Номер слайду 17
Уміння вчитися — одне з найцінніших умінь 21 століття, і воно не обмежується лише навчанням у школі. Щоразу, коли ми починаємо чогось навчатися, визначальною для мозку є відповідь на запитання: “Навіщо?”. Варіанти “Щоб знати” і “Мені подобається навчатися” мозок аж ніяк не мотивують. Вивчення поведінки людей, які вміють учитися краще за інших, дає змогу зробити певні висновки. По-перше, вони багато читають. Читання — це таке ж тренування для мозку, як фізичні вправи — для тіла. Коли ми читаємо, мозок будує нові нейронні зв’язки, вивчає нові шаблони. По-друге, навчання — це постійний самостійний процес, у якому людина задовольняє свою допитливість і вдосконалюється, розвиває власні здібності й, відповідно, досягає мети, а такий процес завжди дає відчуття задоволення. По-третє, люди, які вміють учитися, навчають інших. Найкращий спосіб перевірити власні знання — це спробувати передати їх іншій людині. А найефективніший спосіб навчатися — половину часу вивчати нове (наприклад, читаючи), а половину — навчати когось. Чи, принаймні, відкласти книжку і спробувати записати все, що ви запам’ятали. І, нарешті, для ефективного навчання потрібно правильно робити перерви. Відпочинок допомагає мозку довго зберігати отриману інформацію. Нещодавні дослідження доводять, що перерви мають бути частими й короткими. Для нашого мозку потрібно 30–50 хвилин активного навчання, а потім невеличка перерва. Чи не в такий спосіб організоване навчання у школі?