18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Презентація "Середнє арифметичне. Середнє значення величин"

Про матеріал
Урок - вивчення нового матеріалу. Урок містить теоретичний матеріал, яскраві, наочні приклади, жартівливі, близькі і зрозумілі за змістом дітям цієї вікової категорії задачи зі знайомими мультяшними героями, завдання, наповнені цікавою та корисною інформацією з інших областей знань, жартівливий кросворд і творче завдання геометричного змісту. Урок яскравий, інтерактивний, проходить легко і невимушено. До уроку записане відео на YouTube, що дозволяє переглядати матеріал самостійно (наприклад, під час дистанційного або індивідуального навчання).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Середнє арифметичне. Середнє значення величин.

Номер слайду 2

Сьогодні на уроці ми Ознайомимося з поняттям «середнє арифметичне» Навчимося обчислювати середнє арифметичне Визначимо де і для чого застосовується середнє арифметичне Ознайомимося з поняттям «середнє значення величин» Відчуємо різницю між цими поняттями Дізнаємося нових цікавих фактів Пошуткуємо та посміхнемося!

Номер слайду 3

Число, знайдене при діленні суми чисел на кількість чисел (доданків), називають середнім арифметичним цих чисел. Середнє арифметичне чисел = сума чисел : кількість чисел{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Число 1 Число 2 Число 3 Число 4 Число 5 Число 6 Число 7 Число 8 Сума чисел. Кількість чисел. Середнє арифметичне чисел57381025742,13,50,78,30,499,124,47,8812,612,511,51,910,0915: 3= 536: 6= 624: 6= 460: 8= 7,5діленедільникчастка

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Число 1 Число 2 Число 3 Середнє арифметичне чисел51361023410412743515117948536235693 Перевір себе:12121212121212121212121212

Номер слайду 5

Середнє значення величин. Розглянемо задачу. Пішохід  ішов 2 години зі  швидкістю 4,2 км/год і  3 години зі швидкістю 4,7 км/год.  З якою сталою швидкістю він мав іти, щоб подолати ту саму відстань за той самий час? Розв'язання.  Знайдемо відстань, що пройшов пішохід: 2 ∙ 4,2 + 3 ∙ 4,7 = 8,4 + 14,1 = 22,5 км. Розділимо це значення на використаний час: 22,5 : 5 = 4,5 км/год. Отже, пішохід мав іти  зі сталою швидкістю  4,5 км/год. 4,2 км/год4,7 км/год2 години 3 години

Номер слайду 6

Середнє значення величин. Таку  швидкість  називають середньою швидкістю руху. Увага! Цю саму відповідь можна одержати, якщо знайти середнє арифметичне швидкостей за кожну годину  руху   (4,2 + 4,2 + 4,7 + 4,7 + 4,7) : 5 = 22,5 км/год. Отже, щоб знайти середню швидкість руху треба весь пройдений шлях поділити на весь витрачений час. Аналогічно можна знаходити середнє значення будь-яких інших величин!

Номер слайду 7

«середнє арифметичне чисел» І«Середнє значення величин» — це різні поняття. Середня врожайність. Середня заробітна плата. Середня швидкість. Середньодобова температура повітря. Середній ріст. Середня ціна. Середній бал. Найчастіше зустрічаються у житті:

Номер слайду 8

6 кг4 кг11 кг145 грн80 грн95 грн80 грн4,5 м3,8 м3,5 м5,2 м2 м. Середня ціна цукерок = (145 + 95 + 80 +80) : 4 100 грн. Середня вага кавуна = (6 + 4 + 11) : 3 7 кг. Середня висота ялинок = (4,5 + 5,2 + 3,5 + 3,8 +2) : 5 3,8 м

Номер слайду 9

Працюємо разом. Сім «веселкових» задач

Номер слайду 10

Протягом червня тітка Алгебраїда на своєму городі зібрала 124 кг полуниць. Скільки кілограмів полуниць збирала вона щодня, якщо щодня врожай був однаковим? Підказка: допоможе календарик, або товариш, що народився в останній день червня. Задачка №1«червона»Розв'язання 124 : 31 = 4 (кг) Відповідь: 4 кг полуниць щодня.

Номер слайду 11

Задачка №2«помаранчева» Щоб дістатись до школи Кирило доклав неаби яких зусиль: на першому автобусі, швидкість якого 60 км/годину він їхав 2 години, на другому, швидкість якого 50 км/год - 3 години, та й потім ще 3 години на двоповерховому бусі зі швидкістю 70 км/год. З якою середньою швидкістю Кирило поспішав до країни знань?60 км/год50 км/год2 години3 години70 км/год3 години. Розв'язання 60 ∙ 2 + 50 ∙ 3 + 70 ∙ 3 = 120 + 150 + 210 = 480 (км) – пройдений шлях 480 : 8 = 60 (км/год) – середня швидкість руху. Відповідь: зі швидкістю 60 км/год.

Номер слайду 12

Хто з Вас не бажає поласувати смачненьким бургером? Губка-Боб готує найкращі бургери в світі! Але, в понеділок його не зупинити, у вівторок втома перемагає, а в середу… все… втомився! Підкажіть, яка у Боба продуктивність праці? Може його час звільнити?Задачка №3«жовта»1095 Розв'язання (10 + 9 + 5)  3 = 24 : 3 = 8 Відповідь: 8 бургерів.

Номер слайду 13

В мавпячих родинних документах написано: «середнє арифметичне довжин хвостів в родині мавп 6 метрів»! Мавпенятко хвости усім поміряло та отримало 18,2 метра, а свій аж ніяк… Допоможіть мавпочці з'ясувати довжину власного хвостика. ?Розв'язання. Нехай довжина хвостика – х, складемо рівняння (18,2 + х) : 4 = 618,2 + х = 24х = 24 – 18,2 х = 5,8 (м) Відповідь: довжина хвостика 5,8 метра!Задачка №4«зелена»

Номер слайду 14

Що може буте веселіше, ніж рибалити з друзями! Микола Карасьов спіймав карася вагою 6 кг, Сашко Карпов зловив карпа вагою 10 кг, Василь Сомов заудачив сома вагою 7 кг, та всіх здивував Линько, спіймавши в'язку линів, вагою 14 кг. Знайдіть, любі п'ятикласники, середній улов наших друзів! Задачка №5«блакитна»Розв'язання (6 + 10 + 7 + 14)  4 = 37  4 = 9,25 кг. Відповідь: середній улов 9,25 кг

Номер слайду 15

Задачка №6«синя» Пересварились динозаврики! Під час «зважування» лісового населення сукупну вагу з'ясували – 5,2 т! Середню вагу підрахували – 1300 кг ! А чи всіх зважили, не врахували! Допоможіть динозаврам, з'ясуйте, кількох з них образили неуважністю? Підказка: уважно підрахуйте синеньких друзів!Зверніть увагу! Для обчислення значення середньої величини необхідно додавати величини, що вимірюються в однакових одиницях. Розв'язання 1300 кг = 1,3 т. Нехай кількість динозаврів – х, складемо рівняння:5,2 : х = 1,3х = 5,2 : 1,3х = 4 (динозаври)Відповідь: двох не помітили!

Номер слайду 16

Жили-були 5 подруг, 5 красунь-дівчат, що народились в один день, але в різні роки. Сьогодні саме той день – День народження! Допоможіть, любі п'ятикласники, з'ясувати середній вік наших красунь-іменинниць! Підказка: тортики прикрашені свічками… Розв’язання(5 + 1 + 13 + 7 + 5)  5 = 31  5 = 6,2 роки. Відповідь: 6,2 роки. Задачка №7 «фіолетова»

Номер слайду 17

Знайди Помилку та здивуйся!

Номер слайду 18

{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}120 см380 дм0,8 м800 см12 м40 ц12 т7000 кг1 т6 т0,5 м10 см0,0003 км1 дм10 м10 млн км²12 млн км² 4 млн км²6 млн км²8 млн км150 км/год130 км/год60 км/год140 км/год120м/год. Найдовша змія в світі – це сітчастий пітон  12 м. Вага африканського слона досягає 6 тонн Найбільшою квіткою в світі є Рафлезія, яка має квітку до 1 метра в діаметріСаргасове море унікальне не тільки своїми розмірами, у нього немає берегів. Точніше є ― це океанські течії: вони і створюють межі моря. Вчені припускають, що його площа  8 млн км². Африканський гепард – найшвидший ссавець на планеті, здатний розвивати швидкість до 120 кілометрів на годинуні, 8 млн км² ні, 1 м ні, 120 км/год Середнє арифметичне:

Номер слайду 19

Розгадаємо жартівливийкросворд

Номер слайду 20

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1234517{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ВІСІМ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ГРЕЙПФРУТ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ТРИСТА{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}МОПЕД{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}КІЛЬКІСТЬ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}КАМА{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ДВАДЦЯТЬ1. Середнє арифметичне 10 та 62. «Середнє арифметичне» лимона та помаранча3. Середнє арифметичне 599 та 14. «Середнє арифметичне» мотоцикла та велосипеда5. Середнє арифметичне – частка від ділення суми чисел на їх6. «Середнє арифметичне» верблюда та лами7. Середнє арифметичне коренів рівнянь х : 0,1 = 100 та х ∙ 1,6 = 48

Номер слайду 21

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ДЛЯ НЕВТОМНИХ ТА КРЕАТИВНИХпівкруг2. Створити математично-жартівливий колаж!1. Пригадати назви геометричних фігурпрямокутний трикутникрівнобедрений трикутниккрива

Номер слайду 22

В африканських народів існує повір’я: де веселка торкається Землі, там можна знайти скарб! Пам'ятайте, любі п'ятикласники: «Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього»!До зустрічі!

pptx
Додано
4 травня
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку