Презентація :" Теплові явища"

Про матеріал
Нестандартний урок. Підсумковий урок з розділу " Теплові явища" проведений у формі гри:" Детективне агенство"
Перегляд файлу

image

     ДЕТЕКТИВНЕ АГЕНСТВО  

         « ТЕПЛОВІ ЯВИЩА» ЗАПРОШУЄ…

image

ПРОДЗВЕНІВ УЖЕ ДЗВІНОК ВСІ ПРИЙШЛИ ВИ НА УРОК. ПОСМІХНІТЬСЯ ВСІМ

НАВКОЛО: НЕБУ, СОНЦЮ,

imageДОБРИМ ЛЮДЯМ, І ТОДІ ОБОВ’ЯЗКОВО НАШ УРОК ЦІКАВИМ БУДЕ.

imageЯКЩО ХОЧЕТЕ ДІЗНАТИСЬ, ЩО СЬОГОДНІ МОЖЕ СТАТИСЬ?

ТОДІ ПРОШУ ВАС СІДАТИ  , Й ПОЧИНАЄМО  ПРАЦЮВАТИ.

  

 ЕПІГРАФ ДО УРОКУ: 

«ВИНАХІДЛИВІСТЬ,

МАЙСТЕРНІСТЬ, КМІТЛИВІСТЬ,

imageПОМІРКОВАНІСТЬ НЕ ВИНИКАЮТЬ

САМІ СОБОЮ, А НАБУВАЮТЬСЯ, КОЛИ ВОЛОДІЄТЕ СУМОЮ ЗНАНЬ, ЯКІ ВИРОБИЛО ЛЮДСТВО».

image

 

 1. ВІДДІЛ    КАРТОТЕКИ

«ВІДГАДАЙ»

 

1.Установіть відповідність між тепловим процесом, який відбувається з певною речовиною,  і формулою для визначення кількості теплоти, що виділяє речовина в ході цього процесу.

 

1.          Вода в калюжі перетворилася на лід.

2.          Господар запалив дрова в каміні.

3.          Над річкою утворився туман.

а) 𝑸=𝝀𝒎   

      

б) 𝑸=𝑳𝒎  

  

в) 𝑸=𝒒𝒎 

    

 

imageг) 𝑸=𝒄𝒎∆𝒕

2. ДОПИШИ ФОРМУЛУ

1)    image ;                   5) … = mλ ;             8) … = image       

2)    image image      ;                6) … image       ;              9) …=cm∆t ;

3)    image     ;                 7) … = mL ;           10) … = image ;                             4) … = mq ;                   

 

2. ПЕРЕВІР СЕБЕ !!!

1)image;                   5) Q = mλ ;             8) image       

2)imageimage  ;                6) image ;              9) Q =cm∆t ;

3)image  ;                 7) Q = mL ;           10) L,q,image ;                             4) Q = mq ;                   

 

image

3.ЗНАЙДІТЬ ЗАЙВЕ У ЛОГІЧНОМУ РЯДКУ.

image

«ЗНАЙДИ ВИХІД»  

Запропонуйте свій метод визначення маси латунного циліндра без терезів і динамометра. 

1.        Яке обладнання вам потрібно?

2.        imageЯку закономірність будете використовувати? 

3.        Як це оформити мовою фізики? 

 

imageЩО СПІЛЬНОГО МІЖ ЧАЙНИКОМ, ЯКИЙ КИПИТЬ І ТЕПЛОВИМ ДВИГУНОМ?

image

image

КАРТОТЕКА,          ВІДДІЛ « ТЕРМІНИ ».

1.         Внутрішня енергія.

2.         Температура. 

3.         Кількість теплоти.

4.         Види теплопередачі.

5.         Питома теплоємність.

6.         Агрегатні стани речовини.

7.         Плавлення.

8.         imageКристалізація.

9.         Питома теплота плавлення.

10.Випаровування.

11.Кипіння.

12.Конденсація.

13.Питома теплота пароутворення.

14.Джоуль.

 

ІІІ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ

РОЗРАХУНКОВИХ ЗАДАЧ

 

 

image1.Яка кількість теплоти виділяється внаслідок конденсації 2 кг водяної пари?

2.    Яку кількість срібла можна розплавити, якщо йому надати 435 кДж тепла. Початкова температура срібла 962

°С. 

3.    Яку кількість теплоти потрібно затратити, щоб 3 кг міді за температури 30 °С нагріти до температури плавлення та розплавити?

 

 ІV. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ У

НЕСТАНДАРТНИХ СИТУАЦІЯХ.

1.Поясніть «загадку» Шерлока Холмса з точки зору фізики.

image     Була зима. Шерлок Холмс увійшов  до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна був видно лише край дороги. «Господиня квартири  лінива»,- подумав він. Чому Холмс зробив такий висновок? Про  які  фізичні  процеси йдеться?

 2. Шерлок Холмс зайшов у квартиру і почав розмовляти з господинею. Через хвилину він сказав: „ Шановна господине, у вас на кухні кипить чайник “. Як він це визначив, якщо був у кімнаті, з якої кухні не видно?  

 ЗАГАДКИ  ВІД  ШЕРЛОКА

ХОЛМСА  

 3.Господиня дому підійшла до дверей і впустила кота у хату. Подивившись на кота , Шерлок сказав: „ Погода на вулиці холодна. Як він це визначив?

4.   – На тому тижні, йдучи на виклик цим сквером, я потерпав від страху, так скрипіли дерева, – сказав доктор.  

image– Зрозуміло, – обізвався Ш.Холмс, – тоді був добрячий мороз.

 

5.   – Добре, що сніг перестав падати, – сказав Ватсон, наздогнавши Ш.Холмса.  

      – Якщо сніг перестане можливі сильні морози, – відповів Холмс.

      Чи правильна ця прикмета ?

 ЗАВДАННЯ     ДЛЯ ЗНАТОКІВ.  

6.   Міс Браун запросила гостей до будинку.

      Я пригощу вас чаєм. Але прошу трохи зачекати. Води не запасли. Принесли лід і, щоб він швидше розтанув, я загорнула посудину з льодом у кожух, –  щебетала господиня.

      – Принципово неправильно, – зауважив Холмс.                

      Чому? 

7.   image– Млинці смачні тоді, коли вони гарячі,– сказала господиня, запрошуючи Ш.Холмса і доктора Ватсона .

           Щоб вони довше залишались гарячими, – продовжила вона, – я залишаю тарілку з млинцями на сплетеній із дроту підставці. Прошу вас.

           Краще тарілку ставити на дерев’яну підставку, – порадив Ш.Холмс.

   На чому базується ця порада?  

ПІДСУМОК УРОКУ

Підходить до  кінця іще один урок.

imageХвилини ці минули недарма. І за  такий короткий зовсім строк Розкрилась таємниця нам одна:

imageСніг пухкий немов перина… Як? Чому? Яка  причина?

Сонце  світить , зорі сяють.

Як це  світло  виникає? Щоб природу  пізнавати –  Треба  фізику  вивчати!!!

РЕФЛЕКСІЯ

Я дізнався ...

 

Я навчився ...

 

Я зрозумів, що можу ...

 

imageМені сподобалося ...

 

Для мене стало новим ...

 

Мене здивувало ...

 

У мене вийшло…

 Мене надихнуло ...

   

imageДЯКУЮ ЗА УРОК!

image

pdf
До підручника
Фізика 8 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
РОЗДІЛ 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку