«Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність, романтичне і буденне в повісті. Смішне і комічне у творі. Мовні засоби гумору. Характеристика улюбленого героя
Номер слайду 2
Павлуша та Ява — веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це від відчуття ними повноти життя, життєрадісності, прагнення краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють, і ми разом із ними сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими.
Номер слайду 3
Автор – Всеволод Нестайко. Роки написання – 1963—1970. Літературний рід: епос. Жанр: пригодницька гумористична повість. Тема: зображення пригод хлопців, які по-трапляли в захоплюючі ситуації й намагалися довести самостійність у їх вирішенні. Ідея: схвалення прагнень хлопців зробити життя цікавим і різноманітним; засудження легковажності, ліні, безвідповідальності. Головна думка: дружба – велика сила; кожна розпочата справа повинна мати органі-зований початок і логічне закінчення. Паспорт твору
Номер слайду 4
Проблематика творуповага до ближнього; вміння розуміти інших людей;турбота про власне здо-ров’я як одну з основ-них цінностей;бережливе ставлення до природи. Персонажі повістіЯва Рень – справжнє ім’я Іван. Павлуша Завгородній. Яриша – менша сестра Яви. Мама Яви – депутат, ланкова. Дід Яви Варава – любив полювати. Галина Сидорівна – вчителька хлопців.
Номер слайду 5
Ява Рень. Звідки таке незвичне ім'я - Ява? То він сам себе так назвав, коли йому було лише півтора року. Чи то воно, пискля мале, хотіло сказати: «Я – Ваня», а вийшло «Ява»..., але причепи-лося оте «Ява» до нього, як реп'ях до собачого хвоста. У Івана руде скуйовджене волосся, а обличчя хлопця рясно вкрите веснянками. Ява Рень - енергійний і відчайдушний хлопець. Зазвичай саме він є ініціатором різноманітних вигадок.
Номер слайду 6
Павлуша Завгородній. Павлуша Завгородній – кращий друг Яви. Це більш врівноважений і спокій-ний хлопець. Він за-хоплюється малюванням і мріє стати льо-тчиком, але, як і його одноліток Ява, полюбляє розваги, різно-манітні пригоди й та-ємниці.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
За допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що, читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх?Надання предмету зображення невластивих йому рис. Уживання приказок прислів’їв, фразеологізмів: «Причепився, як реп’ях до собачого хвоста», «Міняв професії, як циган коні».3. Надання незвичних для тварин кличок: корова Контрибуція, бугай Петька, цап Жора, льоха Манюня. 4. Використання заниженої лексики, лайливих слів: «анциболотники», «шминдрики», «авантюрист шмаркатий».5. Використання літоти або гіперболи: «Батьки зробили нам чотириста двадцять восьме попередження по тому місці, про яке при дівчатах не говорять», «Життя в наших тілах лишилося процентів на п’ять, не більше».
Номер слайду 9
МРІЯ – те, що створене уявою, фантазією людини. ДІЙСНІСТЬ – те, що насправді існує або існувало. РОМАНТИЧНЕ – те, що приваблює, захоплює своєю незвичайністю
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Чому не вдалося побудувати метро?Чим же закінчився бій биків?ВИСНОВОК. Гарні були МРІЇ у наших героїв, але кожного разу вони розбивалися об ДІЙСНІСТЬ, не збувались. Що треба робити хлопчикам, щоб їхні МРІЇ здійснилися?
Номер слайду 12
Домашнє завдання1. Знати зміст твору «Тореадори з Васюківки» В. Нестайка2. Підготуватись до характеристики героя повісті3. Заповнити гугл форму