Презентація Валентність і ступінь окиснення хімічних елементів

Про матеріал
Матеріал допоможе зацікавити здобувачів знань, спонукати проводити домашні експерименти та створювати проєкти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ГРА «ВІРЮ – НЕ ВІРЮ» 1) Атом – найменша хімічно неподільна частинка речовини, що містить позитивно заряджене ядро та негативно заряджені електрони, що обертаються навколо ядра. 2) Період – це вертикальний ряд елементів періодичної системи. 3) Орбіталь – це простір навколо ядра, де найімовірніше перебувають електрони. 4) Спін – рух електрона навколо власної осі. 5) Взаємодія між атомами, молекулами та йонами, завдяки якій частинки утримуються разом називається родинний зв’язок. 6) Йонний зв’язок – взаємодія між йонами. 7) Катіони – негативно заряджені йони. 8) Аніони утворюються, якщо більш електронегативний атом забирає валентні електрони. 9) Ковалентний зв’язок – це зв’язок, який виникає за рахунок утворення спільних електронних пар. 10) Є три види ковалентного зв’язку: ковалентний полярний, ковалентний неполярний, ковалентний між полярний. 11) Електронегативність – здатність атома забирати собі спільні електронні пари.

Номер слайду 2

ЯБЛУКО Відомо, що в давнину цей метал цінували більше, ніж золото. В одному літрі річкової води даного металічного елементу більше, ніж в літрі морської води. Його нестача в організмі людини призводить до захворювання – анемії. Добова норма його для дітей: 4 – 18 мг, для дорослих: 10 – 18 мг. Одним із популярних методів поповнення організму людини цим металічним елементом – споживання яблук. Довести, що даний хімічний елемент міститься в яблуках можна, не проводячи жодних хімічних досліджень. (Необхідно просто відкусити яблуко. На поверхні відкушування з’явиться буруватий слід. Що свідчить про наявність Феруму зі ступенем окиснення +3). +2 +3 Fe  Fe

Номер слайду 3

ПАМ’ЯТКА по визначенню ступенів окиснення хімічних елементів: Ступінь окиснення – це умовний заряд, якого набуває хімічний елемент, коли приймає чи віддає електрони. Речовина – електронейтральна. Сумарний ступінь окиснення всіх елементів у сполуці дорівнює нулю. Нульові значення ступенів окиснення мають хімічні елементи у простих речовинах. Металічні елементи мають у сполуках лише позитивні ступені окиснення. Максимальний ступінь окиснення металічного елемента дорівнює номеру групи періодичної системи, до якої він входить. Ступінь окиснення Гідрогену у сполуках з неметалічними елементами, як правило, становить +1. Гідроген, у сполуках з металічними елементами, має ступінь окиснення -1. Оксиген , як правило, має ступінь окиснення -2. Вийняток становить сполука OF2, у якій Оксиген проявляє ступінь окиснення +2. Флуор, як найбільш електронегативний елемент, завжди проявляє ступінь окиснення -1. Мінімальний негативний ступінь окиснення неметалічних елементів дорівнює номеру групи періодичної системи, в якій перебуває хімічний елемент, мінус цифра 8.

Номер слайду 4

ПРОБНЕ ЗНО 2016 41. Розташуйте формули речовин за збільшенням ступеня окиснення Нітрогену. А. N2O Б. NaNH2 В. NaNO2 Г. N2O4

Номер слайду 5

Не в обсязі знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш. Адольф Дістервег ТЕМА УРОКУ: ВАЛЕНТНІСТЬ І СТУПІНЬ ОКИСНЕННЯ ХІМІЧНИХ ЕЛЕМЕНТІВ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ВПРАВ МЕТА: 1) Навчальна: закріпити, узагальнити і поглибити знання про валентність і ступінь окиснення хімічних елементів та типи хімічних зв’язків; пов’язувати знання про всі хімічні речовини та їх властивості зі щоденним побутом (STEM – освіта); продовжувати розвивати вміння визначати валентності, ступені окиснення та типи хімічних зв’язків; продовжувати вдосконалювати вміння записувати схеми хімічних реакцій; продовжувати формувати здоров’язберігаючу компетентність (правила техніки безпеки), (розвиток наскрізної змістовної лінії «Здоров’я і безпека»), комунікативну, інформаційну компетентності. 2) Виховна: сприяти формуванню наукового світогляду учнів (розвиток наскрізної змістовної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»); виховувати вміння спостерігати за явищами, аналізувати їх, встановлювати логічні причинно – наслідкові зв’язки та робити висновки (STEM – освіта); продовжувати виховувати почуття патріотизму – спілкування державною мовою (продовжувати розвивати наскрізну змістовну лінію «Громадянська відповідальність»). 3) Розвиваюча: продовжувати розвивати уміння застосовувати знання про склад, будову речовин для розв’язування конкретних завдань, пов’язаних з визначенням ступенів окиснення елементів; продовжувати розвивати хімічну мову та логічне мислення; продовжувати розвивати вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки про значення валентностей, ступенів окиснення (розвивати наскрізну змістовну лінію «Підприємливість і фінансова грамотність») (STEM – освіта); продовжувати розвивати самостійність пізнавальної діяльності здобувачів знань (міні – проєкти); продовжувати розвивати вміння використовувати інтернет – сервіси та платформи для самоосвіти та саморозвитку (інформаційно – цифрова компетентність).

Номер слайду 6

Правила техніки безпеки при роботі в кабінеті хімії: Заходити до кабінету хімії лише з дозволу вчителя. Виконувати хімічні досліди лише в халаті. Під час виконання хімічних дослідів, на робочому столі повинні бути: реактиви, лабораторне обладнання, робочий зошит, підручник. Кожний дослід виконувати чітко за інструкцією, що є в шкільному підручнику та за рекомендаціями вчителя. За перебігом реакції у пробірці спостерігати через її стінки. Не можна дивитися на речовини в отвір пробірки, особливо під час нагрівання. Працюючи з вогнем, будьте особливо уважними і обережними! Нагрівайте пробірку з розчином, або речовиною рівномірно. категорично забороняється брати руками речовини, пробувати їх на смак. Не споживайте їжу в хімічному кабінеті! Не вдихайте пари хімічних речовин на повні груди! Якщо на шкіру потрапила будь – яка речовина, струсіть її та змийте достатньою кількістю проточної води. Одразу зверніться до вчителя чи до лаборанта! Після виконання дослідів, ретельно помийте руки з милом. Визначаємо ступені окиснення в усіх неорганічних речовинах.

Номер слайду 7

ДЕМОНСТРАЦІЯ 1. Горіння магнію 2 Mg + O2  2 MgO

Номер слайду 8

ДЕМОНСТРАЦІЯ 2. «Вуглекисла куля». CH3COOH + NaHCO3  CH3COONa + CO2 + H2O

Номер слайду 9

ДЕМОНСТРАЦІЯ 3. «Хімічні змії». C12H22CaO14  11 C + CO2 + CaO + 11 H2O

Номер слайду 10

ДЕМОНСТРАЦІЯ 4. «Діючий вулкан». (NH4)2Cr2O7  Cr2O3 + N2 + 4 H2O

Номер слайду 11

ДЕМОНСТРАЦІЯ 5. «Каталітичний розклад гідроген пероксиду». MnO2 2 Н2О2  2 Н2О + О2

Номер слайду 12

ДЕМОНСТРАЦІЯ 6. «Хустинка, яка не згоряє». C2H5OH + 3 O2  2 CO2 + 3 H2O

Номер слайду 13

Вправа 1. Вкажіть значення валентності та ступеню окиснення кожного елемента у сполуках окремо (біля дошки виконує два учні): CO2 Al2S3 Н2О CO PCl4 BaH2 NO NO2 N2O5 Cl2O7 Cl2O5 Вправа 2. Обчислити ступені окиснення елементів у сполуках: 1) NBr3 H2 F2 MgH2 PCl3 ClF H3PO4 HPO3 H2SO4 H2SO3 НNO3 2) Mn2O5 Mn2O7 MnO2 Н2S BF3 N2 AlN Fe2O3 FeO HCl CuO (Самостійна робота з елементами самоперевірки (за вимогами НУШ).

Номер слайду 14

Повідомлення домашнього завдання. Повторити параграф 16, стор. 86. Виконати вправу 6, стор. 89. Підготуватися до контрольної роботи.

Номер слайду 15

МИРУ УСІМ НАМ! « Урок закінчений! Успіхів вам! Гарного дня!» (за А. О. Гіном).

ppt
Додано
30 листопада 2021
Переглядів
1536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку