МІНІСТЕРСТВО НАУКИ ТА УКРАЇНИБердянський державний педагогічний університет. Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв Кафедра початкової освіти Виконувала:студентка факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтвгрупи С16 Б ПО-ІНФСапко Катерина Романівна Викладач проф: Ніконенко Т. В. ТЕМУ «Технологія організації ігрової навчальної діяльності»з дисципліни «Сучасні системи навчання математичної освітньої галузі в початковій школі»
Постійне збільшення розумового навантаження на уроках майже всіхнавчальних дисциплін, а особливо математики змушує замислитись над тим, як підтримати в учнів інтерес до вивчення навчального матеріалу. У зв’язку з цим ведуться пошуки нових ефективних форм і методів навчання, які сприяють активізації пізнавальної діяльності школярів.
Сьогодні важлива роль відводиться ігровим навчальним технологіям науроках математики – сучасному та загально-признаному засобу активізаціїнавчально-пізнавальної діяльності учнів. Матеріал, що вивчається, здаватиметься дітям важким і нецікавим, якщо урок не пожвавити грою. Під час проведення усної лічби можна використати цікаві форми гри, зокрема «Допоможемо Незнайкові», «Знайди помилку».
Прийом “Лови помилку”Це – універсальний прийом. Він може використовуватися й у роботі із групою, і в індивідуальній роботі. А також на різних етапах уроку. Учні шукають помилку, краще групою. Вони сперечаються, радяться, а коли приходять до якоїсь думки, вибирають спікера й пропонують свій аргументований варіант відповіді.
Прийом «Асоціативний кущ»Це педагогічний прийом, який розвиває варіантність мислення, здатність установлювати всебічні зв’язки й відносини досліджуваної теми (поняття, явище, подія). Використовую на початку вивчення теми з метою актуалізації знань та вкінці – для систематизації знань, на етапах актуалізації і рефлексії, а також під час групової роботи.
Дидактичні ігри — це спеціально створені ситуації, що моделюють реальність, з якої учням необхідно знайти вихід. Дидактичні ігри бажано широко використовувати як засіб навчання, виховання і розвитку школярів. У будь-якій грі розвивається увага, спостережливість, кмітливість. Одним із видів ігрової діяльності є вікторина. Ще їїможна використати кросворди за темами уроку чи розділу. Кросворд, з одного боку, збагачує урок елементами гри, а з другого — сприяє засвоєнню вивченого. У навчальних іграх немає тих, хто програв або виграв, тут виграють усі. їх можна проводити на будь-якому етапі уроку.
Їх мета – розвивати обчислювальні навички. Урізноманітнити усну лічбу допоможуть задачі-вірші, задачі-жарти. Вони формують обчислювальні навички, навички розв’язування задач на додавання, віднімання, множення та ділення. Також вони сприяють розвитку кмітливості, пам’яті, мислення, виховують уважність, інтерес до вивчення математики.
Розвиваючі і пізнавальні ігри розвивають у дітей логічне мислення, просторове уявлення, багату уяву, фантазію, інтуїцію, конструктивні здібності, волю, пам’ять і увагу. Крім того, вони формують здатність дитини до аналізу і синтезу, абстрагування і конкретизації поведінки, узагальнення і протиставлення.