Продовжити роботу над текстом роману, допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст твору, розкрити систему образів; формувати навички аналізу художнього тексту, аналізу літературного героя, визначення його ролі у творі; удосконалювати навички
зв'язного мовлення учнів; сприяти вихованню найкращих людських якостей.
Літературна гра «Впізнай героя» 1. «…Ці шматки вкрадених знань тільки розпалювали його благородний запал. …Він створив для себе святиню з речей, до яких не міг доторкнутися рукою, він глибоко й щиросердно вірив у піднесені ідеї та піднесені слова, намагаючись піднятися до них, але не завжди їх розуміючи.». 2. «У кожній політичній партії бувають свої блазні й своя підлота.…».3. «Вона встала й повільно обійшла всю вітальню. Тут щойно простягалося до них стільки рук. Вони перемогли; буржуазія схилилася до їхніх ніг».
4. «…Він відростив пузце, перетворився на шанованого буржуа, якому не вистачало тільки капіталу для повної шани. …». 5. «Він являв собою цікаве поєднання моральних і розумових рис матері з важковаговою поважністю батька. …Визначався величезним честолюбством, владністю, презирством до дрібних розрахунків та дрібних успіхів». 6. «…Скромний служитель науки, жив самітницьким життям закоханого у свою справу вченого в маленькому світлому будиночку нового міста».
7. «Це була проста душа, але душа шляхетна, що зупинилася на порозі храму, вклонившись свічкам, які здалеку здавалися їй зорями.»8. «Згораючи від заздрості й злості, мріючи помститися всьому суспільству, вітав Республіку як щасливу добу, коли йому буде дозволено набивати кишені за рахунок сусіда...»9. «Скалічені меблі, витертий оксамит, люстра, засиджена мухами,— увесь цей мотлох перетворювався в її очах у славетні останки на полі бою. Вигляд Аустерліцької рівнини не міг би сильніше хвилювати її.»
10. «…Цей селянський син, поблідлий від ділових турбот, розжирілий від сидячого життя, приховував свої низькі бажання під безстороннім від природи виразом обличчя й дійсно володів тією… показною зовнішністю, тою безглуздою самовпевненістю, які надають солідного вигляду на офіційних прийомах.»11. «Скромний служитель науки, жив самітницьким життям закоханого в свою справу вченого в маленькому світлому будиночку нового міста.»12. «Говорили, що він під каблуком у дружини, і помилилися. Він був упертий, як віслюк; чужа, різко виражена воля доводила його до сказу, він готовий був лізти в бійку»