрація учасників семінару. Привітання-знайомство «Мене звуть….Я люблю себе за те, що….» Вправа-розминка «Мій емоційний стан» Прийняття правил роботи в групах. Вправа «Очікування» Вправи «Малюнок удвох» Гра «Добре-погано» Вправа «Якості та вміння, важливі для ефективного спілкування» ІІ. Теоретичний блок 9.30-10.30 1.Що таке конфлікт у вашому розумінні? Перегляд відео ролика «Конфлікт» з обговоренням. Вправа «Павутина конфліктів» Пономаренко М.І., методист РМК 2. Конфлікт – це добре чи погано? Мозковий штурм «Функції конфлікту» Пономаренко М.І., методист РМК 3. Джерела конфліктів в учнівському середовищі. Лесів А.В., культорганізатор БТДЮ 4. Алгоритм дії в конфліктній ситуації. Правила вирішення конфліктів. Пономаренко М.І., методист РМК ІІІ. Практичний блок 10.30-11.20 1.Анкетування. 2. Робота в групах «Способи вирішення конфлікту» 3. Вправа «Розв’язати конфлікт» 4. Вправа «Повітряна кулька» ІV. «Скарбничка корисних порад» Бібліографічний огляд літератури «Культура спілкування». Зав. читальним залом районної бібліотеки Тульпа І.В. 11.20-11.30 ІV. Підсумково-узагальнюючий блок Рефлексія. Зворотний зв’язок. 11.30-12.00 V. Екскурсія до картинної галереї Барвінківського краєзнавчого музею «Художники Слобожанщини». Гацуцова М.Г., науковий співробітник Барвінківського краєзнавчого музею
Номер слайду 5
Поняття «конфлікт» Що таке «конфлікт»? Чи можемо ми обійтися без конфліктів? Чому? Конфлікт – це добре чи погано?
Номер слайду 6
Конфлікти – це норма життя. Якщо у вашому житті немає конфліктів, перевірте, чи є у вас пульс. Ч. Ліксон
Номер слайду 7
Конфлікт – це зіткнення окремих людей або соціальних груп, що виражають різні, а часто і протилежні цілі, інтереси, погляди. Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів, думок, поглядів; серйозні розбіжності. ЗІТКНЕННЯ, СЕРЙОЗНЕ ПРОТИРІЧЧЯ ІСТИННА ПРИЧИНА + ПРИВІД =КОНФЛІКТ
Номер слайду 8
МОДЕЛЬ КОНФЛІКТУ КОНФЛІКТ = УЧАСЧНИКИ + ОБЄКТ + КОНФЛІКТНА СИТУАЦІЯ + ІНЦИНДЕНТ КОНФЛІКТНА СИТУАЦІЯ – це наявність суперечливих позицій, розбіжностей сторін з якого–небудь питання ІНЦИДЕНТ – це збіг обставин, що є приводом для початку безпосереднього зіткнення сторін.
ВИДИ КОНФЛІКТІВ Позитивні і негативні, і відповідно, можуть бути конструктивні і деструктивні. Конструктивні – позитивно впливають на життя людей, служать джерелом самовдосконалення й саморозвитку особистості, стимулюють ефективний вихід із проблемних ситуацій. Деструктивні – призводять до насильства, розриву взаємин.
Номер слайду 12
Номер слайду 13
АЛГОРИТМ ДІЇ В КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ: Виділіть суть проблеми ( в чому проблема?). Погляньте на неї збоку. Поставте себе на місце іншого учасника конфлікту (щоб ти зробив в даній ситуації?). Знайдіть конструктивне вирішення проблеми (що буде оптимальним для тебе і для іншого?)
Номер слайду 14
ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТІВ Стиль компромісу. Людина дещо поступається своїми інтересами, щоб задовольнити їх частково, інша сторона робить теж саме. Стиль співпраці. Людина бере активну участь у вирішенні конфлікту та відстоює свої інтереси, але при цьому намагається співпрацювати з іншою людиною. Стиль пристосування. Людина діє сумісно з іншою, не намагаючись відстоювати власні інтереси Стиль ухиляння. Людина не відстоює свої права, не співпрацює ні з ким для вирішення проблеми чи просто ухиляється від розв’язання конфлікту Стиль конкуренції. Людина досить активна і в переважній більшості іде до вирішення конфлікту своїм власним шляхом; вона не дуже зацікавлена у співпраці з іншими людьми, зате здатна на вольові рішення.
Номер слайду 15
КОНФЛІКТ І ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ Головні запитання, які мають поставити собі учасники конфлікту під час його вирішення: ЩО Я НЕ ЗРОБИВ? ЩО Я ЗРОБИВ НЕ ТАК? ЩО Я МОЖУ ЗРОБИТИ?
Номер слайду 16
КОНФЛІКТ І ШЛЯХИ ЙОГО ПОДОЛАННЯ Перш ніж сказати – порахуй до десяти. Перш ніж образити - порахуй до ста. Перш ніж ударити – порахуй до тисячі. Народна мудрість