Презентація для учнів 4 класу "Сонце В.О.Сухомлинського". Виховну годину рекомендую проводити у вересні місяці. Проведенню заходу передує підготовча робота: протягом навчання у 1-3 класах читаємо та обговорюємо твори В.О.Сухомлинського, діти малюють ілюстрації до казок та оповідань, пишуть свої казки. З дитячих творів робимо книжку-саморобку, яка зберігається у класі. З дитячих малюнків-ілюстрацій до оповідань В.О.Сухомлинського організовуємо виставку у фойє школи. Під час проведення виховної години доцільно використати дану презентацію.
СОНЦЕ ВАСИЛЯ ОЛЕКСАНДРОВИЧА СУХОМЛИНСЬКОГО Він створив школу, яку назвав школою радості, островом чудес, куточком краси. Вчитель говорив, що діти повинні жити у світі творчості, гри, казки, музики, фантазії. Без цього дитина – засушена квітка. Часто він проводив уроки під відкритим небом, у зелених класах. Діти створювали казки про природу, малювали. У школі виховували любов до Батьківщини, до матері, до книги і до праці, а ще – навчали дітей мислити і творити.
Народився Василь Олександрович Сухомлинський у селі Василівка Кіровоградського району в незаможній сім’ї. Батько працював столярем і теслярем, майстрував колеса і музичні інструменти. Мама, Оксана Юдівна, працювала у колгоспі, а зимовими вечора-ми сиділа над своїм шитвом і розказувала дітям казки. У цій родині, крім Василя, було ще троє дітей – Іван, Сергій і Меланія. Розповідають, що батьки ніколи не карали дітей. Може, тому усі вони вибрали професію педагога
Василько ріс жвавим і допитливим. Змалку любив малювати. Але зошити, фарби і пензлі можна було придбати тільки за лікарські рослини. Та бажання малювати було таке сильне, що хлопець цілими днями пропадав у лісі. За склянку насіння акації одержував два зошити. Одного разу Василь із товаришами пішки пройшли 45 кілометрів, аби купити фарби.
Про нього розповідають багато незвичайних випадків. Одного разу, за два тижні до початку навчального року, він захотів познайомитися зі своїм 6 класом. Пройшовся по домівках, але нікого не застав. Матері знизували плечима, мовляв, хто його знає, де носяться їхні чада. Можливо, біля річки за селом? Василь Олександрович пішов туди – так і є. Ватага хлопців бавилася “у війну”. Молодий вчитель одразу приєднався до них. А коли всі вже потомилися, почалося спілкування.
Під час Великої Вітчизняної війни був на фронті. Двічі пережив важкі поранення. Особливо постраждала рука. Хірурги боялися, що її доведеться ампутувати. Перед операцією повідомили про це Василя Олександровича. “Ой ні, руку будь що треба залишити!” “Навіщо тобі рука? Ти що, артист?” – запитав старенький хірург. “Ні, я вчитель”. Операція була складною, хірурги зробили усе можливе. Рука залишилася, але після операції стала на шість сантиметрів коротшою. Важким було й поранення в груди, але вчитель все одно повернувся до школи. Дуже важко переживав смерть дорогих рідних – дружини Віри Петрівни та 10-місячного сина, яких замучили фашисти. Декілька років прокидався о другій годині ночі, і більше не міг заснути. Від горя рятувався роботою: багато читав, писав наукові статті, вів педагогічний щоденник, де записував свої роздуми про виховання. Вивчав іноземні мови: досконало оволодів німецькою, вивчив польську, чеську, болгарську, іспанську, французьку і навіть зовсім чужу нам японську.
Тут була пасіка, голубник, дитячий театр та кінозал, а на ставку – маленька водна станція. Діяло багато різноманітних гуртків. У шкільній бібліотеці було 18 тисяч книжок. Всі діти школи дуже любили читати. Василь Олександрович вів своїх учнів не до дрібного, а до майже неможливого. До Павлиша приїздили педагоги з різних країн світу, щоб повчитися у скромного директора сільської школи.
Традиції Сухомлинського тут бережуть і сьогодні. Діти доглядають каштанову, дубову, бузкову алеї, які садив Василь Олександрович, сад та виноградник. Щороку у школі відзначають День хліба, придуманий вчителем: засівають поле, збирають врожай і випікають короваї. Більшість дітей школи добре і відмінно навчаються, багато читають.
Уже перебуваючи у лікарні, важкохворий, вчитель не переставав думати про школу. Другого вересня 1970 року у своєму щоденнику він записав: “Діти йдуть до школи, а я йду із життя…” Це був останній його день на землі… Похований учитель на кладовищі всього за 300 метрів від школи, якій віддав усе своє життя.
І він невтомно трудився все своє життя. Написав 48 монографій і брошур, більше 600 статей, 1500 оповідань і казок. Його твори видані 59-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 мільйонів примірників. А книга “Серце віддаю дітям” перекладена на 32 мови світу і витримала 55 видань. Книга була удостоєна Державної премії. А Василь Олександрович став першим у країні педагогом, удостоєним високого звання Героя соціалістичної праці.
На ранковій зорі у своєму кабінеті на чисті аркуші паперу із глибин свого сонячного серця Сухомлинський виливав для нас потоки своєї мудрості істинну глибину яких нам ще треба буде осягнути. Пішов у вічність мудрий учитель, але його сонце продовжує світити. Давайте і ми спробуємо віддзеркалити це світло у своєму серці.