Майстер-клас Сторітелінг на уроках української мови та літератури
Номер слайду 2
Підготувала Бобик О. В., вчитель вищої категорії Ізянський ЗЗСО І-ІІІ ступенів
Номер слайду 3
Історія про історію
Номер слайду 4
ІСТОРіЯЦікаві подіїСпівпереживання історіїМетафори. Життєвий досвід. Ціннісні зміни персонажа
Номер слайду 5
Людина. Предмет. Явище природи. Тварина. Вигадана історія. Символ
Номер слайду 6
Жив – був Сторітелінг. Він був невеличкого зросту, тендітної статури. Більш за все любив розповідати історії. Всі історії, які він озвучував, траплялися з ним або його друзями, з предметами, які його оточували, з тваринами і рослинами, які він бачив щодня. Інколи він розповідав історії про те, що прочитав в енциклопедіях чи словниках. А інколи його історії були подібні статтям підручників, але, звичайно, більш захоплюючі
Номер слайду 7
Коли Сторітелінг розповідав історію, то виглядав вище, масивніше. Його голос заворожував слухачів, і вони ніколи не йшли, не дослухавши до кінця. Всі історії були не тільки цікавими, а й повчальними. Але те, що вони чомусь навчають, люди здогадувалися пізніше.
Номер слайду 8
Так би і жив Сторітелінг далі тихо й спокійно, але раптом він став відомим. Люди почали переказувати його оповідки, користуватися його прийомами, намагалися вчити закони створення та оповідання історій. Сторітеллінгу ставало сумно, бо люди почали називати Історією звичайну неемоційну та безсюжетну Розповідь, дивний Опис чи чітке Визначення; в історію не брали Інтригу й Метафору, історія деколи ставала Маніпуляцією.
Номер слайду 9
І тоді Сторітелінг вирішив написати поради про написання історій, які ми вам і пропонуємо прочитати і переглянути.
Номер слайду 10
Сторітелінг - це методика, за допомоги якої учень вчиться формулювати свої думки та розповідати про себе. Використання такої методики – гарний привід для учня описати свої вчинки та почуття, проаналізувати власні дії, оцінити наслідки та зробити висновки на майбутнє
Номер слайду 11
Технологія сторітелінгу є однією з інноваційних педагогічних технологій, що допомагає учневі засвоїти матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, сприяє розвитку його особистісних якостей, демонструє унікальність уяви кожної дитини, дозволяє проявити активність та творчість.
Номер слайду 12
Складові частини історії
Номер слайду 13
Чому саме історія?
Номер слайду 14
Чому саме історія?
Номер слайду 15
7 китів, на яких будується успішна історія1. Головне - це контент2. Наявність героя3. Якісне візуальне оформлення 4. Нотки драматургії5. «НІ» монотонності!6. Деталі та емоції7. Висновок
Номер слайду 16
Скласти розповідь на вільну тему, вживаючи, наприклад, не менше 20 дієслів чи прикметників. Або поміркуйте над спільною історією, де будуть використані синоніми до слова «дім». Поекспериментуйте з молодіжним сленгом: пошукайте разом синоніми до слова «класно» та включіть їх в історію. Українська мова. Завдання
Номер слайду 17
Для чого: Такі завдання значно збільшують словниковий запас, впливають на точність і чистоту мови. Розвивають усне та писемне мовлення. Також вправа ефективна, коли необхідно закріпити знання про окремі частини мови. Українська мова. Завдання
Номер слайду 18
Оберіть одного героя чи героїню з твору, який вони прочитали, та приготувати невеличкий виступ-розповідь на тему «Який я персонаж?». У виступ варто включити цікаві факти про героя, його пригоди і ту епоху, про яку учні дізналися з твору. Українська література. Завдання
Номер слайду 19
Для чого: Діти вчаться більш повно уявляти час та події, описані в літературному творі, аналізувати й зіставляти важливі факти, продумувати структуру публічного виступу. Для слухачів це теж має хороший ефект: імовірність того, що вони запам’ятають літературний твір і конкретні моменти з нього, значно зростає. Українська література. Завдання
Номер слайду 20
Висновок Отже, технологія «Storytelling» охоплює комунікативну, мовну та мовленнєву компетенції школярів, відіграє велику роль у навчанні уданої технології є однією із ефективних в навчанні іншомовного граматичного матеріалу. Кожен учень по – своєму сприймає матеріал. Творче ставлення до роботи й навчання – запорука ефективного уроку.