Тема уроку: Розв'язування рівнянь (урок-гра). Мета уроку: Повторити та систематизувати знання по даній темі, вдосконалити вміння розв‛язувати рівняння. Розвивати логічне мислення, творчі здібності учнів, формувати вміння застосовувати знання у нестандартних умовах, включати їх у самостійну пізнавальну діяльність, вчити аналізувати, виховувати почуття самоповаги, взаємодопомоги, вміння працювати в команді. Обладнання: Інтерактивна дошка, роздатковий матеріал.
Хід гри Клас ділиться на три команди, кожна має свою назву і обирає капітана. Запрошуються три учні старшокласники, які будуть судити змагання. Заздалегідь на дошці готується таблиця, в яку вносяться результати етапів гри. Гра проходить у 6 етапів. Вступне слово вчителя, знайомство з правилами гри, представлення членів журі.
Сходження на вершину Ік 7х+5х=60 128-(х+29)=79 14х-х-28=167 32(х+14)=736 5·3х·20=1200 (х-3)(х-7)=0 х(х-24)(х-13)=0 8х-4х+18х=88 ІІк 9х-3х=72 (х+7)+59=99 16х-7х+38=3683 18(х+14)=378 16·25·3х=6000 (х-11)(х-7)=0 х(х-21)(х-5)=0 14х+7х-3х=108 ІІІк 2х+6х=104 (83-х)+46=71 5х+7х-24=204 16(4х-26)=224 7·8х·25=1400 (х-10)(х-1)=0 Х(х-19)(х-8)=0 9х+3х+8х=60
Острів задач Ік. На машину навантажили в 5 разів більше вантажу, ніж на причіп. Скільки кілограмів навантажили на причіп, якщо на ньому було на 148 кг вантажу менше, ніж на машині? ІІк. У Василька в 6 разів менше марок, ніж у Михайлика. Скільки марок у Михайлика, якщо їх у нього на 105 більше, ніж у Василька? ІІІк. Довжина одного куска дроту в 5 разів більша за довжину другого. Знайти довжину другого куска дроту, якщо вона менша від довжини першого на 188 метрів?
Острів задач Нехай х полуниць зібрала Оленка, тоді 3х полуниць зібрав Сергійко, а батько (х+3х) полуниць, а всього зібрано 560 полуниць. Складаємо рівняння: 1) х+3х+(х+3х)=560 8х=560 х=560:8 х=70 (п.) – зібрала Оленка 2) 3·70=210 (п.) – зібрав Сергійко 3) 210+70=280 (п.) – зібрав батько Відповідь: 210; 70 і 280 полуниць.