Презентація "Сторітелінг"

Про матеріал
“Сторітелінг-мистецтво цікавої розповіді. Інтерактивний метод роботи в роботі з дошкільниками”
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Сторітелінг-мистецтво цікавої розповіді. Інтерактивний метод роботи в роботі з дошкільниками”Автор: Ніщета В. А.

Номер слайду 2

Що таке сторітеллінг?Сторітеллінг - це розповідь міфів, казок, притч, билин. Самі розповіді можуть бути як про вигаданих (книжкових, казкових, мультиплікаційних, так і про реальних (дітей групи, самому педагога) героїх. Вони схожі на казки, оскільки мораль в них прихована. Методику сторітеллінга розробив глава великої корпорації Девід Армстронг. Він вважав, що історії, розказані від свого імені, легше сприймаються слухачами, вони більш захоплюючий і цікавіше, ніж читається книга.

Номер слайду 3

Мета сторітеллінга - захопити увагу дітей з початку розповіді і утримувати його протягом всієї історії, викликати симпатію до героя, донести основну думку історії. Завдання сторітеллінга:▲обґрунтувати правила поведінки в тій чи іншій ситуації, хто і навіщо створив ці правила;▲ систематизувати і донести інформацію;▲обґрунтувати право кожного бути особливим, не схожим на інших;▲наочно мотивувати вчинки героїв;▲сформувати бажання спілкуватися.

Номер слайду 4

Метод сторітеллінга дозволяє:◙ урізноманітнити освітню діяльність з дітьми;◙ зацікавити кожну дитину в тому, що відбувається дії;◙ навчити сприймати і переробляти зовнішню інформацію;◙ збагатити усне мовлення дошкільнят;◙ полегшити процес запам'ятовування сюжету. Сам прийом не вимагає витрат і може бути використаний в будь-якому місці і в будь-який час. Ефективний в процесі міркування, тому що імпровізовані розповіді викликають у дітей великий інтерес, розвивають фантазію, логіку. Які можливості дає сторітеллінг?

Номер слайду 5

● Цікавий засіб урізноманітнення заняття або освітньої ситуації. ● Допомагає реалізувати індивідуальний підхід та зацікавлювати дітей. ● Не потребує витрат і може бути використаний у будь якому місці та в будь який час.● Розвиває уяву, фантазію та креативність.  До речі, як у дітей, так і в педагогів.● Сприяє налагодженню добрих взаємин між вихованцями та педагогом. ● Під час спілкування, допомоги персонажу відбувається обмін емоціями, формуються довіра та емпатія. ● Знімає психологічне напруження. ● Під час слухання, обговорення, переказування, створення оповідки діти вчаться усвідомлювати свої почуття і говорити про них. Переваги сторітелінгу в роботі з дошкільнятами

Номер слайду 6

Основні структурні компоненти сторітелінгу◙ Починаємо, як правило, з прив’язки до місця події (де розпочалася історія — реальна, казкова, фантазійна тощо).◙ Далі мають виникнути особливі обставини (хтось зник, зіпсувалися погодні умови, комусь (тваринам, рослинам, казковим персонажам та ін.) потрібна допомога).◙ Щоб розв’язати проблему, персонаж залишає домівку й вирушає назустріч пригодам. Ці пригоди обов’язково завершуються його перемогою та щасливим поверненням додому.◙ І насамкінець — мораль історії (старших дошкільнят можна залучити до формулювання висновку).◙ Зауважмо: деякі структурні компоненти сторітелінгу можна об’єднувати залежно від сюжету оповіді.

Номер слайду 7

Потрібно розповідати так, щоб діти вірили, що історія цікава самому оповідачеві. У сторітеллінгу важлива харизматичність педагога. Гарне оповідання зачіпає почуття дитини, переносить його в створений оповідачем світ. Але головне не те, що розповідає педагог, а то, як він це робить і що являє собою як особистість. Він повинен володіти творчими здібностями, навичками акторської майстерності: вміти перевтілюватися, імпровізувати, інтонувати. Розповісти хорошу історію - це значить розповісти так, щоб діти «побачили» дію, захотіли взяти участь в ньому. Як використовувати сторітеллінг в освітній діяльності?

Номер слайду 8

Історію потрібно зробити «живучою». Вона повинна бути стійкою при численних переказах. Для цього необхідно наповнити історію емоційним зарядом і передати його дітям. Таким зарядом може бути гумор, несподіванка розв'язки, прийом кві про кво, який часто використовують в театральній педагогіці - коли одна особа, річ, поняття приймається за інше. Дошкільнята люблять плутанини, пригоди, надзвичайні події, тому розповідь буде їм цікавіша. Сторітеллінг - «жива», інтерактивна розповідь. Зміст її залежить від конкретної ситуації, настрою, реакції глядачів-слухачів. Функція педагога полягає в умінні імпровізувати, чуйно реагувати на аудиторію.

Номер слайду 9

Сама техніка розповіді історій передбачає певні правила. Якщо їм слідувати, вони допоможуть вирішити поставлені завдання. У чому полягає техніка розповіді історій?☼ Починаючи складати історію, подумайте, як створити її візуальний контент. Візуалізація історії допоможе передати атмосферу, розкрити тему і занурити дитину в уявний світ.☼ Розповідь на початку заняття (сюрпризний момент) має тривати не більше 2-3 хв. Це має бути непростий або комічний випадок з життя персонажа, мета якого — донести до дітей важливу інформацію.☼ Дотримуйтесь черговість дій оповідача: аргументація та висновок.☼ Завжди враховуйте вік дітей і їх настрій, починаючи історію про пригоди героїв. При необхідності поміняйте задум оповідання сюжету, його послідовність, закінчення історії.☼ Розповідайте історію доступною для дітей мовою, задійте в ній яскравих героїв.

Номер слайду 10

☼ Персонажі (або персонаж) мають бути яскраві, добре знайомі дітям (їхня “фізична” присутність під час розпо­віді не обов’язкова).☼ Пояснюйте перед розповіддю, чому саме сьогодні ви вирішили розповісти цю історію і чим вона буде цікава для даної групи дітей.☼ Починайте історію з зав'язки і від першої особи. ☼ Для підтримання уваги дітей важливо забезпечити оптимальний ритм іс­торії (тобто те, наскільки швидко або повільно вона розвивається).      ☼ Емоційне наповнення оповідки має наближати її до власного досвідуслухачів, аби вони співчували персонажеві, бажали допомогти йому. ☼ Оповідачу доречно варіювати тон, гучність свого голосу. Розповідання тихим голосом, а іноді навіть пошепки, допомагає слухачам сприйняти сюжет, злитися з ним, співпере­живати персонажам.   ☼ Бажано супроводжувати розповідь відповід­ними мелодіями і звуками (підготовленими заздалегідь). ☼ Розповідь не слід перевантажувати зайвими деталями та наочністю.

Номер слайду 11

На початковому етапі, як вихователеві, так надалі й дітям, найдоцільніше використовувати адаптований (скорочений) варіант відомих карток Володимира Проппа1. Жили собі...2. Особливі обставини3. Персонаж залишає домівку4. Пригода-премога5. Повернення персонажа додому6. Щасливе закінчення7. Мораль (висновок)

Номер слайду 12

Навчаючись за цими картками розповідати оповідки, діти потім переказують їх одноліткам, друзям, батькам. Цей прийом ефективний у роботі з мовленнєво пасивними дітьми. Залучення їх до розповідання власних історій допоможе їм упоратися з проблемами мовлення. Персонажів має бути небагато. Бажано обрати для кожного віку найбільш привабливих та добре знайомих дітям персонажів казок, оповідань, мультфільмів, які залишатимуться з ними весь час від вересня до травня. Запитайте у вихованців, чи знають вони, хто такий Незнайко або Цибуліно. А кого вони знають? Орієнтуватися слід на вподобання сучасних дітей. Вони, наприклад, не завжди здатні сприйняти приліт Ворони з паперовим листом від когось, адже сучасні дошкільники знають, що таке електронна пошта, електронний лист, скайп, але, можливо, жодного разу не були на пошті й не бачили звичайного конверта з маркою.

Номер слайду 13

Прикладом наскрізного персонажа, який допомагає вихователеві організувати розповідання історії, може бути Щедрик. Це маленька уявна істота, мешканець пралісу. Він у брилику, шароварчиках, що підсмикуються за кожним кроком, ходить перевальцем, але прудко й з підстрибом. Щедрик приходить до дітей у снах і розповідає їм оповідки та казки про красу рідної мови, любов до рідної землі. Щедрик завжди веселий, такий собі жвавий жартівник, скрізь устигає, все бачить і чує, скрізь свого носика стромляє. Ніколи не ображає дітей, а навпаки, завжди стає у пригоді, хоч малюки й не знають, хто їм допомагає.

Номер слайду 14

Наведемо приклад використання сторітелінгу на початку заняття з покроковим коментарем. ОПОВІДКА ПРО ЩЕДРИКА I КАПУСТУКрок перший: привозна до місця подіїВихователь. Восени Щедрик збирав городину — цибулю, часник, квасолю... Дійшла черга до капусти, (Викладає на стіл білоголову, пекінську, цвітну капусту, а поряд іще одну — Романєско). Крок другий: особливі обставини. Вихователь. Щедрик здивувався — поряд з різними сортами капусти виросло щось, йому незнайоме, дивне. Озирнувся навкруги, а запитати ні в кого. Може, хтось із вас, діти, знає, що це за дивна рослина? (Показує капусту Романєско).

Номер слайду 15

Крок третій: персонаж залишає домівку. Вихователь. Пішов Щедрик шукати відповідь. Порадьте йому, де можна її знайти. (В енциклопедії, в інтернеті, можна запитати в батьків тощо). Примітка. Краще запропонувати пошукати відповідь в енциклопедії, але можна використати й Інтернет або показати малятам слайд(и) із зображеннями різних сортів капусти. Кроки четвертий і п'ятий:перемога, повернення додому. Вихователь. Щедрик дякує за допомогу! Яка гарна назва в цієї капустини — Романєско! А зараз послухайте віршик і скажіть — він про нашу капустину чи про іншу? (Читає вірш сам або пропонує зробити це дитині, яка вивчила його заздалегідь).

Номер слайду 16

У капусти — іменини Завтра іменини В тітки капустини.     Прийде дід дідище,     Старий капустище.     Прийде з ним бабуся,     Стара капустуся.     Прийдуть два синочки,     Малі калусточки,     Прийдуть і три доні,     Малі капустоні. Прийде капустой. Дін-дон-дон!Прийде вся родина, — Каже капустина(А Камінчух)

Номер слайду 17

Кроки шостий, сьомий:щасливий кінець, висновки. Вихователь. Щедрику сподобалося те. як швидко ви знайшли інформацію про капусту Романеско. Але у нього для вас є одне завдання, з яким він сам не впорався. Спробуйте порівняти два види капусти — цвітну й Романєско Що у них спільного, і чим вони відрізняються?Таким чином, запровадження в практику роботи прийому сторітелінгу мотивує вихованців до навчальної діяльності, пізнання, нового, усвідомлення мети своєї діяльності а також сприяє їхньому загальному розвитку.

Номер слайду 18

Дякую за увагу!

pptx
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
850
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку