Презентація "Склад та властивості повітря"

Про матеріал
Ця презентація дасть можливість вивчити склад та властивості повітря, шляхом проведення дослідів. Сформувати уявлення про причини переміщення повітря над земною поверхнею, значення повітря для певних процесів, ознайомити з використанням властивостей повітря на користь людям.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Склад та властивості повітря. Вогнивенко Володимир Федорович, вчитель географії Літинський ліцей опорний заклад загальної середньої освіти № 2 Ні ваги , ні кольору не має,Але світ цілісінький займає, Ми всі дихаємо ним,Має кисень, пил і дім. Що це?

Номер слайду 2

Повітряна оболонка довкола Землі Атмосфера – товстий потужний шар повітря. Товщина якого перевищує 1000 км. Повітря як товста 2ковдра» огортає землю й зберігає тепло, яке вона отримує від Сонця.

Номер слайду 3

Повітря саме по собі не має кольору. Проте білий колір Сонця складається з багатьох хвиль. Якщо розглянути їх кожну окремо, то можна помітити, що кожній довжині хвилі відповідає певний колір. Доки сонячне світло подолає шлях до Землі, частина його розсіюється в повітрі. Особливо до розсіювання схильні хвилі більш короткої довжини, які відповідають блакитному кольору. Тому повітря в небі здається нам блакитним.

Номер слайду 4

Які ж властивості має повітря, проведемо досліди і дізнаємося

Номер слайду 5

Повітря прозоре Повітря легке Чи є повітря в банці, у відкритому пакеті. Розкрийте пакет, а потім швидко закрийте. Чому утворилась «подушечка» з пакета?Спостерігайте за рухом тенісної кульки у посудині з водою. Спробуйте „втопити” кульку.

Номер слайду 6

Досліди, як виявити невидимку – повітря. Дослід № 2. Занур порожню пляшку у воду. Якщо надути кульку, то вона наповниться ... . Якщо порожню пляшечку занурити у воду,то з неї вийдуть бульбашки ....• Поміркуй, чи була вона насправді порожня. Дослід № 1. Надуй повітряну кульку.

Номер слайду 7

Досліди, як виявити невидимку – повітря. Дослід № 3. Поклади закорковану «порожню» пляшку у воду. Дослід 4. На запалену свічку спрямуємо отвір відкритої порожньої пластмасової пляшки й натиснемо на неї з боків. Що спостерігаємо?Якщо кинути у воду закорковану «порожню» пляшку, то вона не потоне. У ній міститься ....

Номер слайду 8

Досліди, як виявити невидимку – повітря Опусти сухий камінець у склянку з водою. Що спостерігаєш?Повітря є у rрунті

Номер слайду 9

Чи можна побачити повітря? Дослід. У вас на столах трубочки та склянки з водою. Продуйте повітря крізь трубочки, занурені у воду. Що спостерігаєте? У воді з’являться …… Є ще один спосіб побачити повітря: поспостерігайте за мерехкотінням повітря над нагрітим асфальтом.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Чи можна почути повітря?Дослід : Склади трубочкою губи, з силою втягни повітря. Повітряний потік "звучить" і відчувається на губах. Дослід. Надуйте щоки повітрям, а тепер натисніть на щоки пальцями. Що помітили?

Номер слайду 12

Чи можна відчути повітря?Дослід. На демонстраційному столі горить свічка. На відстані підносимо папірець і спостерігайте як рухається повітря

Номер слайду 13

Рух повітря. Дослід. 1. Поставимо свічку на поріг напіввідкритих дверей. 2. Піднімемо свічку вгору. 3. Розмістимо свічку посеред дверей. Зробимо з паперу «змійку». Потримаємо її над електричною плиткою. Спостерігайте, що буде відбуватися зі «змійкою». Поясніть свої спостереження.

Номер слайду 14

Нагрівання і переміщення повітря над суходолом та водною поверхнею Ділянки земної поверхні — суходіл і вода — нагріваються неоднаково. Протягом дня суходіл нагрівається швидше й дужче, ніж вода в річці або морі. Тому й повітря над ним нагріється швидше. Тепле повітря піднімається вгору. Над водною поверхнею у цей час повітря холодніше. Воно переміщується з моря на суходіл на місце теплого. Вночі все відбувається навпаки: суходіл охолоджується швидше, а вода охолоджується повільно й ще довго зберігає тепло. Холодніше повітря із суходолу переміщується у бік моря. Так народжується вітер — горизонтальний рух повітря

Номер слайду 15

Вітер – могутня сила

Номер слайду 16

Тепле повітря легше, ніж холодне. Воно піднімається вгору, а холодне опускається вниз. Люди помітили цю властивість повітря і вирішили використовувати її для підйому вгору різних предметів. Так винайшли повітряну кулю. Вона рухалася туди, куди дме вітер. Незабаром учені створили повітряну кулю, яка була оснащена кермом, нею можна було управляти. Таку повітряну кулю назвали аеростат.

Номер слайду 17

Завдяки руху повітря ми можемо відчувати запахи на відстані

Номер слайду 18

Повітря займає місце Дослід. Опустити склянку догори дном у банку з водою. Що спостерігаєте?

Номер слайду 19

Досліджуємо властивості повітря

Номер слайду 20

Надуваємо повітряну кульку, накачуємо м’яч вони стають пружними

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Розширення та стискання повітря У склянку з водою опустимо догори дном колбу так, щоб у неї не зайшла вода. Будемо нагрівати колбу руками. З неї виходять буль­башки повітря. Чому? Не виймаючи колби з води, покладемо на неї холодну вологу тканину. В колбу почне набиратися вода. Чому?

Номер слайду 23

«Чудеса», які здатне творити повітря. Його поведінка змінюється залежно від температури. Чи можливо це? Що станеться з повітряною кулькою, якщо нагріти повітря всередині неї.1. Візьміть порожню скляну або пластикову пляшку, на край шийки пляшки натягніть повітряну кульку і щільно притисніть. Все повинно бути герметичним, щоб об'єм повітря у пляшці залишився незмінним.2. Почекайте трохи, щоби поспостерігати, чи відбудеться щось саме по собі. 3. Поставте пляшку разом з натягнутою на неї кулькою в каструлю з гарячою водою. Уважно стежить за тим, що відбуватиметься з кулькою.4. За кілька хвилин опишіть результат експерименту. Що сталося з кулькою? Чому кулька почала надуватися. Звідки в ній з'явилось повітря?5. Поставте пляшку з кулькою в посудину з холодною водою, спостерігайте зворотний процес. Зробіть висновки.

Номер слайду 24

Чи можна стиснути повітря?Дослід 1. Візьмемо порожню пластмасову пляшку з-під води, закриємо її щільно пробкою і натиснемо на неї з боків. Помітно стиснути пляшку не вдається. Це тому, що вона не порожня, як здавалося, а заповнена повітрям. Через пробку воно не може поширитися назовні. Відкриємо пробку і повторимо стиснення. Це вдається зробити без особливих зусиль.

Номер слайду 25

Повітря має вагу. Дослід • Візьми дві кульки, однакові за розмірами, дві нитки однакової довжини, щоб перев’язати надуті кульки, лінійку, голку.• Прив’яжи надуті кульки на кінцях лінійки так, щоб вона врівноважилася на пальці. Одну з кульок обережно проткни голкою. Зверни увагу, як ціла кулька потягне край лінійки донизу.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Досліджуємо склад повітря

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Люди використовують властивості повітря

Номер слайду 30

Яке насіння «вміє» літати?

Номер слайду 31

Коротко про головне: Повітря – це суміш газів. До складу повітря входять азот, вуглекислий газ, кисень. Більшу частину вашого повітря, ¾ (три чверті), становить газ, який називається «азот». Але для дихання вам потрібен інший газ – кисень. Його в складі повітря трохи менше ¼ частини. Іншу частину повітря займає вуглекислий газ. Вуглекислий газ ви виділяєте при диханні. Значення повітря в природі і житті людини1) Повітря необхідне людині для дихання2) Повітря необхідне рослинам для фотосинтезу3) Повітря необхідне тваринам для дихання4) Повітря необхідне для дихання мешканців водного середовища5) Повітря використовують в промисловості для спалювання палива6) Повітря використовують в побуті для спалювання палива7) Під дією повітря і бактерій віджилі органічні речовини перетворюються в мінеральні сполуки.8) Повітря необхідне для вивітрювання гірських порід і для грунтоутворення. Також завдяки повітрю літають літаки, вертольоти, птиці. Підйомна сила, що утримує їх в польоті, виникає за рахунок обтікання повітрям вигнутих поверхонь їх крил.

Номер слайду 32

Схема узагальнення знань про властивості повітря. Властивості повітряпрозоребезбарвне. Без кольору , запаху та смакулегкестислепружне. Має вагу, об’єм. Низька теплопровідністьрухається

Номер слайду 33

Домашнє завдання: опрацювати параграф 34 та виконати домашні дослідницькі завдання 1. „Куди сховалося повітря?”Матеріали: цукор-рафінад, чай. Вкинь грудочку цукру-рафінаду до склянки з чаєм. Зверни увагу на бульбашки, що піднімаються на поверхню. Прислухайся – і ти почуєш тихе шипіння, що супроводжує цей процес. Зроби висновки. Дослід 2. Потримаємо тарілку над запаленою свічкою. Уявіть, що тарілка це повітря, а свічка, яка горить, димарі заводів, ТЕЦ, вихлопні труби автомобілів, літаків. Переверніть тарілку, подивіться на неї. Які висновки можна зробити з досліду? Дослід 3. Вийти сухим з води. Підготуйте: склянку, серветку або папірець, грудку пластиліну, миску з водою. Чи можна дістати папірець (серветку) з води сухим? На перший погляд здається, що ні. Але спосіб зробити це є. Прикріпіть папірець пластиліном до дна склянки. Занурте її в миску з водою, тримаючи дном догори. Чому папір не намокає? Подумай. Чим відрізняється зимова куртка від осінньої чи літньої?

Номер слайду 34

Використані джерела:https://www.pinterest.ru/pin/635852041109142664https://volynonline.com/volinyan-poperedzhayut-pro-silni-porivi-vitruhttps://dovidka.biz.ua/rozpovid-pro-povitryauk.wikipedia.org. Підручник «Пізнаємо світ», 5 клас Біда Д. Д.,Гільберг Т. Г.,Колісник Я. В.

pptx
Пов’язані теми
Географія, Презентації
Додано
23 січня 2023
Переглядів
2323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку