Наскрізна змістовна лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.
Мета наскрізних ліній «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів - предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності Ключові компетентності Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Екологічна грамотність і здорове життя Обізнаність та самовираження у сфері культури Соціальна та громадянська Ініціативність і підприємливість Уміння вчитися впродовж життя Інформаційно цифрова Природничих наук і технологій Математична
Вивченням на уроках географії та природознавства наскрізної змістової лінії “ЗДОРОВ’Я І БЕЗПЕКА” Прагнуть сформувати учня духовно,емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя,допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовище
Змістовна лінія «Здоров’я і безпека» на уроках природознавства реалізується через формування відповідальності та безпечну поведінку в групових проектах. Розділ ІІІ Земля – планета сонячної системи Тема 2 Планета Земля як середовище життя організмів Урок 47 Тема: Різноманітність організмів. Рослини. Навчальний проект №3 «Вирощування найвищої бобової рослини»
Змістовна лінія «Здоров’я і безпека» реалізується при свідомому дотриманні безпечної і відповідальної поведінки під час виконання учнями екологічного проекту Розділ ІІІ Земля – планета сонячної системи Тема3.Людина на планеті Земля. Урок 67 Навчальний проект №4 «Смітити не можна переробляти»
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках природознавства 5 клас Змістовна лінія «Здоров’я і безпека» реалізація через спонукання учнів обгрунтовано йти на ризик при виконанні експерементів і дослідницьких завдань, ураховуючи безпеку й екологічні і етичні наслідки власної діяльності. Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас Урок 15 Тема : Механічні та теплові фізичні явища. Практичне заняття № 4. Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від температури та площі поверхні
6 клас Учень розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватися для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей екскурсій Розділ ІІ. Земля на плані та карті. Тема 1. Орієнтування на місцевості. Урок 9. Тема: Способи орієнтування на місцевості. Визначення напрямків. Урок 14.Тема: План його основні ознаки, читання плану.
Аналізує ознаки наближення землетрусу, цунамі, виверження вулкану для власної безпеки та безпеки інших Розділ ІІІ. Оболонки Землі. Тема 1.Літосфера Урок 23.Тема: Внутрішні процеси. Землетруси. Урок 24.Тема: Вулканізм і вулкани, гейзери Формуємо уміння: ✓ приймати зважені рішення в екстремальних ситуаціях; ✓ упевнено поводитися в різних життєвих ситуаціях.
Виявлення і розуміння впливу метеорологічних чинників на стан здоров’я людини Тема 2: Атмосфера Урок 41.Тема: Погода її елементи, мінливість. Служба погоди, практичне значення прогнозів погоди. Вплив зміни температури, вологості повітря, атмосферного тиску, вітру вітру і т.д. на організм людини
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії під час вивчення теми «Гідросфера» Розуміє вплив якості води на життя і здоров’я людини. Розуміння значення для здоров’я людини мінеральних лікувальних і столових вод. Дотримується правил безпечної поведінки під час повеней паводків, льодоставу й льодоходу, шторму, цунамі, перебування на березі водойми, руху по болотистій місцевості.
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії у 7 класі Тема1. Форма і рухи Землі Урок 3.Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. Оцінює наслідки добового і річного рухів Землі на здоров’я людини. Учень моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів ( ритмів)
7 клас Теми населення та країни материків. Усвідомлення значення санітарно-гігієнічних умов проживання і харчування для збереження життя і здоров’я людей (в тому числі на прикладі країн, що розвиваються). Розуміння важливості профілактичних заходів під час закордонних подорожей з високою ймовірністю епідемій
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії у 8 класі Розуміння того, що здоров’я є найвищою цінністю для кожної людини та суспільною цінністю, свідому мотивацію щодо ведення здорового способу життя, відповідальності за власне життя і здоров’я. Формування безпечної поведінки в навколишньому середовищі і в екстремальних ( надзвичайних ситуаціях ( під час навчальних екскурсій і польових досліджень) Організація успішної навчальної роботи зі створенням здоров’язберігаючих умов.
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії у 8 класі Урок 13. Тема: Україна на карті годинних поясів. Практична робота №3. Аналіз карти годинних поясів. Учень усвідомлює вплив зміни годинних поясів на здоров’я людини та безпеку. Формує вміння моделювати оптимальний режим життя відповідно до зміни годинних поясів
Вивчення наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека» на уроках географії у 9 класі Учнів 9 класів орієнтують на: Застосування знань для оцінювання можливих позитивних і негативних наслідків сучасних біотехнологій у сільському господарстві. Учень пояснює і наводить приклади взаємозв’язків між якістю сільськогосподарської продукції та здоров’ям людини/