Презентація Тематичний тиждень на тему : "Моє місто - Тернопіль".

Про матеріал

Навчально-методичні матеріали для проведення тематичного тижня "Моє місто - Тернопіль". Містить яскраві фони, картинки та фотографії, цікаву інформацію про Тернопіль, включено різноманітні види роботи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тематичний тиждень:“Тернопіль”Виконала : вчитель початкових класів. Драганівської ЗОШ І ступеня. Бучковська Юлія Михайлівна

Номер слайду 2

Модельна навчальна програма. Тематичний тиждень : «Тернопіль»Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:●Тернопіль–який він?●Що ти розкажеш про Тернопіль друзям з інших міст?Завдання тижня: 1. Розвивати громадянську позицію формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства.2. Закріпити знання дітей про місто Тернопіль.3. Виховувати громадянські й патріотичні почуття: любов до Вітчизни, гордість за свій народ, повагу та шанобливе ставлення до традицій українського народу.4. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.5. Навчати взаємодії в парах та групах.6. Сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, пам’яті, активності.7. Розвивати кмітливість, творчу фантазію. Очікувані результати тематичного тижня: На кінець тижня учні знатимуть:Історичні відомості про м. Тернопіль;та вмітимуть:пояснювати, кого називають тернополянами;взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей.

Номер слайду 3

Станція ІТернопіль. Історичні факти

Номер слайду 4

І. Ранкова зустріч1. Привітання. Запропонуйте дітям привітатися та побавитися у гру «Передай усмішку по колу». Хід гри: Учасники утворюють коло, беруться за руки. Починає гру вчитель: за годинниковою стрілкою повертається до учня зі словами: «Я дарую тобі свою усмішку». При цьому, звичайно ж, усміхається. Наступний учень повторює те саме. Доречно буде розповісти віршик, який стане гаслом дня:

Номер слайду 5

"Затишне місто Тернопіль" Шукаючи хвильку спокою У тоннах буденних справ, У сотнях нудних обов'язків І надто гучних заяв, Шукаючи серцю спокою І для душі відпочинку – Знайти те сакральне місце, Знайти хоча б на хвилинку. Де справи усі забудуться, Наради, заяви і звіти, Де хочеться просто жити І світу довкола радіти. Те місце не так і далеко – Те місто Тернополем зветься, В розко́шах буялих квітів Теплом своїм озоветься. Там тихо цвітуть каштани, Там ніжно-духмяні липи, На площі перед театром Воркують собі голуби; Весняно буяє зелень, Гуляє радісно молодь – Тернопіль життям струмує, Шепоче, співає, говорить. А як зачаровує плесо Що манить снодійним споко́єм Великого давнього ставу Суворими темними водами. І вулички давнього міста Що мають свою історію, Алеї зати́шних парків Де мрії політ просторий... Тернопіль мене зачаровує, Затягує в ніжні тенета, Як добре що є таке місце Найкраще на всій планеті.

Номер слайду 6

2. Групове заняття. Об’єднайте дітей у пари/трійки/групи довільним способом. Роздайте кожній групі розрізаний вислів та попросіть відтворити його, прочитати та пояснити зміст3. Новини дня Оберіть помічника дня і попросіть його подати інформацію за допомогою піктограми або шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх. край. Тернопільщина - рідниймісто. Файне. Тернопіль.а в Тернополінайліпше. Всюдидобре,

Номер слайду 7

ІІ. Створення асоціативного куща «Тернопіль». 1. Запитайте в учнів, що спадає їм на думку, коли вони чують слово «Тернопіль». Запишіть це слово на дошці/ фліпчарті. Попросіть дітей назвати слова-асоціації до слова «Тернопіль». Запишіть їх, не обговорюючи.2. Показуємо дітям відео про Тернопіль та його мешканців. https://www.youtube.com/watch?v=Qsf. Q8u. FJ8q. Y

Номер слайду 8

3.Історична хвилинка.Історія Тернополя – з правіків і до сьогодення. Територію сучасного Тернополя високо оцінили ще первісні люди. Тут було розміщене і давньоруське Топільче – укріплення, яке до середини ХІІІ століття хан Батий уже встиг зруйнувати. Як бачимо, місто має могутні корені з сивезної давнини. Але Тернопіль як такий розпочав своє існування 1540 року. Саме тоді коронний гетьман Ян Амор Тарновський отримав від польського короля Сігізмунда І Старого грамоту на право заснування міста. Як і у випадках з багатьма іншими містами, Тернопіль народився з оборонної фортеці, призначеної оберігати королівство польське від зажерливих татар. До слова, і назву новостворене місто мало трохи відмінну від нинішньої – «Тарнопіль», на честь свого засновника. Щодо того, хто і навіщо змінив одну літеру в назві згодом, немає абсолютної впевненості й досі.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

4. Хвилинка-цікавинка. Що цікавого можна дізнатися про Тернопіль. Перший кінотеатр Тернополя «Поділля» було відкрито 1910 року сім'єю Шидловських. Він розташовувався на місці сучасного «Перемога». Відомий французький письменник Оноре де Бальзак, на кілька днів зупинившись у Вишнівецькому палаці 1848 року, назвав його «польським версалем». День міста Тернопіль - 28 серпня Тернопіль - "файне місто" - саме так прославили його Брати Гадюкіни у своїй пісні. У Тернопільській області знаходить найдовша в Євразії печера — Оптимістична. Її довжина становить понад 220 кілометрів. 3агалом в Україні збережено 100 замків і замкових споруд, з них на Тернопільщині — 34. У Тернополі до другої світової війни, як і в більшості міст на Західній Україні була ратуша(місце перебування центральної міської влади ). Проте не збереглася через руйнацію. Тепер на її місці розташоване головне поштове відділення міста.

Номер слайду 11

Тернопіль — чарівне місто. Прекрасний тернопільський став. Вітає гостей урочисто. Тернопіль — чарівне місто. Каштанів травневе дійствоІ чистої дружби сплав. Тернопіль — чарівне місто. Прекрасний тернопільський став. Автор: Василь Дерій, житель м. ТернопільІІІ. Читання вірша “Тернопіль – чарівне місто”. Запропонуйте дітям прочитати текст і обговоріть з ними зміст прочитаного

Номер слайду 12

ІV. Тернопільська математика. На теплохід “Герой Танцоров” увійшло 18 дорослих і 13 дітей. Скільки всього пасажирів здійснило прогулянку на теплоході по Тернопільському ставку?На атракціоні “Весела карусель” , що знаходиться в парку “Топільче” є всього 30 місць. Свої місця зайняли 8 хлопчиків і 12 дівчаток. Скільки місць залишилися вільними?Поміркуй та склади свої задачі про “Веселу карусель”

Номер слайду 13

V. Створення колажу “Я люблю Тернопіль за…”VІ. Підведення підсумків заняття. Вправа «Крісло автора»Підведіть підсумки заняття та запропонуйте дітям (за бажанням) висловити свої враження у «кріслі автора»

Номер слайду 14

Станція ІІСимволи Тернополя.

Номер слайду 15

1. Ранкове коло «Де я проживаю?» Привітайтеся з учнями. Попросіть їх «ланцюжком» розповісти, де вони проживають. Ви можете для прикладу запропонувати модель власної відповіді (напр., «Я проживаю в Україні, у місті Тернополі, на вулиці Карпенка, 35), подати «казкову» модель, представивши театрального персонажа, напр., ляльку лелеки1 («Я – Лелека, живу у гнізді на стовпі, що біля лісу / біля річки») чи дочекатися відповідей учнів, які вони сформулюють самостійно без запропонованого зразка. Важливо створити приємну і доброзичливу атмосферу початку дня, вислухати кожну дитину, навіть ту, яка, розгубившись, не пам’ятатиме місця свого проживання (тоді на допомогу їй прийде вже згаданий Лелека й підкаже)

