Дана презентація“ Людина для професії чи професія для людини?” створена для учителів,класних керівників та учнів старшої школи, яку можна використати для проведення виховних годин для учнів 9-11-х класів
Правильно вибрати професію – значить знайти своє місце в житті. Поспішність і легковажність у даному випадку неприйнятні, вони можуть зруйнувати життєві орієнтири, змінити кар'єрну траєкторію, тим самим зробивши людину нещасною.
«Людина — техніка»Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням деталей, виробів, механізмів;• обслуговуванням технічних об'єктів;• відновленням (відновлення й ремонт технічного устаткування, виробів); • вивченням (контроль і аналіз якості виробів і механізмів, випробування якості виробів).
«Людина — людина». Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • вихованням, навчанням, тренуванням інших людей ;• медичним обслуговуванням людей і доглядом за ними; • правовою допомогою; • організацією людей, керівництвом і управлінням ними; • вивченням, описом, дослідженням інших людей.
«Людина — природа»Праця людей цієї групи професій пов'язана з: • перетворенням, переробкою (садівник, технолог харчової промисловості тощо); • обслуговуванням, охороною флори і фауни;• заготовкою продуктів, експлуатацією природних ресурсів; • відновленням, лікуванням; • вивченням, описом, дослідженням.
ТИП ПРОФЕСІЇВИД ДІЯЛЬНОСТІПРИКЛАДИ ПРОФЕСІЙЛюдина – природа. Вивчення, досліджен-ня, вирощування, догляд, профілактика захворювань тощо. Геолог, хімік, агроном, селекціонер, садівник, зоотехнік, зоолог, лісник, рибовод, птахівник, інженер-океанолог, біолог, геофізик, ветеринарний лікар, дресирувальник диких тварин. Людина – художній образ Художнє відображення дійсності, створення образів, відтворення, проектування, моделювання тощо. Архітектор, артист, скульптор, художник, реставратор, письменник, кінорежисер, дизайнер, модельєр, ювелір, маляр, вишивальниця, перукар, кулінар, фотограф тощо. Людина – техніка Створення, монтаж, складання, управлін- ня, експлуатація, ремонт тощо. Електрослюсар, водій, токар, електрик, шахтар, монтажник, фрезерувальник, газозварник, ткач, металург, прядильниця, машиніст, будівельник тощо. Людина – знакова система. Обчислення, підрахун- ки, упорядкуваня, збирання, аналіз та зберігання інформації, виконання креслень, переклади текстів Бухгалтер, економіст, кресляр, оператор, конструктор, телеграфіст, перекладач, топограф, математик, програміст, друкарка, бібліотекар тощо. Людина –людина. Виховання; навчання; управління; побутове, інформаційне, медичне, правове обслуговування тощо. Вчитель, лікар, міліціонер, адвокат, офіціант, стюардеса, екскурсовод, адміністратор, кореспондент, продавець, тренер тощо.
Вправа « Мета професійного вибору»Мета: з’ясувати мету професійного вибору. Кожна команда створює переконання для чого він обирає професію.- Перша команда переконує , що професія повинна приносити користь людям та покращити життя держави.- Друга команда переконує, що професія потрібна для того щоб зробити кар’єру та реалізувати себе.- Третя команда переконує, що професія потрібна для того щоб заробити гроші та забезпечити достаток сім”ї.
Один вчений, який написав книгу про вибір професії, багато років пропрацював у школі і завжди цікавився подальшою долею своїх учнів. При зустрічі він задавав їм незмінне питання: «Чи задоволений ти обраною професією?» І отримував гнітючий відповідь: Приблизно кожен третій помилився у своєму виборі, і кожен другий зізнавався, що не зовсім задоволений, і якщо б починати спочатку, то, напевно, пішов би по іншій дорозі. Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?
Кожна людина має обрати ту професію, яка відповідає її природним здібностям і нахилам, тоді вона буде працювати, як кажуть, не за страх, а за совість. Жодна професія в світі не буває легкою! Завжди на дорозі будуть зустрічатись перешкоди, але якщо є нестримне бажання чогось досягти , то в кінці чекатиме перемога. Зважуючи на те, що ви сьогодні почули, я впевнена, що ви зрозуміли, що ж важливіше«Людина для професії чи професія для людини?»