Мета даної презентації: ознайомити учнів із уживанням структури «There is / There are» при описі кімнати. Закріпити нову лексику по темі «Мій будинок».(4 клас. За підручником А. Несвіт).
Завдання: Познайомити учнів із уживанням структури «There is / There are» при описі кімнати. Закріпити нову лексику по темі «Мій будинок».
Номер слайду 3
Зворот there is (there are) повідомляє про наявність у визначеному місці особи (осіб) чи предмету (предметів) . Thereis. Thereare
Номер слайду 4
There is a bed in the room. There are three rooms in the house. Англійське речення починається з There is / There are. Переклад таких речень розпочинається з обставини місця чи часу, при чому зворот there is на українську мову часто-густо не перекладається.
Номер слайду 5
Вставте потрібне дієслово. There … a kitchen in the house. There … pens on the table. There … flowers on the wall. There … a book in the bag. There … four chairs in the living room. There … a hall in the flat.isareareareisis
Номер слайду 6
Complete the sentences. There is a … in the living room. There are …..s in the living room.
Номер слайду 7
Заперечне речення. В заперечних реченнях за There is / There are поспішає частка no. Вона не любить, щоб артиклі стояли поруч із нею в реченні, тому вона «з'їдає» артикль «a».
Номер слайду 8
Thereis. Thereareаnono
Номер слайду 9
There is no bathroom in his home. There are no windows in the pantry.
Номер слайду 10
Complete the sentences. There is no … in the bedroom. There are no ….s in the bedroom.
Номер слайду 11
Питальні реченняthere. Isthere. Area …. ….. ?…s …. ?? Що відбувається з дієсловом-зв*язкою при побудові запитання?
Номер слайду 12
Is there a fireplace in the room?Are there lamps on the wall?Yes, there is. No, there is not. No, there isn’t. Yes, there are. No, there are not. No, there aren’t.
Номер слайду 13
Ask the questions. Is there a … in the room? - Yes, there is. / No, there isn’t. Are there …s in the room? - Yes, there are. / No, there aren’t.
Номер слайду 14
There is a … in the room. There are …s in the room. There is no … in the room. There are no …s in the room. Is there a … in the room? Are there …s in the room? What had we learnt on the lesson?+-?