Номер слайду 16

Літака спитав Лелека: – Ти куди летиш? – Далеко: У Тернопіль, рідний край! То, будь ласка, помахай Над моїм малим гніздом Хоч однесеньким крилом! Доречно буде розповісти віршик, який стане гаслом дня:

Номер слайду 17

2. Продовження речення :«Для мене Тернопіль – це … » Для мене Тернопіль – це синє плесо Тернопільського ставу. А для тебе?Для мене Тернопіль – це тернопільські каштани. А для тебе?Для мене Тернопіль – це річка Серет. А для тебе?Для мене Тернопіль – це герб Тернополя. А для тебе?Учні висловлюватимуть свої погляди у малих групах, Ви ж поспостерігайте, чи інші діти їх слухають, дотримуються черги для висловлення своєї думки тощо.

Номер слайду 18

Герб Тернополя (затверджений ухвалами Тернопільської міської ради народних депутатів від 28 липня 1992 року — так званий «малий герб» та 9 квітня 1993 року — так званий «великий герб») оснований на історичному гербі Тернополя.3. Інформаційнахвилинка(бесіда про символи Тернополя ). Опис великого герба: малий герб обрамлений вінком декоративного орнаменту золотистого кольору, у верхній центральній частині орнаменту розміщений золотий тризуб, у нижній частині — стрічка блакитного кольору з написом «Тернопіль».

Номер слайду 19

Логотип являє собою образну літеру «Т», яка складається з трьох зелених кубиків, що символізують парки міста, та блакитних хвильок — символ ставу.

Номер слайду 20

Хоругва (прапор) міста являє собою прямокутне полотнище, яке складається з трьох горизонтально розташованих кольорових смуг: верхньої — синього кольору, яка становить чверть ширини хоругви, середньої — білого кольору, яка становить половину ширини хоругви, і нижньої — жовтого кольору, яка становить чверть ширини хоругви. На смузі білого кольору в центрі зображений великий герб міста. Відношення ширини хоругви (прапора) до його довжини — 3:2.

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АЦИНЬЕШУРКЯІМЛОС12261120285213071022925613812+8=20 19-13=66+6=12 23-15=815-8=7 15+15=3020-15=5 25-14=11 18-9=9 32-10=228+18=26 13+12=257+14=21 14+14=2817-7=10 16-3=134. Обчислення математичних виразів для визначення зашифрованого імені видатної діячки Тернопілля. Запропонуйте дітям обчислити математичні вирази і записати результати цих обччислень. Поряд із числом-результатом запишіть букву, яка відповідає цьому результату користуючись ключем-розгадкою.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}8136132592210730215628201126281012 Ключ-розгадка:

Номер слайду 22

Соломі́я Амвро́сіївна Крушельни́цька (*23 вересня 1872 — †16 листопада 1952) — видатна українська оперна співачка, педагог. За життя Соломію Крушельницьку визнали найвидатнішою співачкою світу. Серед її численних нагород та відзнак, зокрема, звання «Вагнерівська примадонна» XX століття. Співати з нею на одній сцені вважали за честь Енріко Карузо, Тітта Руффо, Федір Шаляпін

Номер слайду 23

Пам'ятник Соломії Крушельницькій в Тернополі

Номер слайду 24

5. Виконання «паспорта» Тернополя за спільно обговореним бланком із використанням заготовлених ілюстративних матеріалів. Заохотьте дітей до того, щоби створити «паспорт міста Тернопіль», аби можна було розказати іншим про наше місто. Запитайте, чи бачили вони паспорти своїх дорослих родичів, можливо, власні закордонні паспорти. Які рубрики там важливі? Розпочніть розмову про те, що можна було б помістити на паспорт України. Вислухайте думки дітей, намагайтеся їх врахувати. Серед важливих паспортних рубрик мали б бути такі: 1. День міста: 2. Герб: 3. Прапор: 4. Логотип Тернополя:

Номер слайду 25

6. Виконання «паспорта» Тернополя з геометричних фігур різної конфігурації Підготуйте навчальні ресурси для кожного учня: аркуш А4, що стане основою паспорта, паперові прямокутники синього і жовтого кольору, з яких можна скласти прапор і наклеїти на паспорт, круг, на якому зображено тризуб, квадрат, на якому зображено карту України з відміткою м. Тернополя, трикутники із цвітом каштану для оздоблення «паспорта». 1. Запропонуйте кожній дитині створити«Паспорт Тернополя». Попросіть скласти навпіл аркуш А4 (це буде бланком «паспорта») і на титульній сторінці цієї «книжечки» переписати з дошки слово ТЕРНОПІЛЬ. 2. Разом з’ясуйте, які фігури із запропонованих діти знають, а які – ні. Повторіть ті фігури, які дітям менш відомі. Попросіть відкрити «книжечку», наклеїти, де потрібно, герб, прапор, цвіт каштану для оздоби, а де потрібно списати текст із дошки.

Номер слайду 26

7. Обговорення проблемних ситуацій «Кого називають тернополянином?»Запропонуйте дітям обговорити ситуації, зображені на малюнках. Заохочуйте дітей до висловлення власних думок, аргументуючи їх. Мій тато народився у Білорусі, а зараз проживає у Тернополі. Він тернополянин чи ні? А моя бабуся лише російською Розмовляє і проживає в Донецьку. Вона тернополянка?

Номер слайду 27

Дідусь Лії Гіївни живе у Грузії, а вона народилася і виросла в Тернополі. Розмовляє українською, проживає в Тернополі. То вона тернополянка? А Настя з батьками минулого року в Канаду переїхала, і тепер вони живуть там. То вони тернополяни чи вже ні?

Номер слайду 28

8. Проведіть рефлексію з учнями. Запитайте: 1. Що ви зобразили на «паспорті»? 2. Які геометричні фігури ви використали? 3. Скільки геометричних фігур ви використали, які фігури залишилися зайвими? 4. Чи ви обмінювалися потрібними геометричними фігурами? Якщо так, то ви молодці, якщо ні, то наступного разу зможете це робити. Попросіть дітей продемонструвати виконану роботу, похвалитися нею перед однокласниками (у парах / групах чи перед усім класом). Підсумуйте відповіді дітей про те, що мала батьківщина – це рідний дім, місто чи село, де ми проводимо дитинство, виростаємо і навчаємося, це наші рідні і друзі, це те, місце, куди ми будемо завжди повертатися.

Номер слайду 29

Станція ІІІАрхітектура Тернополя

Номер слайду 30

І. Ранкова зустріч «Що ти побачив дорогою до школи?»1. Робота в парах «Що я побачив дорогою до школи?»• Запропонуйте учням поділитися враженнями про те, що цікавого вони побачили дорогою до школи.• Після виконання завдання запитайте в учнів:– Чий співрозмовник побачив щось цікаве дорогою до школи?Сьогодні на нас чекає справа - Одна подорож цікава. - Але перш ніж почати нашу подорож, мусимо знати погодні умови. 2. Повідомлення синоптиків. - Яка зараз пора року? - Назви місяць і число? -Тепло чи холодно надворі? -Який стан неба? -Чи були опади протягом доби?

Номер слайду 31

- Дякую за повідомлення. Погода сприятлива, отже ми розпочинаємо нашу мандрівку. У Всесвіті багато різних космічних тіл зірок і планет і серед них є одна планета, на якій ми живемо. Як називається ця планета? - А на планеті Земля стільки чудових країн та є одна нам наймиліша і найрідніша. Що це за країна? - А в Україні що не місто, то цікава історія, що не край, то звичай. А як називається наш рідний край? Є в нас міста і села великі і малі, в якому ж народилися і проживаємо ми? - Так діти, сьогодні ми подорожуємо нашим містом Тернополем.

Номер слайду 32

2. Гра «Скринька невідкритих таємниць»Заздалегідь підготуйте скриньку, у якій зберігатимуться «дослідницькі» запитання.• Скажіть учням про таке:Ідучи по місту, ви бачите навколишній світ, різноманітні будівлі, старовинні і сучасні, можливо, у вас виникають запитання, пов’язані з тим, що ви бачите. Сьогодні у нашій скринці таємниць знаходяться зображення найгарніших будівель нашого міста. Ми спробуємо дізнатися про їх походження та історію створення.• Заохотьте учнів до того, щоб вони не боялися ставити запитання. • Дайте кілька прикладів, якщо діти почуватимуться розгубленими. Обов’язково наголосіть, що відповіді на всі запитання ми намагатимемося знайти разом.

Номер слайду 33

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що знаю?Про що хочу дізнатися?Про що дізнався?Оцініть знання дітей з оголошеної теми. Заповніть стовпчики за критеріями:

Номер слайду 34

Картки у Скриньці Невідкритих Таємниць:1. Найстаріша будівля Тернополя – Тернопільський Замок (1540рік). 

Номер слайду 35

2. Театральний майдан, Драмтеатр ім. Т. Г. Шевченка

Номер слайду 36

3. Собор Непорочного Зачаття Матері Божої – перший храм західного регіону, де почали відправлятись богослужіння англійською мовою. 

Номер слайду 37

4. Воздвиженська (Надставна) церква – самий древній храм Тернополя. Побудована засновником міста, коронним гетьманом Я. Тарновським, на місці староруського храму часів короля Данила Галицького. Церква розташовувалася поряд із західними (Львівськими) воротами Тернополя над ставком (ставом), за що і отримала другу назву "Надставна" або "Церква над ставком". У 1627 р. добудована дзвіниця. Використані староруські оборонні архітектурні традиції. У 1959 р. Воздвиженська церква була відреставрована.

Номер слайду 38

5. Кафедральний собор Різдва Христового, або Це́рква Різдва́ Христо́вого (Середня) в Тернополі — одна з найдавніших культових споруд Тернополя, нині — в користуванні УАПЦ. Належить до храмів із бічними конхами.

Номер слайду 39

3. Ми з вами обговорили і дослідили найбільш відомі будівлі нашого міста. Та у нашому місті є ще багато різних старовинних будівель , зі своєю долею та історією, які мало відомі. Пропоную вам переглянути відео “Маловідомий Тернопіль”.https://www.youtube.com/watch?v=CYTZuwv. SAJg

Номер слайду 40

4. Математичні вправи :1. Скільки півнів на Тернопільській птахофермі?2. Тернополянка Оленка вирішила зацікавити подружок і загадала їм загадку: «У мене вдома є тваринки. Усі, крім двох,— кошенята, усі, крім двох,— песики й усі, крім двох,— папужки. Скільки в мене тварин? Хто вони?»Допоможи подружкам Оленки відгадати її загадку.

Номер слайду 41

5. Вправа “Вгадай слово”Те_но_іль. О_еро. З_м_к

Номер слайду 42

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що знаю?Про що хочу дізнатися?Про що дізнався?6. Рефлексія . Заповнюємо останній стовпчик таблиці.

Номер слайду 43

Станція IVВодойми Тернополя

Номер слайду 44

І. Ранкова зустріч «Знайомство з краплиною води»1. Гра «Компліменти»Запитайте, чи знають діти, що таке «комплімент». Вислухайте їх. За потребипоясніть значення цього слова, наведіть приклади. Компліме́нт – це особлива форма похвали,поваги, визнання або захоплення, люб'язності,приємні слова. Компліменти допомагають встановлюватидобрі стосунки з іншими людьми. Учні сідають в коло, беруться за руки. Гру починає учитель. Він обертається доодного з учнів і, дивлячись йому у вічі, говорить кілька добрих слів або хвалить защось. Учень повинен відповісти: «Дякую, мені дуже приємно!». Потім він даруєкомплімент своєму сусідові і так по колу. Запитайте, що вони відчували. Чому люди люблять компліменти?2. Визначення проблем тижня. Вправа «Комплімент краплині»На дошці малюнки або відео крапельки. Попросіть учнів сказати крапельці комплімент і поставити запитання: «Про щови хотіли б запитати краплину?». Вислухайте запитання учнів. Зафіксуйте їх налистках паперу. Конкретизуйте питання (Де є вода в природі? Якою буває вода вприроді? Де ми можемо побачити воду у Тернополі?).

Номер слайду 45

3. Розповідь про водойми Тернополя. Найбільшою водоймою та окрасою міста є Тернопільський став, розташований на річці Серет. Раніше під самим Тернополем протікала річка Рудка (майже повністю висохла впродовж другої половини XIX століття). Вона текла зокрема по лінії сучасних вулиць Соломії Крушельницької та Галицькій, а починалася неподалік сучасного Підволочиського шосе. Річка Серет

Номер слайду 46

Тернопільський став був побудований ще в 16 столітті на болотах річки Серет майже в той же час, що і саме місто. Його творцем є Ян Тарнавський, коронний гетьман Тернопільського замку. Озеро служило сполучною ланкою для оборонних споруд, зведених для захисту від турецько-татарських набігів. Ставок знав часи занепаду, і в роки Другої світової війни був повністю знищений. У 50-і роки 20-го століття почалося масштабне відновлення ставу, який назвали Комсомольським озером. Його площа склала близько 300 гектарів. Назва «Тернопільський став» з`явилося в 1991 році, після проголошення Незалежності України. У 60-і роки на ставку спорудили «Острів закоханих», який вважається сьогодні одним з найромантичніших місць в Україні. Дістатися до острова можна лише на човні, а взимку, коли воно покривається товстим льодом, можна дійти пішки. На озері курсують 2 пасажирських теплоходи, які катають жителів міста і туристів. Тернопільський став багатий тваринам рослинним світом. В кінці червня зацвітає жовта водяна лілія. Нерідко можна зустріти диких качок і річкових чайок. Тут водяться коропи, щуки і соми. Водолази розповідають, що деякі соми досягають довжини більше 2 метрів.

Номер слайду 47

Номер слайду 48

До слова, на території ставу проводилися грандіозні чемпіонати: у 1987 – чемпіонат світу з водомоторного спорту, а уже 2011 року – чемпіонат Європи.

Номер слайду 49

4. Складіть невеличку казочку про подорож Краплинки–розумнички водоймами Тернополя .

Номер слайду 50

5. Робота з текстом. Запитайте дітей, які моря омивають Україну (Чорне і Азовське), якназиваються головні ріки України (Всього на території України 70 тис. річок). Які вони знають озера?Поцікавтеся, чи знають діти якісь легенди або перекази про походженняназви річки/озера/моря. Прочитайте легенду про походження назви річки Дністер. ДНІСТЕРКолись у давнину тут, де тече Дністер, плюскотів маленький струмочок, авздовж нього подекуди жили люди. Були поміж них мисливці й хлібороби. Вели вонисвій незвичайний календар. Кожен день позначали на піску, що був на березі струмка,мітками. Що не день, то нова мітка. За ними люди знали, скільки днів залишилося,наприклад, до весни. Але одного разу струмок розлився. Коли вранці вода спала, вийшли люди наберег, а позначок немає.— Хто дні стер? – бідкалися люди.— Та хто? Струмок дні стер.— З того часу почали називати струмок, який дні стер, – Дністер. Тепер це вже не струмок, а велика річка. А початок бере вона аж у Карпатах із-під могутнього дуба, де вода б’є догори водограєм. Запитайте, чи сподобалась їм розповідь. Запропонуйте намалювати пейзаж Тернопільського ставу.

Номер слайду 51

Номер слайду 52

106. Математичні хмарки. Утворення рівностей на основі знань про склад числа 10.

Номер слайду 53

7. Розгадування загадок. Крила розпустила і сонечко закрила. (Хмара)Коли немає – чекають, а коли прийду – тікають. (Дощ)Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка)Від села аж до річки різнокольорові стрічки,Хтось розвісив їх аж сім, з ними весело усім. (Веселка)Намистиночки малі ніч згубила у траві. Вранці сонечко встало намистиночки забрало. (Роса)Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав,Можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись. (Озеро)

Номер слайду 54

8. Рефлексія. Запитайте дітей, чи цікавим був день. Що найбільше сподобалося? Щостривожило? Підсумуйте думки дітей. Запропонуйте дітям поспілкуватися вдома з батьками про те, на яких водоймах вони відпочивали. Попросіть їх принести на наступний день фотокартки з місцьвідпочинку біля водойм для створення галереї.

Номер слайду 55

Станція. V Краса Тернополя

Номер слайду 56

1. Ранкова зустріч. Привітання. Запропонуйте дітям привітатися за допомогою вірша: Доброго ранку, рідний наш дім!Доброго ранку, діткам усім!Доброго ранку, сонечко ясне!Доброго ранку, школо прекрасна!Вправо –вліво поверніться,Одне одному всміхніться!2. Групове заняття. Проведення експерименту.

Номер слайду 57

Повідомте, що всі дослідники люблять не тільки спостерігати і ставити запитання,а й проводити експерименти. Тому запропонуйте провести кілька експериментів. Проведення експерименту Заплющте долонями очі.– Чи бачите ви чудовий вазон (дерево),ніжне зелене листячко?– Розплющте очі. А тепер?– Що відбулося? Чому?– Хто вам допоміг побачити красу довкілля?– Чи складно жити людям, які втратили зір?Спільно з дітьми зробіть висновок: очі – помічники, за допомогою яких ми бачимонавколишній світ. За допомогою очей можна спостерігати, розрізняти предмети, їхколір, форму. Бережіть очі – це чудовий дарунок природи.

Номер слайду 58

Заплющте очі долонями. (Учителька розпилюєдезодорант). Розплющте очі.– Що змінилося?– Що ви відчули? Вам допомогли очі?– Що відбулося? Чому?– Для чого людині ніс?– Чи всі запахи в довкіллі приємні? Які запахидля вас приємні?– Чи нюхають, перш ніж їсти, страву вашідомашні тваринки?Спільно з дітьми зробіть висновок: ніс – помічник, який допомагає визначати різні запахи. Розкажіть про неприємні запахи і потреби гігієни тіла.

Номер слайду 59

3. Сьогодні ми будемо продовжувати досліджувати наше місто Тернопіль за допомогою наших органів чуття. Будемо милуватися красою Тернополя за допомогою очей і вдихати аромати нашого міста за допомогою носа.4. Пропоную вам переглянути відео “Тернопіль з висоти пташиного польоту”https://www.youtube.com/watch?v=Of. A9qs8 Cs. I8

Номер слайду 60

Фонтан «Кульбаба» реконструйований у 2008 році — додано 4 гейзери.

Номер слайду 61

Єлисейські поля - такий – собі кавер на знамениту туристичну родзинку Парижу Єлисейських полів придумали тернопільські тинейджери. Чи знає молодь міста про те, що в оригіналі Єлисейські поля – це головний проспект столиці Франції, який простягається аж на 2 км., де ростуть масивні сади і знаходиться паризька резиденція глави Французької республіки? Певно що знають, раз насмілились так назвати два пагорби і невеличку алею парку Шевченка. Тернопільські «Єліся» розташовані поруч сходів – фонтана, за спиною готелю «Тернопіль». Два пагорби, чи то пак «поверхи», як їх називають місцеві тусовщики і нижня алея, що біля набережної парку – це і є заповітний клаптик Парижу.

Номер слайду 62

Водоспад тернопільський сірий. Один з найгарніших водоспадів України.

Номер слайду 63

Площа парку «Національного відродження» — 54 га. Закладений у 1978 р., створений методом народної будови, і багато тернополян середнього покоління причетні до цієї справи. Парк відрізняється з поміж інших мальовничим природним рельєфом, чудовими краєвидами, особливим відчуттям простору і світла, яке охоплює кожного, хто зупиняється на оглядовому майданчику з боку проспекту Степана Бандери. Від нього до центру парку веде широка алея, ефектно прикрашена зеленими кулями сформованого граба. Також головним символом цього парку є величний пам'ятник радянським льотчикам — літак, що височіє на постаменті. Парк Національноговідродження

Номер слайду 64

У нас є чудові фонтани , які рятують у спеку.

Номер слайду 65

5. Екскурсія до міні-зоопарку, що знаходиться у тернопільському парку”Топільче.”

Номер слайду 66

6. Фіксування вражень від екскурсії за допомогою писаних/ друкованих літер,малюнків, символів, піктограм «Що найбільше тобі запам`яталося під час екскурсії?»• Запросіть дітей до класу.• Попросіть записати свої враження від екскурсії на аркуші паперу за допомогоюписаних/ друкованих літер, малюнків, символів, піктограм.• Попросіть, щоб учні поклали ці «дослідницькі» аркуші у свої портфоліо.

Номер слайду 67

Візитівкою Тернополя є його каштани

Номер слайду 68

https://www.youtube.com/watch?v=t-v4te3 CFa8&list=RDF8jw. A0 IG-SM&index=2 Про тернопільські каштани навіть складено пісню7/Учні разом з вчителем розучують пісню В. Вермінського “Тернопільські каштани”.

Номер слайду 69

8. Вправа. Хто зможе прочитати слово? Які літери цього слова вам вже відомі?

Номер слайду 70

У Тернополі зростають магнолії. Тернопільські магнолії — ботанічна пам'ятка природи в м. Тернополі.

Номер слайду 71

8. Перегляд сюжету про цвітіння магнолій у Тернополі.https://www.youtube.com/watch?v=0_Rg9t. EShu. Y9. Обговорення разом з учнями проблеми збереження довкілля.10. Слухання й обговорення вірша «Зламана гілка» (А. Бортняк)Зламана гілка. Зламав Івасик гілку ясеневу і кинув геть, коли награвся нею. Веселий він побіг собі додому. Вона ж лежить на гнилищі рудому. В самотині зітхає гілка тяжко. Уже на ній не сяде більше пташка. Вже вітерець її не захитає, «Хитати ще?» – її не запитає. В її прожилках не бродити соку, не гріти мрію ніжну і високу.Івась у ліжку спить спокійно, тихо. Невже не знає він, що скоїв лихо?• Обговоріть проблему, про яку розповів автор вірша:– Яке лихо скоїв Івасик?– Яке дерево постраждало?– Чи ростуть такі дерева у твоєму краї? Які ще дерева ти знаєш?– Чому неможна ламати дерева, кущі нищити рослини?– Що би ти сказав Іванку, якби опинився поряд?

Номер слайду 72

11. Складання правил поведінки у природі• Разом з учнями поміркуйте над тим, що треба зробити, щоб зберегти довкілля й не зашкодити собі, наприклад, у лісі, куди ми дуже любимо ходити на відпочинок.• Об’єднайте дітей у групи й нехай обговорять цю проблему й зафіксують запропоновані правила на папері, позначаючи кожне правило символічним малюн-ком (напр., перекреслений вогонь – не розпалювати багаття).• Попросіть учнів створити символічну Пам’ятку «Як треба поводитися в лісі».• Можна запропонувати учням готові значки, які б вони розшифровували, вирізали і приклеїли на аркуш паперу.• На основі цих значків діти формулюють правила поводження у довкіллі .• Інші правила, які не мають графічного оформлення, можна просто зачитати.• Запитайте про кожне правило, чому воно потрібне? Як воно допомагає зберегти життя людині і не зашкодити довкіллю.

Номер слайду 73

12. Рефлексія • Що було для вас найцікавішим під час екскурсії?• Наскільки легко чи складно вдалося вам упоратися із завданнями?• Що нового ви дізналися про місто. Тернопіль і його красу?• На яких деревах ви побачили цвіт? • Які рослини цвітуть навесні? • Розкажіть удома про екскурсію.

Номер слайду 74

• Підсумуйте те, що разом з учнями робили впродовж тижня.• Зверніться до дітей із запитанням:– Що найбільше сподобалося?– Що вважаєте найважливішим спільним досягненням цього тижня?(Що вам вдалося?)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тимчій Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
6649
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку