Презентація " Тарас Шевченко. Геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні"

Про матеріал

Презентація до уроків української літератури в 9 класі "Життя й творчість Т.Шевченка". Матеріал підібрано для вивчення тем: "Рання творчість Т.Шевченка" та "Національна проблематика періоду "Трьох літ.".

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Т. Шевченко. Геніальний поет,мислитель, пророкнаціонального відродження України. Журавський ліцей. Буянова Наталія Василівна

Номер слайду 2

Свою Україну любіть. Любіть її…во время люте,В останню, тяжкую мінуту. За неї Господа моліть! Т. Шевченко. Журавський ліцей. Буянова Наталія Василівна

Номер слайду 3

Рання творчість Т. Шевченка. Оглядове вивчення історичної теми у творчості Кобзаря

Номер слайду 4

АсоціаціїЖуравський ліцей. Буянова Наталія Василівна{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}ШЕВЧЕНКо

Номер слайду 5

Вікторина«Усім нам знайомий Т. Шевченко»1. Село, яке письменник вважав своєю батьківщиною? 2. Соціальний стан Тараса у дитячі роки. 3. Професія батька майбутнього письменника. 4. Здібність поета у дитинстві. 5. Художник і написаний ним портрет, який розіграли в лотерею, щоб визволити Т. Шевченка з кріпацтва? 6. Сума викупу Тараса з кріпацтва. 7. Рік і місце видання «Кобзаря».

Номер слайду 6

Вікторина«Усім нам знайомий Т. Шевченко»1. Моринці2. Кріпак3. Стельмах 4. Малювання 5. Художник К. Брюлов написав портрет В. Жуковського 6. Сума викупу - 2500руб. 7.1840р., Петербург

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Т. Шевченко. Хроніка життя

Номер слайду 9

Хто визволяв Т. Шевченка із кріпацтва? Карл Брюлов. Василь. ЖуковськийІван Сошенко

Номер слайду 10

Євген Гребінка. Олексій. Венеціанов Передові діячі російської та української культури, які брали участь у звільненні Т. Шевченка з кріпацтва

Номер слайду 11

22 квітня 1838р.-день викупу Т. Шевченка з кріпацтва Карл Брюллов викупив за 2,5 тис. рублів асигнаціями Тараса Шевченка з кріпацтва. Ця сума на той час була еквівалентна 45 кг чистого срібла. Вручення відпускної Т. Шевченку

Номер слайду 12

В Академії мистецтв21 травня 1838р. Шевченка зараховують стороннім учнем Академії мистецтв. Він навчається під керівництвом К. Брюллова, стає одним з його улюблених учнів. Т. Шевченко умайстерні у К. Брюлова. Шевченко опановує багатий світ науки,мистецтва і поезіїУпродовж 1839-1841рр. одержує три срібні медалі за свої художні роботи..

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Бувши вже неабияким портретистом, Шевченко опанував також мистецтво гравюри й виявив видатні здібності як графік та ілюстратор.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

У «Кобзарі» 1840 р. було вміщено 8 творів: «Думи мої, думи мої» «Перебендя» «Катерина» «Тополя» «Думка» ("Нащо мені чорні брови...“) «До Основ'яненка» «Іван Підкова» «Тарасова Ніч"

Номер слайду 17

Збірка Т. Шевченка у рідкісному фонді Гончарівки. У рідкісному фонді Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки імені Олеся Гончара зберігаються примірники Великого Кобзаря, що опубліковані у тридцяті роки минулого століття..

Номер слайду 18

Опрацювання твору Т. Шевченка «Думи, мої думи…»1. Виразне й усвідомлене читання поезії.. Рубрика «Дослідження, коментарі» Метод « Прес»Завдання : вмотивуйте, аргументуйте або спростуйте тезу «Дитинство Т. Г. Шевченка було щасливим». Потрібно чітко, стисло, аргументовано висловити свою думку за схемою: -Я вважаю, що … - Тому що, … - Наприклад,… - Отже, …2.Ідейно-художній аналіз поезіїТема:Ідея:3. Основна думка:4. Жанр:5. Особливості назви твору.6. Значення епіграфу до твору.7. Композиція8. Ліричний герой і автор у творі.9. Обговорення змісту твору.10. Рубрика «Дослідження, коментарі».

Номер слайду 19

Опрацювання твору Т. Шевченка «Думи, мої думи…»Рубрика «Дослідження, коментарі»Скласти інформаційне гроно : «Що означає воля для Шевченка ?» бачити свій народ щасливим скасування кріпацтва … ВОЛЯ

Номер слайду 20

Тарас Шевченко. Національна проблематика періоду “Трьох літ”Поема (комедія) “Сон”

Номер слайду 21

За назвою збірки автографів “Три літа” (яка включає поезії 1843 — 1845 рр.) ці роки життя й творчості поета названо періодом “трьох літ”. До цього ж періоду фактично належать і твори, написані у 1846 — 1847 рр. (до арешту). 1843–1844 рр. (квітень –лютий) – перша подорож Україною Новий період життя та творчості Шевченка охоплює 1843 — 1847роки (до арешту) і пов'язаний з двома його подорожами на Україну.

Номер слайду 22

Т. Шевченко «Сон»Композиційний прийом(подорож уві сні)Зображення. України. Зображення. Сибіру. Композиція. Зображення. Петербурга. ВСТУП

Номер слайду 23

Історія написання поеми «Сон» та сучасна значимість Шевченко вирішив поїхати на Україну. На Батьківщині поет провів кінець весни, усе літо і всю осінь 1843 р. Повернувся до Петербурга у лютому 1844р. У цей час він і написав поему «Сон»(«У всякого своя доля»)

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Алегорія - вид метафори: іншомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси. Гротеск – художній засіб, прийом, що ґрунтується на свідомому перебільшені, контрастах трагічного й комічного, де реальне в житі переплітається з фантастичним, страшне – з незвично смішним. Контраст – стилістична фігура протиставлення явищ, предметів, характерів; посилює змістовне й емоційне звучання твору. Теорія літератури. Рубрика «Ключові поняття теми»

Номер слайду 26

. Обговорення змісту поеми. Бесіда за питаннями: 1. Для чого поет страшні реалії тогочасного життя відтворив у сні? Про яке життя мріяв митець? 2. Яким чином на початку твору характеризуються різні долі людей, їх характери,вчинки, поведінка? (Той мурує, той руйнує / Той неситим оком — / За край світа зазирає, / Чи нема країни, / Щоб загарбать і з собою / Взять у домовину) 3. Чому Тарас Григорович вважав, що немає Господа? 4. За що у творі висміюються ті, хто «отечество любить»? 5. У чому виявилася цінність дивовижного сну? (Мені приснився — / Найтверезіший би упився, / Скупий жаднюга дав би гривню, / Щоб позирнуть на ті дива) 6. З якою метою герой вирушає у підхмарну подорож? (Мої муки, мої люті / В хмарі заховаю) 7. Чому край у творі названо неприязним, Україна — «безталанна вдово»? 8. Про що свідчить прощання героя із рідною землею? 9. У чому поет вбачає красу рідної землі?

Номер слайду 27

Поміркуй,обґрунтуй» ♦ Сон в однойменному творі Т. Шевченка — це фантастика, казка чи реалії тогочасної дійсності? Які історичні події, факти, особи відтворені у поемі? Що їх об’єднує? ♦Доведіть, що «Сон» — комедія.

Номер слайду 28

Пошуково- дослідницька робота Робота в парах Установіть відповідність Т. Шевченко «Сон»{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0} Художні засоби. Приклад1 оксиморон. А І в темній темниці…/ Голодом замучив2 тавтологія. Б Так із його, сердешного, / Кров, як воду, точить!.. 3 порівняння. В Тополі по волі… / Розмовляють з полем.4 персоніфікація Г А той нишком у куточку / Гострить ніж на брата. Д Не той останній Страшний суд / Мертвці за правдою встають.

Номер слайду 29

«Картинна галерея» Робота в парах Дібрати цитати з твору до світлин. Т. Шевченко «Сон»12435

Номер слайду 30

. РЕФЛЕКСІЯ «НЕЗАКІНЧЕНЕ речення ”:- Мій успіх на сьогоднішньому уроці – це … - Найбільші труднощі я відчув ( -ла) …- Я не вмів ( -ла), а тепер умію …Домашне завдання. Вивчити напам’ять уривок із поеми “Сон”( на вибір). 2. Написати міні-твір “Як прокинутись від “сну”? 3. Прочитати посланння “І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм в Україні і не в Україні моє дружнєє посланіє”.

Номер слайду 31

Джерела. Авраменко О. Українська література: підруч. для 9 кл. - К.: Грамота, 20172. Джерела у вільному доступі3. Клочек Г. Поезія Тараса Шевченка: сучасна інтерпретація. –К., 1998. 4. Платформа графічного дизайну Canva

pptx
Додано
30 січня
Переглядів
2114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку