Презентація "Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Прийоми каліграфії та леттерингу. Особливості поєднання шрифтів. Коротка історія дизайну і типографіки."

Про матеріал
Модуль. Графічний дизайн (35 год.) Тема 1. Графічний дизайн як засіб візуальної комунікації Розробка уроку "Типографіка, шрифти і шрифтові пари. Прийоми каліграфії та леттерингу. Особливості поєднання шрифтів. Коротка історія дизайну і типографіки."
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інформатика 10 клас. Вибірковий модуль «Графічний дизайн»

Номер слайду 2

Тема 1. «Графічний дизайн»Урок 4. Типографіка, шрифти і шрифтові пари.  Прийоми каліграфії та леттерингу. Особливості поєднання шрифтів.  Коротка історія дизайну і типографіки. 

Номер слайду 3

Типографіка. Знання і розуміння типографіки перетворюють текст в інструмент побудови композиції, роблять його живим, надають характер і здатність передати ідею не тільки за допомогою змісту, а й графічно. Типографіка - звід законів, правил і норм оформлення тексту, заснованих на вивченні сприйняття набору читачем.

Номер слайду 4

Гарнітура. Часто це поняття плутають з поняттям «шрифт», хоча шрифт - це певне накреслення знаків, в той час як гарнітура визначає загальне «сімейство» шрифтів. Гарнітура - шрифт або кілька шрифтів, що мають стилістичне єдність накреслення. Складається з набору знаків.

Номер слайду 5

Кегль Кегль вимірюється в друкарських пунктах (позначається як pt). Наприклад, текст набраний 14 кеглем, буде дорівнює 14 pt по висоті. Кегль - висота букви, що включає в себе нижні і верхні виносні елементи.

Номер слайду 6

ІнтерліньяжІнтерліньяж - міжрядковий інтервал. Відстань між базовими лініями сусідніх рядків.Інтерліньяж має відповідати розміру шрифту. Відстань між рядками практично завжди має бути більше розміру шрифту. За винятком заголовків. Щоб досягти балансу між текстом і «повітрям», зробіть межстрочное відстань приблизно в півтора рази більше висоти малих літер. Або встановлюємо інтерліньяж, рівний 150% розміру шрифту. Наприклад розмір тексту 14 px, тоді інтрерліньяж - 21 px. 14/2 = 7 + 14 = 21.

Номер слайду 7

Кернинг Основна суть кернинга - підбір різних інтервалів між різними парами конкретних букв для збільшення зручності читання. Кернинг - відстань між буквами. 

Номер слайду 8

Яку кількість шрифтів використовувати? Бажано використовувати не більше 3-х накреслень. Це можуть бути шрифти як однієї гарнітури, так і різних. Наприклад, гарнітура Roboto містить досить велику кількість різних накреслень. З них легко можна вибрати три, які, як ми вважаємо, підійдуть для нашого сайту. Припустимо, це будуть Light, Regular і Bold. Для заголовків можна використовувати шрифт Bold або Light, для кнопок Bold, для основного тексту Regular. Таким чином, використовуючи одну гарнітуру, ми забезпечимо правильну типографіку. Природно, все залежить від тематики продукту: сайту, блогу, реклами тощо і ідеї, яку заплановано закласти в дизайн. 

Номер слайду 9

Якого розміру повинен бути шрифт?Розмір тексту в інтернеті не повинен бути менше 12 пікселів. Кращий вибір - в межах 14-18 px для основного тексту. Якщо вже ми вибрали розмір 16 px, він повинен залишатися 16 px на всіх сторінках сайту і не скакати плюс-мінус 1 px від блоку до блоку. Стосується це і інтерліньяжу, він всюди має бути однаковий. Розмір шрифтів треба вказувати цілими числами, не використовуючи десяткових дробів, наприклад 16,28 px. І, звичайно ж, в фотошопі необхідно перевести pt в px.

Номер слайду 10

Довжина рядка. Довжина рядка не повинна перевищувати 600 px. Це оптимальний розмір для комфортного переміщення погляду з одного рядка на іншу. Дуже широку контентну частина важко читати - часто просто втрачаєш ту сходинку, на яку збирався перейти після прочитання довгого попереднього рядка. Якщо все-таки необхідно розтягнути текстовий блок на 1000 px і більший по ширині, можна спробувати розбити текст на дві або більше колонок. Інший варіант - зробити міжрядкову відстань трохи більше звичайного, щоб візуально сильніше відокремити рядки один від одного. Не забувайте розділяти текст абзацами, це також допоможе зробити його легко читаним.

Номер слайду 11

Посилання. Перевірка дизайну на правильність проста: якщо глядач, не доторкаючись до миші, може вгадати, де посилання, а де ні, - перед нами хороший сайт. Тому необхідно заздалегідь продумати, як будуть виглядати все посилання на сайті. Припустимо, все клікабельні елементи - одного кольору, наприклад червоні, а не клікабельні іншого - чорного. Тоді ніхто не буде плутатися. Часто зустрічається таке: заголовок виділений червоним кольором (адже треба його якось виділити), далі ще кілька дуже важливих фраз УТП синього кольору і все це упереміш зі звичайним текстом чорного кольору. В кінці тексту кнопочка, теж червона. Зрозуміло, що треба кликати на кнопку, але, виявляється, клікабельним був ще й текст, забарвлений в синій (він відкривав додаткову інформацію). 

Номер слайду 12

ВирівнюванняЄ текстові блоки, які дуже часто вирівнюються неправильно - це вирівнювання по ширині, вирівнювання посередині і вирівнювання по правому краю. У всіх цих випадках читати текст незручно, і візуально він виглядає непривабливо. Вирівнювання ЗАВЖДИ має бути по лівому краю. Навіть якщо дуже хочеться зробити його по правому краю (просто тому що вам здається - композиційно має бути саме так) - це неправильно. Винятком може бути одна або дві короткі пропозиції, які, швидше за все, є підзаголовками для основного тексту.

Номер слайду 13

Контраст. Контраст - це одне з основних засобів виразності в дизайні. Не потрібно боятися великих форм і порожніх просторів! Нарочито велика типографіка стає самостійним елементом, що не вимагає додаткових графічних засобів оформлення. Хороший приклад контрасту в кольорах, формах і розмірах всіх об'єктів.

Номер слайду 14

СтиліПотрібно завжди думати про те, яку інформацію ви намагаєтеся донести відвідувачеві. Вибираючи шрифт, слід пам'ятати, що щасливі повідомлення повинні супроводжуватися легкими, повітряними і м'якими формами шрифтів, в той час як повідомлення якихось більш похмурих тем (наприклад, Хеллоуїн) краще було б супроводжувати шрифтами з більш жорстким шрифтом. За допомогою типографіки веб-дизайнери підкреслюють атмосферу і стиль сторінки, а також створюють поживний ґрунт для емоційного відгуку.

Номер слайду 15

Шрифтові пари. З появою зручних веб-шрифтів можливість удосконалити свій сайт стала ще доступнішою. Але який з них підійде саме вам? Сайт - це текст. Коли ми заходимо на сторінку, велика частина того вмісту, за яким ми приходимо, це текст. І тому вміння підбирати і використовувати шрифти - це найважливіший навик для дизайнера.І 4 інструменти для створення шрифтів пари - так звані 4 способи, 4 інструменти, якими ми можемо впливати на контраст. По-перше, це, зрозуміло, шрифт. Це Антиква і Гротеск, наприклад. Тому що між ними максимальний контраст. Антиква - це шрифт із зарубками, Гротеск - це шрифт без зарубок.2. Так само ми можемо використовувати накреслення як в рамках одного шрифту, так в рамках і різних шрифтів. Наприклад, це звичайне написання (Regular), жирне і Italic.3. Також важливо сказати про розмір. Бажано, щоб у вас різниця між вашими рядками, вашим шрифтом була більше, ніж 1,6. 1,6 - це цифра з пропорції золотого перетину. Використовуйте її як просто коефіцієнт. Тобто, якщо у вас є якийсь текст, і ви хочете зробити якийсь заголовок до нього - помножте розмір цього тексту на 1,6 і у вас вийде розмір заголовка. Якщо його буде досить, може бути, ще раз доведеться збільшити.4. І, зрозуміло, колір. Головне правило  Перед тим, як ви почали дизайн, підберіть шрифтову пару. 

Номер слайду 16

Каліграфія Каліграфія (грец. «Гарний почерк») - одна з галузей образотворчого мистецтва. Ще каліграфію часто називають мистецтвом красивого письма. Сучасне визначення каліграфії звучить наступним чином: «мистецтво оформлення знаків в експресивній, гармонійній і майстерній манері».Історія писемності - це історія еволюції естетичних понять, що розвиваються в рамках технічних навичок, швидкості передачі інформації і матеріальних обмежень людини, часу і простору. Стиль листа, зазвичай описуваний як шрифт, рука або алфавіту. Сучасна каліграфія досить різноманітна - від побутових рукописних написів на листівках до високого мистецтва, в якому експресія написаного рукою знака не завжди народжує чіткі літерні форми. Класична каліграфія значно відрізняється від шрифтових робіт і нестандартних рукописних форм, хоча каліграф повинен вміти робити і те, і інше; літери склалися в такі форми історично, але при цьому вони текучі і спонтанні і завжди народжуються в момент листи.

Номер слайду 17

Леттерінг Його відмінність полягає у тому, що в каліграфії дизайнер букви пише, а в летирінгу малює їх. Простіше кажучи, буква має свій скелет, основу. Коли її пишеш, то маєш обмеження стосовно елементів, які можна використати. Малюючи букву, можеш робити її будь-якою, але необхідно взяти за основу той самий кістяк, щоб не видозмінити літери до невпізнаваності. Шрифт - це не леттерінг. Шрифт - добірка букв, призначених для повторного використання багато раз і в будь-якому порядку. Багато людей називають шрифтом що завгодно, якщо там є кілька букв. Однак, часто те, що вони бачать, є леттерінгом. Його головна відмінність - упор на графічну складову: унікальні форми, які поєднуються один з одним в конкретному слові або фразі. Марк Симонсон провів хорошу аналогію: леттерінг відрізняється від шрифту так само, як ліплення з глини відрізняється від будівництва з кубиків Лего. У леттерінге літери, як правило, намальовані або написані тільки один раз, і для конкретного контексту. У шрифті одні і ті ж букви мають однакову накреслення. Леттерінг - єдині в своєму роді кілька букв, виготовлених (намальованих, вирізаних і ін.) для однієї конкретної ситуації.

Номер слайду 18

Самостійна робота. Опрацювати історію дизайну (5 хв.)Дослідити історію ландшафтного дизайну (результати дослідження представити в відео та надіслати на поштову адресу вчителя)Вдома опрацювати Історію типографіки

Номер слайду 19

Домашнє завдання. Опрацювати опорний конспект з теми уроку (сторінка сайту вчителя)Виконати тестові завдання з теми уроку

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Пономаренко Сергій
    кострубатий переклад
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Крутієнко Олексій
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
23384
Оцінка розробки
4.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку