Презентація. Тема: "Розвиток критичного мислення у дітей шкільного віку" для вчителів, яким цікаво познайомитися з інструментами за допомогою яких можно розвивати у дітей шкільного віку критичне мислення.
Тема: «Розвиток критичного мислення на уроках інформатики»
Номер слайду 2
План:1. Що таке критичне мислення.2.Інструменти для розвитку критичного мислення дітей.3. Висновки
Номер слайду 3
1. Що таке критичне мислення. Крити́чне ми́слення — (дав.-гр. κριτική τέχνη — «мистецтво аналізувати, судження») — це наукове мислення, суть якого полягає в ухваленні ретельно обміркованих та незалежних рішень. Головним чином йому притаманні такі властивості, як усвідомленість та самовдосконалення
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
2.Інструменти для розвитку критичного мислення у дітей.2.1. Скрайбінг
Номер слайду 7
2.1. Скрайбінг (від англійської scribe - накидати ескізи або малюнки)– новітня техніка презентації, у якій мова оратора ілюструється «на льоту» малюнками на білій дощці (або аркуші паперу). Скрайбінг буває «ручний» та «комп’ютерний»
Номер слайду 8
Скрайбінг можна використовувати в школі на будь-якому уроці і по будь-якій темі. Підійде він для пояснення нового матеріалу і перевірки засвоєного, може бути використаний, як засіб узагальнення вивченого, як домашнє завдання, як «мозковий штурм» і рефлексія на уроці.
Номер слайду 9
Скрайбінг залучає одночасно слух, зір і уяву людини, а тому коли промальовування простих образів відбувається в процесі пояснення інформації, дитина її не тільки краще розуміє, але і запам’ятовує.
Номер слайду 10
Ручний скрайбінг на тему: «Безпечний Інтернет»
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
2.2.Інтелект-карта
Номер слайду 14
Як навчити учнів ефективно та критично мислити, знаходити правильні рішення, справлятися зі складними задачами, а також виконувати творчі завдання? За допомогою інтелект-карт! Це сучасний та простий інструмент, незамінний для:швидкого опрацювання великих об’ємів інформації;зручного запам’ятовування;розвитку асоціативного мислення;унаочнення та презентації матеріалів;розробки проектів та планів дій;прийняття рішень.Інтелект-карти (mind maps) допомагають вирішити безліч питань, а на їх створення не потрібно багато часу. Навчіть своїх учнів користуватися ними!
Номер слайду 15
Бьюзен розробив унікальну технологію осмислення та запам’ятовування інформації, яку згодом назвав інтелект-картою. Mind maps (карта пам’яті, ментальна карта, карта думок, інтелект-карта тощо) – спосіб організації інформації так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. За допомогою цієї технології, можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку. Основна ідея полягала в оформленні думок та висновків у зручній формі. Після тривалих досліджень, він дійшов висновку, що для гарантії ефективної роботи з інформацією, її необхідно записувати у формі деревоподібної схеми. Така форма роботи дозволяє задіяти одразу обидві півкулі мозку: наявність графічних знаків та символів активує ліву, а образні картини та кольори – праву.
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
2.3. Ейдетика Ейдетика – наука про побачене Скажи мені – і я забуду, покажи мені – і я запам’ятаю, дай торкнутися – і я зрозумію. (китайська мудрість)
Номер слайду 21
ЩОЖ ТАКЕ ЕЙДЕТИКА?А «ейдетика» - це здатність запам’ятовувати яскраві образи і з легкістю їх відтворювати.
Номер слайду 22
Якщо ви хочете навчити своїх учнів швидко запам’ятовувати будь-яку інформацію, навчити їх мислити образами, розвивайте їх творчі здібності та уяву, то вам в нагоді стане ейдетика.
Номер слайду 23
Система ейдетики навчає дітей запам’ятовувати без зазубрювання. За основу беруться асоціації та характерні особливості предметів чи явищ. Вони уявляють собі предмет, чітко «бачать» його перед собою
Номер слайду 24
Завдяки образам дитина зможе запам’ятати потрібну інформацію дуже швидко і надовго. Методи навчання в школі ейдетики базуються на активізації людської уяви (фантазії). Як ви знаєте, все це дуже легко вдається дітям і вони реально здатні «поглинати» нову інформацію. Доросли трішки важче навчитися фантазувати, але можна на уроках у школі навчити учнів сприймати та запам’ятовувати через образ.
Номер слайду 25
Учням пропонують запам’ятовувати нову інформацію в спокійній ненав’язливій атмосфері, весело, фантазуючи, створюючи смішні та незвичайні образи, які швидко запам’ятовуються і надовго залишаються в пам’яті. Ейдетика вчить правильно користуватися своєю пам’яттю, швидко згадувати і відтворювати необхідну інформацію
Номер слайду 26
Ейдетика сприяє гармонічному розвитку обох півкуль головного мозку, робить більш гармонічними і самих дітей. Вони стають більш трудолюбивими, краще навчаються, пам’ять та здатність концентрувати увагу зростають. Сприйняття дітьми оточуючого світу стає більш позитивним, а психіка більш стійкою. Покращуються взаємовідносини дітей з оточуючими. І ще одна важлива перевага ейдетичного навчання- діти навчаються з радістю.
Номер слайду 27
Ейдотехнологія змінює лише принципи уроку:
Номер слайду 28
З метою формування позитивних емоцій, що значно сприяють концентрації уваги на практиці використовую фізкультхвилинки, психомоторні ігри хвилинки пам’яті, хвилинки мрій і т.д.
Номер слайду 29
2.4. Едьютеймент
Номер слайду 30
Едьютейнмент — це освіта в розважальному форматі, навчайся розважаючись, розважайся у процесі навчання. Ця нова освітня технологія поєднує в собі розважальні прийоми, методи інтерактивного й активного навчання, мотивацію до пізнання та взаємодії
Номер слайду 31
Суть ед’ютеймента полягає у :1. Впровадженні мультімедії в навчання;2. Занурення учнів в матеріал - інтерактив;3. Подавати знання як нагороду у грі