Презентація " Система організації інтегрованого навчання при вивченні шкільного курсу географії"

Про матеріал
У зв’язку з наближенням змісту навчального курсу географії до сучасного рівня розвитку географічної науки в дидактиці географії також посилюється увага до встановлення послідовних зв’язків між викладанням географії, фізики, хімії, біології та суспільних і гуманітарних дисциплін. Такі міжпредметні зв'язки доцільні на всіх етапах навчання географії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Система організації інтегрованого навчання при вивченні шкільного курсу географіїПідготувалавчителька географії Гірницької гімназії № 19 Саліванова Марина Володимирівна

Номер слайду 2

За останні роки в географічній науці все більше уваги приділяються таким проблемам, як вивчення взаємодії людини і природи, впливу людини на природу, прогнозуванню на майбутнє наслідків впливу людини на природу. Успішний розвиток таких географічних дисциплін, як кліматологія, ландшафтознавство, географії населення, економічної географії переконливо підтверджує необхідність більш всебічного вивчення в школі закономірностей природніх процесів. У зв’язку з наближенням змісту навчального курсу географії до сучасного рівня розвитку географічної науки в дидактиці географії також посилюється увага до встановлення послідовних зв’язків між викладанням географії, фізики, хімії, біології та суспільних і гуманітарних дисциплін. Такі міжпредметні зв'язки доцільні на всіх етапах навчання географії.

Номер слайду 3

Саме міждисциплінарне навчання лежить в основі нових підходів до освіти, хоча сама ідея інтеграції зовсім не нова. Ральф Тайлер, основна фігура американської освіти в ХХ столітті, описав інтеграцію предметних областей як “горизонтальні відносини навчальних програм”, і він вважав такі зв’язки важливими для навчання. Його твердження ґрунтувалися на результатах дослідницької роботи над знаковою восьмирічною програмою навчання для учнів у 30 середніх школах у 1930-х роках. Тоді дослідники виявили, що учні добре навчалися в тих середніх школах, які наповнювали навчальний план не лише окремими предметами, а й курсами з вивчення загальних тем, які пов’язані з дисциплінами.

Номер слайду 4

Комплексний огляд досліджень інтегрованого навчання пропонується в творі «Логіка міждисциплінарних досліджень» 1997 року Сандри Матісон і Меліси Фрімен. Автори виявили, що інтегроване навчання обумовлює набуття важливих навичок для життя, таких як уміння працювати в команді та вирішувати проблеми.Інтегроване навчання ґрунтується на комплексному підході. Межі між предметами стираються, а навчальний процес стає частиною загальної картини світу. Учителі заохочують учнів шукати зв’язок між дисциплінами, опиратися на вже набуті знання і навички з різних сфер. Це, у свою чергу, навчає їх критично мислити, краще розуміти, засвоювати та застосовувати загальні поняття, толерантно ставитися до різних цінностей і поглядів, бути здатними приймати рішення, оцінювати інформацію та виконувати нові завдання.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Мій досвід. Вивчаючи в 6 класі становлення перших цивілізацій, я неодмінно звертаюсь до природних умов регіону, в якому виникла та чи інша держава. Ми визначаємо вплив (як позитивний, так і негативний) географічного положення та природи на формування господарства народів, розвиток основних занять населення. Наприклад, перший урок вивчення теми «Давній Єгипет»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Сприятливі умови. Несприятливі умови. Річка Ніл. Розливи Нілу, повеніУтворення на берегах родючого мулу. Болотиста місцевість. Теплий клімат (увесь рік)Посухи. Хамсин (вітер)

Номер слайду 7

Звісно, неможливе викладання будь-якого навчального предмету без інтеграції з українською мовою. Для яскравішого забарвлення вивчення тієї чи іншої теми ми використовуємо вірші, загадки тощо. Під час знайомства з новими термінами, явищами формулюємо визначення й поняття, таким чином розвиваючи мовлення учнів.

Номер слайду 8

Знайомлячись у 7 класі з темою «Хрестові походи» розглядаємо географію походів хрестоносців, вплив цих подій на розвиток господарства й культури завойованих ними земель.

Номер слайду 9

А Великі географічні відкриття, з якими ми знайомимося в 8 класі на уроках всесвітньої історії? Протягом вивчення теми учні в форматі 3 D «відвідують» відкриті землі разом із мандрівниками завдяки сервісу «Moza. Book». Цей же сервіс (і це ж відео) використовую під час вивчення географічних відкриттів у 6 класі.

Номер слайду 10

Інтеграція економічної географії в 9 класі в історію України відбувається під час вивчення теми «Модернізація промисловості та сільського господарства». Тут ми характеризуємо становлення індустріального суспільства українських земель середини ХІХ ст. – початку ХХ ст. і визначаємо тісний зв'язок усіх галузей господарства.

Номер слайду 11

Не можу не згадати тему «Формування території України» у 8 класі. Це ж прямий зв’язок із історією України! Щоправда, з цим періодом нашої історії ми коротенько знайомимось у 5 класі й більш детально в 10 класі. Але ж це зацікавлює дітей ще більше дізнатись про зміни території нашої держави і, вивчаючи географію, зануритись у історичні процеси і наслідки цих процесів для українського народу.

Номер слайду 12

Не можна не згадати географічні задачі – це тісний зв'язок із математикою. Побудова рози вітрів, визначення часу, розрахунок атмосферного тиску на тій чи іншій висоті, тощо.

Номер слайду 13

Вивчаючи природні зони материків у 7 класі ми інтегруємося, безперечно, з біологією. Бо знайомство з природою материка неможливе без знайомства з його мешканцями, рослинами і тваринами. Задаючи домашнє завдання під час вивчення цих тем, я обов’язково прикріплюю до домашнього завдання відеоролик «Звуки тварин материка», щоб діти не просто побачили, а й «почули материк».

Номер слайду 14

На уроках географії відбувалася інтеграція з курсом «Фінансова грамотність», який я викладала в минулому навчальному році. Знайомлячись у 7 класі з країнами материків, що вивчаються, ми розглядаємо розвиток економіки країн, звертаємо увагу на валюту країн, конвертували її до гривні. У свою чергу, на уроках фінансової грамотності знайомилися з розвитком фінансової системи різних країн.

Номер слайду 15

У цьому навчальному році ми плануємо з учителем інформатики провести інтегрований урок у 6 класі на тему «Клімат». Із інформатики учні вивчають тему «Створення презентацій» і створюватимуть мультимедійні презентації, застосовуючи отримані знання й навички. Такий досвід у нас вже є з предметів «Культура добросусідства» та історія в 5 класі.

Номер слайду 16

Зв’язок географії з різними предметами. Українська мова. Знайомство з багатьма термінами. Складання опису за планом. Обґрунтування відповідей тощо. Біологія. Вивчення живих організмів, їх впливу на гідросферу, атмосферу, формування ґрунтів тощо. Жителі природних зон материків. Математика. Розв'язання задач, рівнянь. Побудова діаграм, графіків. Визначення відстаней за допомогою масштабу Історія. Формування державності. Розвиток промисловості, сільського господарства. Фізика Загальні поняття: явище, процес, речовина, тіло, енергія тощо. Поглиблення й конкретизація понять на географічному матеріалі. Хімія Зв’язок простежується в курсі економічної та соціальної географіїУкраїнська література. Використання поезії та прози служить засобом для з'ясування окремих понять і ознак

Номер слайду 17

Використання можливостей, які пропонує інтегроване навчання, не означає відмову від окремих предметів. Кожна дисципліна ставить різні питання й пропонує власні методи розширення знань. Творчість, адаптивність, критичне мислення та співпраця – дуже цінні навички. Коли мова йде про набуття цих навичок у класі, інтегроване навчання є надзвичайно ефективним підходом, оскільки допомагає учням усвідомити важливу роль взаємодії один з одним у реальному житті.

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Додано
15 лютого 2023
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку