Презентація "Спілкування без насильства та маніпуляцій".

Про матеріал
Презентація розкриває зміст психологічного понять "маніпуляції", "види психологічних маніпуляцій", містить поради щодо попередження психологічного насильства. Матеріали можна використати на батьківських зборах, у виховній роботі з учнями 10 -11 класів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* Спілкування без насильства і маніпуляцій

Номер слайду 2

* …Мабуть кожен з нас стикається із ситуаціями, коли під впливом наполегливих умовлянь, загроз, або переживаючи почуття страху, повини, безпорадності, ми діємо всупереч своєї волі. Після цього виникає відчуття, що нас обдурили. Ми відчуваємо розчарування, досаду, втрату енергії і сил…

Номер слайду 3

* Це означає, що ви стали

Номер слайду 4

*

Номер слайду 5

* МАНІПУЛЯЦІЯ – це прихований психологічний вплив на партнера по спілкуванню з метою домогтися від нього вигідної поведінки. Крім відкритого мотиву, має прихований мотив, розрахунок, підтекст. Зовнішнє значення слів, звертань або дії стосовно іншої людини не збігається із внутрішнім значенням.

Номер слайду 6

* Звинувачувати когось у своїх проблемах; Виглядити безпорадним; Залякувати, в тому числі погрожувати самогубством; Викликати почуття провини; Вказувати близьким, що треба робити і чого не треба; Не визнавати своїх помилок; Відмовлятися вступати в переговори, обговорювати проблему; Влаштовувати істерики; Кричати, ображати.

Номер слайду 7

* Маніпулятори, які звикли вважати оточуючих людей своїми маріонетками, намагаються контролювати всіх навколо себе, а не взаємодіяти з ними!

Номер слайду 8

* Основні ролі маніпуляторів: «Беззахисний, безпорадний»; “Диктатор”; “Агресор”; “Забудькуватий”; “Хворобливий”

Номер слайду 9

* «Беззахисний,безпорадний» Ознаки: -сльози, -уявна слабкість; - беззахисність. -не можуть відкрито сказати: “Я не знаю як це зробити”; - просять докладних вказівок, бояться помилитись, роблять тільки те, що їм кажуть; - у більшості випадків ця роль формується ще в дитинстві Причини: -сподіваються, що ви будете думати і робити замість них. Їхня головна ідея життя: “Ти сильний, а я слабкий. І тому ти повинен мені допомогти”; - надмірна опіка батьків чи бабусь, в дитинстві засвоїли, що можна вдати з себе втомленого, безсилого, і тоді хтось зробить за тебе твою роботу. Як протистояти: -поступово розвивати в дитині протилежні якості (самостійність, самопровагу, впевненість у собі) - дати невелікі доручення, обов’зково похвалити; -чітко розподіляти відповідальність за певну справу; -варіанти відповідей на постійне “Я не вмію, я не знаю” можуть бути такі: “Я вважаю, що тобі треба подумати і самостійно зробити”, “Я вірю, що ти сам чудово зробиш цю роботу”тощо Ніколи не вважайте людину безпорадною, крім тих випадків, коли вона непритомна.

Номер слайду 10

* «Диктатор» Ознаки: - у дитинстві - ”надуті губи”, впертість, тупотіння ногами, неслухняність; - у дорослому віці –стуканння олівцем по столу, недоречне жування жувальної гумки; ходить туди-сюди по кімнаті, веде нескінчкенні розмови про одне і те ж. Наслідки: ви йдете на поступки або погоджуєтеся зробити за нього роботу, аби тіль не спостерігати цього видовища Причини: -це спроба уникнути самостійногно розв'язання проблеми. Маніпулятор сподівається дочекатися кого-небудь, хто, пройнявшись співчуттям, вирішить її проблему. Як протистояти: -не піддавайтеся хвилюванням; - розпитайте того, хто демонструє хвилювання, про причини його стану. Уважно вислухайте; - Коли людина нарешті заспокоїться, скажіть: “Зупинися і подумай чого ти хочеш. Замість того, щоб повторювати одні і ті ж рухи, спрямуй свою енергію на розв’язання проблеми, яка тебе хвилює”

Номер слайду 11

* Ознаки: - спалахи роздратування, гніву; - образливі слова, лайка; - бійка, роздача стусанів; - ламання речей тощо. Характерна риса – насильницький характер; Причини: -з дитинства, часто неусвідомлено, відчувають, що викликаючи в людей страх, можна домогтися свого і перетворити когось на покірливу жертву; -це відчайдушна спроба домінувати і при цьому не брати на себе відповідальність; -невпевненість у собі; - не вміють аналізувати і висловлювати свої почуття, вести переговори, вирішувати конфлікти мирним шляхом; - в дитинстві недоотримали турботи і любові від батьків; в процесі виховання батьки використовували приниження, критику, побиття Як протистояти: -вжити будь-яких дій, які сприяють відновленню порядку і контролю; -відразу після емоційного вибуху найкраще примусити “агресора” знову обміркувати проблему. -скажіть: “Для мене неприйнятна твоя поведінка. Недобре з твого боку вирішувати проблеми в такий спосіб”, “Подумай, як можна було б вирішити це інакше” До кожного сильного знайдеться ще сильніший «Агресор»

Номер слайду 12

* Ознаки: -нерідко забуває виконати те, що пообіцяв; - на перший погляд здаються добрими і поступливими, але насправді виявляються просто ненадійними; -уважно спостерігаючи за ними можна прослідкувати, що, як правило, вони ніколи не забувають зробтити те, що потрібно їм Причини: - Настільки невпевнені у собі, що не можуть прямо сказати “Я не хочу цього робити” Як протистояти: Навчити дитину сказати “Ні” Почуватися зручно, відмовляючи комусь у проханні допоможуть фрази: - Я з радістю допоміг би, але маю обмаль часу і не хочу тебе підводити; - Мені так не здається; - Вибач, але я маю інші плани; - Вибач, але іншої думки тощо «Забудькуватий»

Номер слайду 13

* Ознаки: -справжня або уявна хвороба – універсальний спосіб панування над навколишніми; -часто є дійсно хворіючими людьми, психологічно залежать від своїх близьких; - часто до такої маніпуляції вдаються батьки, діти яких дорослішають; - часто можна почути: -Як ти можеш заперечувати мені, якщо у мене болить серце; -Твоя поведінка доведе мене до інфаркту; -Хіба ти не бачиш, що своїми вчинками ти вкорочуєш мені життя? Як протистояти: Важливо, залишаючись м’яким і дбайливим, ясно і чітко дотримуватися своєї позиції; -детально висловлювати мотиви своїх вчинків: - Ось чому я хочу це зробити «Хворобливий» Причини: -батьки не можуть змиритися з тим, що їх діти виросли і стали самостійними; - така роль засвоюється ще з дитинства, коли такий маніпулятор є серед дорослих

Номер слайду 14

*

Номер слайду 15

*

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литвиненко Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
5043
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку