Презентація "Транспорт, його роль у національній економіці і формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки."

Про матеріал
Презентація на тему "Транспорт, його роль у національній економіці і формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки"до уроку географії в 9 класі (за підручником «Географія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бойко В.М., Дітчук І.Л., Гринюк Т.А., Смаль І.В., Харенко І.М. -Тернопіль: Видавництво «Підручники і посібники», 2017.- 272с.)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Транспорт, його роль у національній економіці і формуванні світового господарства. Види транспорту, їхні переваги й недоліки.(за підручником «Географія» підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів (авт. Бойко В. М., Дітчук І. Л., Гринюк Т. А., Смаль І. В., Харенко І. М. -Тернопіль: Видавництво «Підручники і посібники», 2017.- 272с.))Гамаль Н. М. – вчитель географії Чернівецької ЗОШ № 39 Транспорт. Географія 9 клас

Номер слайду 2

Роль транспорту у національній економіці і формуванні світового господарства Транспорт - основа міжнародного географічного поділу праці, забезпечує виробничі і невиробничі потреби господарства і населення в усіх видах перевезень. Забезпечує виробництва сировиною, матеріалами, обладнанням і перевозить готові вироби до споживачів, важливий чинник обороноздатності країн. Транспорт належить до третинного сектору економіки, його називають «кровоносною системою економіки» Забезпечує побутові, робочі та туристичні поїздки людей, медичне обслуговування суспільства. Сприяє раціональному розміщенню підприємства, освоєнню нових території й природних багатства, об’єднує територію в соціально-економічне ціле, а країни і національні господарства — в єдиний світовий простір. Без транспорту неможливі особисті контакти людей у світі, розвиток міжнародної торгівлі та економічної інтеграції країн

Номер слайду 3

Основні техніко-економічні показники роботи транспорту:

Номер слайду 4

Види транспорту за способом переміщення. Головні види транспорту, які виникли на початку промислової революції (залізничний, водний), успішно виконували свої функції до середини ХХ ст. У другій половині ХХ ст. частка цих видів транспорту скоротилася, зменшилося значення морського транспорту в міжконтинентальному перевезенні пасажирів. Натомість швидко розвивалися нові види транспорту — автомобільний, трубопровідний (нафто- й газопровідний).

Номер слайду 5

Види транспорту за видами перевезень Пасажирський Пасажироперевезення — кількість перевезених пасажирів за певний проміжок часу (наприклад, упродовж місяця чи року.) Пасажирообіг —відображає кількість пасажирів, яких перевезли за певний проміжок часу на певну відстань; обчислюється як добуток кількості пасажирів на відстань перевезення і вимірюється у пасажирокілометрах. Вантажний Вантажоперевезення — це кількість перевезених за місяць чи рік вантажів у тоннах. Вантажообіг — кількість вантажу, що перевозиться за певний проміжок часу на певну відстань (обчислюється як добуток цих двох показників і вимірюється у тоннокілометрах — т∙км).

Номер слайду 6

Структура вантажоперевезень за видами транспорту Водний транспорт. Автомобільний транспорт. Залізничний транспорт Росія Індія СШАБразилія. КитайЄвропа

Номер слайду 7

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУАвтомобільний транспорт – транспорт «від дверей до дверей» Основна його перевага — це висока маневреність і велика швидкість. Людям він забезпечує свободу пересування. Цей вид транспорту передбачає доставляння негабаритних вантажів. Використовують для перевезень на короткі та середні відстані Основними недоліками автомобільного транспорту є порівняно висока собівартість перевезень і мала вантажопідйомність транспортних засобів. Автомобільний транспорт здебільшого шкодить довкіллю, що також звужує сфери його застосування.

Номер слайду 8

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУЗалізничний транспорт добре пристосований для перевезення пасажирів та вантажів за будь-яких погодних умов на великі відстані. Перевага - відносно невисока собівартість перевезень, недоліки — значні затрати на будівництво та експлуатацію залізничних шляхів, порівняно невисока швидкість переміщення вантажів, низька можливість доставки до кінцевого споживача

Номер слайду 9

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУМорський транспорт є найбільшим перевізником вантажів на міжнародних напрямках. Його переваги — низькі тарифи та висока вантажопідйомність, використання природних шляхів сполучення. Недоліком є низька швидкість, жорсткі вимоги до пакування і кріплення вантажів. Морський транспорт залежний від погодних і навігаційних умов, його обслуговування передбачає наявність складної портової інфраструктури. Внутрішній водний транспорт Переваги: характеризується низькою вартістю перевезення вантажів, оскільки використовує природні шляхи сполучення — річки, озера. За умови перевезення вантажів, у яких маса перевищує 100 тонн, на відстань понад 250 км, цей вид транспорту — найдешевший. До недоліків належать повільна доставка, низька географічна доступність унаслідок конфігурації водних шляхів, мінливі навігаційні умови та сезонність роботи, які залежать від погоди і кліматичних умов (замерзання, обміління річок).

Номер слайду 10

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУПовітряний транспорт. Основними перевагами є найвища швидкість транспортування, можливість досягти віддалених районів. Водночас транспортні засоби мають незначну вантажопідйомність, забруднюють довкілля, їх функціонування залежить від погодних умов.

Номер слайду 11

ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ РІЗНИХ ВИДІВ ТРАНСПОРТУздійснює переміщення нафти і нафтопродуктів, газу тощо на значні відстані.;трубопроводи місцевого значення для переміщення твердих сипучих речовин (змішуючи їх з рідинами) у районах видобутку і споживання мінеральної сировини (вугілля, залізної руди тощо). .найдешевший, не потребує великої кількості персоналу для обслуговування і не використовує рухомі транспорті засоби. Трубопроводи за високої пропускної здатності забезпечують низьку собівартість транспортування та високий ступінь збереження вантажів. Проте трубопровідний транспорт може зашкодити довкіллю внаслідок масштабних аварій. Трубопровідний транспорт—

Номер слайду 12

СКЛАД ТРАНСПОРТНИХ СИСТЕМ Масштаби світової транспортної системи : загальна довжина транспортних магістралей, без морських трас, становить 72,5 млн км; щорічно всіма видами транспорту перевозиться понад 150 млрд т вантажів і більше 2 трлн пасажирів; у світі налічують понад 1 млрд автомобілів, 48 тис. морських кораблів, 25 тис. рейсових літаків

Номер слайду 13

РЕГІОНАЛЬНІ ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИ:Європейська. Характерний високий рівень розвитку всіх видів транспорту, перевага автомобільного транспорту в перевезенні пасажирів і вантажів, будівництво автострад, високий рівень електрифікації залізничного транспорту, введення в експлуатацію швидкісних залізниць, значна частка річкового транспорту в перевезенні вантажів. Система має найгустішу у світі мережу транспортних шляхів. Північноамериканськахарактерна найдовша мережа шляхів сполучення усіх видів транспорту загалом і кожного зокрема, переважання повітряного транспорту в перевезенні пасажирів, низький рівень електрифікації залізниць і зменшення їх протяжності через значну конкуренцію з боку автомобільного транспорту. У територіальній структурі домінують автомобільні й залізничні «коридори» широтного і меридіонального простягання, які транспортують основну частку вантажів між економічними осередками у США та Канаді. До транспортної системи цих країн долучається транспортна мережа Мексики.

Номер слайду 14

РЕГІОНАЛЬНІ ТРАНСПОРТНІ СИСТЕМИСхідноазійська регіональна транспортна система представлена сформованими національними системами Японії, Республіки Корея і Тайваню, добре розвинені усі види транспорту (крім внутрішнього водного), та найбільш динамічною на сьогодні транспортною системою Китаю. Для Китаю та Японії характерна перевага залізничного транспорту в перевезенні пасажирів і вантажів, важливе значення морського транспорту — у вантажних перевезеннях, а повітряного — у пасажирських. Ці види транспорту об’єднують усі національні компоненти Східноазійської регіональної мережі. Особливості транспорту Південної Азії: недостатній рівень розвитку автомобільного і трубопровідного транспорту, ідсутність єдиної системи шляхів сполучення, перевага залізничного транспорту в перевезенні пасажирів і вантажів, виняткове значення річкового транспорту, який нерідко залишається єдиним видом зв’язку з віддаленими районами.

Номер слайду 15

Особливості транспорту Південної Америки специфічна просторова конфігурація транспортної мережі: вона має віялоподібну або деревоподібну форму, що пояснюється наявністю головного транспортного вузла на узбережжі, до якого сходяться транспортні магістралі з внутрішніх районів. Африки Найбільш відстала й архаїчна транспортна мережа, для якої характерна фрагментарність поширення: шляхи частково прокладені на прибережних територіях, тоді як внутрішні райони залишаються малодоступними або прохідними в певні сезони. Головні транспортні шляхи зв’язують райони видобутку мінеральної сировини і плантаційного сільського господарства зпортами їх експорту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Бардукова Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ткаленко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Момонт Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лаврик Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Стожок Алла Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Карпевич Леся Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Дораж Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Kovalchuk Mariya
    Дякую за гарну роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Андреєва Ніла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Мажара Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
pptx
Додав(-ла)
Гамаль Наталія
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
26 січня 2019
Переглядів
40340
Оцінка розробки
5.0 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку