Презентація "Створення сучасного освітнього середовища"

Про матеріал
Ця презентація створена для того, щоб підказати як можна наповнити та оформити освітній простір в НУШ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Створення сучасного освітнього середовища для мотивації навчання й пізнавальної діяльності учнів. Виконала вчитель початкових класів Борівського академічного ліцею Фастівської міської ради Київської областіКорж Клавдія Іванівна

Номер слайду 2

Актуальність. Англійські дослідники доводять, що найбільше на успішність учнів впливає простір класу. Для педагогів освітній простір розглядається в контексті завдань навчального процесу. Для створення умов розвитку особистості на сьогоднішній день, актуальним викликом є – створити саме таке освітнє середовище, яке мотивує навчатись, пізнавати, розвиватись. Значення дизайну класу важливе для всіх ланок освітнього процесу. Для педагогів є цікавим та все ж не простим завданням створювати в класах сучасний дизайн на основі принципів нового освітнього простору. Це надзвичайно актуальне питання теперішнього часу, особливо, коли педагог не має матеріально-технічного забезпечення свого кабінету як освітнього простору. Або коли приміщення є застарілим, а педагогу потрібно докласти максимум зусиль на створення освітнього простору, який мотивує до навчання.

Номер слайду 3

З метою реалізації ідеї інтегрованого навчання Міністерство освіти і науки України розробило рекомендації, як має бути влаштований новий освітній простір у Новій українській школі. Рекомендації передбачають 8 навчальних осередків: Осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями. Змінні тематичні осередки, у яких розміщують дошки/стенди тощо. Осередок для гри, обладнаний настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор. Осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт. Куточок живої природи. Осередок відпочинку з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям. Дитяча класна бібліотечка. Осередок учителя, оснащений столом, стільцем, комп’ютером, полицями/ящиками, шафами для зберігання дидактичного матеріалу тощо.

Номер слайду 4

Щоб створити сучасне інноваційне освітнє середовище, потрібно продумати та забезпечити оптимальні умови для розвитку й саморозвитку дитини. Під час цих процесів, спостерігаючи та досліджуючи активність вихованців у цьому освітньому середовищі, педагоги набувають компетентності щодо його створення. Ділюся досвідом, як ми організували предметно-просторове розвивальне середовище в нашому закладі.

Номер слайду 5

Осередок навчально-пізнавальної діяльності з відповідними меблями.

Номер слайду 6

Це саме те місце, де відбуватиметься основна навчальна діяльність класу, як групова так і індивідуальна.

Номер слайду 7

Варіанти стендів для фото дітей класу

Номер слайду 8

2. Змінні тематичні осередки, у яких розміщують дошки/стенди тощо. Тематична зона, або тематичний осередок наповнюється матеріалами в відповідності до теми предмету, саме тому ця зона постійно змінює своє оформлення. ЇЇ можна наповнити універсальними плакатами з абеткою, цифрами, встановити коркову дошку, що дозволить з легкістю змінювати тематичні матеріали. Тематичний осередок повинен спонукати дітей до активної участі в процесі вивчення нового матеріалу, такого ефекту можна досягнути завдяки творчому і яскравому оформленню зони.

Номер слайду 9

Стенди у змінних тематичних осередках

Номер слайду 10

В цьому осередку у нас проходили ранкові зустрічі, нагородження, привітання

Номер слайду 11

3. Осередок для гри, обладнаний настільними іграми, інвентарем для рухливих ігор

Номер слайду 12

Ігрова зона – місце для активного відпочинку та ігор. Вона може бути  обладнана столом для ігор, або це може бути килим, на якому діти зможуть легко та комфортно розміститись. Наповнення ігрової зони передбачає настільні ігри, пазли, конструктори, розвиваючі ігри та інвентар для проведення рухливих. Ігрова діяльність сприяє зниженню психо-емоційної напруги, допомагає встановити контакт педагога з учнями та дітей між собою.

Номер слайду 13

4. Осередок художньо-творчої діяльності з поличками для зберігання приладдя та стендом для змінної виставки дитячих робіт. Зона художньо-творчої діяльності – це зона, в якій діти зможуть реалізувати свій творчий потенціал, її можна наповнити мольбертами, альбомами для малювання, фарбами, фломастерами, пластиліном, полімерною глиною, кінетичним піском, всім, що потрібне для втілення творчих фантазій учнів. Для виставки робіт можна встановити фліп-чарт, що дасть можливість щодня змінювати дитячі роботи і не обділити нікого в увазі. Творча діяльність позитивно впливає на інтелектуальні можливості дитини, а також допомагає знизити емоційне напруження.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Куточок живої природи 5.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

6. Осередок відпочинку Обладнавши цю зону м’яким кріслами пуфами, чи просто застеливши м’який килим з подушками, створюється невимушена атмосфера, саме в цьому місці можна дізнатись про настрої і самопочуття дітей, тому тут є доцільним розміщення «дошки настрою», що допоможе вчителю спостерігати та реагувати на зміни настрою учнів в продовж навчального дня.

Номер слайду 18

7. Дитяча класна бібліотечка Ця зона – «острівець знань», де діти можуть знайти книгу відповідно до теми уроку, а також мають можливість наповнити міні бібліотеку власними книжками, котрі прочитали на дозвіллі, тим самим поділитися здобутими враженнями і знаннями з однокласниками.

Номер слайду 19

8. Осередок вчителя. Ця зона – це безпосередньо робоче місце вчителя, яке він може облаштувати, оформити і наповнити за власним смаком. Облаштування осередку вчителя передбачає зручний стіл і стілець, шафу для дидактичних матеріалів або стелаж з контейнерами, куди помістяться всі необхідні робочі засоби. Робоче місце вчителя повинен бути розміщений таким чином, щоб він міг спостерігати за дітьми у всіх зонах класу. Не буде зайвим наповнити цей осередок квітами, сувенірами від учнів, а також дипломати і грамотами, що прикрашатимуть стіну.

Номер слайду 20

Наповнення та оформлення освітнього простору в НУШ – це творчий і креативний процес, основним завданням навчальних засобів, дидактичних матеріалів та обладнання є зацікавити дітей до навчання, сприяти розвитку інтелектуальних, творчих і пізнавальних здібностей, формування самостійного, допитливого і цілеспрямованого покоління. Дякую за увагу! Творчого натхнення всім!

pptx
Додано
20 серпня 2023
Переглядів
3520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку