Година спілкування
на тему:
«Безпечна дорога додому»
Мета:
Освітня:
Корекційно-розвивальна:
Корекційно-виховна:
Обладнання: мультимедыйна презентацыя. Малюнки свытлофора та пышохыдного перехода.
Хід виховного заходу
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1.1. Організація класу
Вчитель:
Вже дзвінок дав сигнал,
Працювати час настав,
Тож і ми часу не гаймо –
Працювати починаймо.
Вчитель: На сьогоднішній годині спілкування ми поговоримо про безпечну дорогу додому, пригадаємо дорожні знаки та навіщо вони в нашому житті і звичайно поговоримо про правила дорожнього руху додому. -Найважливіше для людини – її життя, а найцінніше в цьому житті - здоров’я. Адже кожна людина унікальна, неповторна. І життя в неї одне, тому берегти його і здоров’я необхідно кожному.
Сучасний світ дуже складний і в ньому багато небезпечних ситуацій. Адже статистика дорожньо-транспортних пригод невтішна: в світі щогодини гине 9 дітей. В Україні нараховується понад 10 млн. автомобілів, майже 2-3 дітей, які потрапили під колеса автомобілів, знехтували правилами дорожнього руху.
Тому на сьогоднішньому занятті ми перевіримо ваші навички по убезпеченню життя і здоров’я під час перебування на дорозі.
Діти, ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомобілів, автобусів, маршрутних таксі.
Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв і пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. Тому потрібно вивчати правила дорожнього руху і суворо їх дотримуватись.
Усі мають пам’ятати,
Що на дорозі не варто жартувати.
Ми повторимо правила дорожні
І будемо завжди всі обережні.
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
2.1. Розповідь з елементами бесіди
Вчитель: Дорога додому у кожного вона своя. І для кожного з нас така знайома, але не завжди вона є безпечною. Щоб нічого не трапилося потрібно обережно, уважно переходити дорогу, іти по тротуару, їхати та вставати з маршрутки.
Вчитель: Дітки, а ви йдете додому самі чи з мамою, татом, бабусею, дідусем?
(Відповідь дітей)
Вчитель: Звичайно, спочатку по дорозі додому вас водять старші, щоб ви її добре запам’ятали і навчилися вибирати безпечне місце. А згодом ви станете зовсім дорослі, і ви дорогою додому йтимете самі. Але пам’ятайте, що правила є завжди, на кожній дорозі, і тому треба їх дотримуватися, щоб уникнути небезпеки. Зараз ми перевіримо ваші знання про безпечну дорогу додому.
Зверніть увагу на малюнки . Що не правильно робить дитина?
Вчитель:
(Відповідь дітей)
(Відповідь дітей)
(Відповідь дітей)
(Відповідь дітей)
Вчитель: Молодці. Вірно У дорожньої мови також є букви – це знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал. Попереджувальні: намальовані на білих трикутниках з червоним облямуванням.
Вони попереджують водія або пішохода про небезпеку.
Попереджувальні або заборонені схожі на червоне око світлофора. Вони розміщуються в
червоному колі. Ці знаки забороняють рух.
Наказові: вони зображені в блакитному колі, вказують напрям руху.
Інформаційно – вказівні: їх зображують на блакитних квадратах і прямокутниках. Водії і пішоходи понад усе люблять ці знаки. Вони лагідні, турботливі, не наказують, не забороняють, а тільки вказують і допомагають.
- Діти, як ви думаєте, для чого потрібні дорожні знаки? (відповіді дітей)
Вчитель: Діти, запам’ятайте! Переходити дорогу потрібно по пішохідному переході, або ще його називають «зебра». Покажіть на малюнку, як він виглядає.
(Відповідь дітей)
Вчитель: Діти, - Але на вулиці є ще один головний герой, без якого дуже важко обійтися у містах.
Загадка:
Різні скельця є у мене:
Червоне, жовте і зелене.
Можу ними я сказати:
«Йти», «Стояти», «Зачекати».
(Світлофор)
А чому, скажіть, його так називають?
Розповідь вчителя
З історії світлофора. Чому світлофор так назвали?
Назва ця походить від двох слів: нашого слова «світло» і грецького «форос» - несе. Отже, у перекладі на нашу мову «світлофор» означає: той, що несе світло.
А чи знаєте ви, що світлофори походять від прапорців, якими користувалися залізничники, щоб керувати рухом поїздів?
Було три прапорці:червоний, який забороняв рух, жовтий, що закликав до обережності, і зелений, який дозволяв вільно їхати. Мали три кольори і перші світлофори, котрі з’явилися на початку ХХ століття. Це були великі дошки, пофарбовані у три кольори.
На сучасних світлофорах вогні спалахують по черзі, так що сплутати неможливо!(Діти пригадують, що означають ці сигнали світлофора)
Діти, ви засиділись давайте виконаємо фізкультхвилинку та краще запам’ятаємо , що позначають кольори світлофора.
Гра «Світлофор»
На сигнал «червоний» - тиша, стоїмо спокійно,
на «жовтий» - плескають в долоні,
на «зелений» - крокують
Молодці, а зараз давайте переглянемо мультфільм про правила дорожнього руху. Та виконаємо завдання .
Відео. Правила дорожнього руху для дітей
Вчитель: Діти, а у нас у місті немає світлофора , що ми маємо робити? (Приклади дітей із життя, ось ви кожного ранку йдете до школи, розкажіть як ви переходите дорогу без світлофора.?)
Молодці, а зараз погляньте на картинки, що ви бачите? Діти дають відповіді пояснюємо (додаток фото )
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Вікторина
- Людина, яка керує автомобілем? (водій)
- Яке світло світлофора дозволяє рух? (зелене)
- Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).
- Людина, яка іде по тротуару? (пішохід)
- Яка частина вулиці найбільш небезпечна? (проїжджа)
- Спеціальна дорожня розмітка для переходу дороги? (зебра)
- Хто є кращими друзями пішоходів і водіїв? (знаки і світлофор, Регулювальник)
- Яке світло світлофора забороняє рух? (червоне)
VІ. Підсумок виховної години
Я вдячна вам за вірні відповіді і переконалася в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.
Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя.
Любіть себе та інших поважайте,
Своє життя й здоров'я бережіть
І правильну дорогу вибирайте,
Якщо бажаєте до старості прожить