Граф чний дизайн — це сфера д яльност та навчальна дисципл на, д яльн сть якої полягає в проектуванн в зуальних комун кац й, призначених для передач пов домлень соц альним групам з визначеними ц лями.
На в дм ну в д мистецтва, метою якого є лише споглядання, дизайн заснований на принцип «форма сл дує за певною функц єю».
Таким чином, граф чний дизайн є м ждисципл нарною галуззю дизайну, основи та ц л якої обертаються навколо визначення проблем ц лей для прийняття р шень за допомогою творчост , нновац й та поб чного мислення разом з нструментами, перетворюючи їх на правильне тлумачення.
Граф чний дизайн як терм н часто застосовують при позначенн самого процесу дизайну, за допомогою якого створюється комун кац я, так при позначенн продукц ї (результат в), яка була отримана п сля зак нчення роботи.
Ця д яльн сть допомагає оптим зувати граф чн комун кац ї. В н також в домий як дизайн в зуальної комун кац ї, в зуальний дизайн або редакц йний дизайн.
Роль граф чного дизайнера в комун кац йному процес — це кодер або нтерпретатор пов домлень. Вони працюють над нтерпретац єю, упорядкуванням презентац єю в зуальних пов домлень. Дизайнерська робота може бути заснована на запит замовника, попит тощо, тобто граф чний дизайн перетворює мовне пов домлення в граф чний прояв. Граф чний дизайн як область застосування має р зн галуз знань, ор єнтован на будь-яку систему в зуальних комун кац й. Наприклад, його можна застосувати в реклам або в ав ац йному дизайн або досл дженн космосу.
У цьому сенс в деяких країнах граф чний дизайн пов'язаний лише з виготовленням еск з в малюнк в, та це неправильно, оск льки в зуальна комун кац я є лише невеликою частиною величезного спектру вид в клас в, де вона може бути застосована. Враховуючи швидке та масове зростання обм ну нформац єю, попит на досв дчених дизайнер в високий, зокрема через розвиток технолог й та необх дн сть звертати увагу на людський фактор, який не входить до компетенц ї нженер в, як їх розробляють.
Граф чний дизайн як дисципл ну можна в днести до числа художн х та профес йних дисципл н, що фокусуються на в зуальн й комун кац ї та уяв .
Для створення комб нування символ в, зображень або сл в використовуються р зноман тн методики з метою сформувати в зуальний образ дей послань. Граф чний дизайнер може користуватися друкарським оформленням, образотворчими мистецтвами техн ками друкування стор нок для виробництва к нцевого результату.
ФУТУРИСТИЧНИЙ
Футуристичний стиль в нтер'єр (в д англ йського future – "майбутнє") – напрямок дизайну, для якого характерне поєднання креативних дей, новаторських матер ал в та технолог й при оформленн прим щень.
Футуризм (лат. futurum «майбутнє») протягом авангардного мистецтва 1910-х – початку 1920-х рок в, перш за все в поез ї та живопису Італ ї та Рос ї.
Говорячи простими словами – це мода на все фантастичне та нопланетне . Кр м того, футуризм – це авангард та прогрес. Особливост цього стилю: – Зламан геометричн або обт чн аеродинам чн форми.
Дизайн реклами - це ц кавий процес як для замовника, так для виконавця. Адже в н завжди починається з анал зу ринку, вивчення ц льової аудитор ї, конкурентного середовища та, звичайно ж, бажаного результату в результат !
Дизайн рекламної продукц ї - це деї та поставлен функц ональн завдання, як виражен у формах та конструкц ях, це сканування, малювання та фотозйомки, побудова граф к в та схем, верстка та складання колаж в. Завдяки правильному та вдало реал зованому дизайну пол граф ї, Ваша рекламна продукц я буде завжди ц кавою, що привертає увагу нових кл єнт в.
Ландшафтний дизайн - користується високою популярн стю у всьому св т . Це наука про облаштування стильних садово-паркових композиц й, перетворення прибудинкової територ ї на осередок затишку та витонченого стилю.
Профес йний п дх д передбачає взаємоузгодження вс х елемент в м сцевост в єдиний, гармон йний прост р. Перел к сучасних дизайнерських напрямк в вражає р зноман ттям та самобутн стю, завдяки чому завжди можна вибрати найкращий вар ант для конкретного об’єкту арх тектури. Поєднання краси та функц ональност є головною метою дизайнера.
Ландшафтний дизайн кв тник в передбачає п дб р рослин за групами та висадження їх по певн й схем , а також – врахування кл матичних особливостей територ ї. Озеленення прибудинкової д лянки включає в себе оформлення клумб та газон в, галявин та штучних водойм, дор жок фонтан в. В д уважного ока фах вця не сховається жоден куточок територ ї, адже з кожної видової точки повинен в дкриватися бездоганний вигляд.
Стилізація в дизайні здійснюється декількома шляхами:
пряме перенесення деяких в зуальних ознак зовн шньої будови з культурних зразк в на проектовану р ч (орнаментальн детал , декоративн або конструктивн елементи)
перенесення характерних в зуально спостер гаються структурних ознак морфолог ї (зокрема, методом пропорционирования)
Прийоми першої групи представляють собою вироджується шлях стил зац ї, коли вона перетворюється з засобу гармон зац ї в дносини «р ч-культура» (за умови що залишається розб жност реч культурного зразка) в конформ зм, що ховає справжнє обличчя реч .
Прийоми групи «в» найб льш типов для дизайну. Прямого перенесення форм тут немає, стил зац я будується на перенесення формальних структурних в дносин з одних предмет в на нш . Верстат, звичайно несхожий на грецьку вазу, але зв'язок м ж їх формальними структурами можна простежити. Н буквального под бност м ж зразками стилю бароко деякими сучасними виробами, але асоц ативне тотожн сть в дносин легко встановлюється.
Інформац йний дизайн — галузь дизайну, практика художньо-техн чного оформлення та представлення р зної нформац ї з урахуванням ергоном ки, функц ональних можливостей, психолог чних критер їв сприйняття нформац ї людиною, естетики в зуальних форм представлення нформац ї деяких нших фактор в. Інформац йний дизайн не є, а часто протиставляється традиц йному нформуванню, при якому профес онали в своїй област ведуть нформац йну комун кац ю традиц йними засобами, використовуючи традиц йн для т єї чи ншої сфери д яльност канали.
В нформац йному дизайн традиц йн та нов принципи дизайну застосовуються до процесу перетворення складних неструктурованих даних в ц нну, осмислену нформац ю За допомогою зображень, символ в, кольору, сл в в дбувається передача дей, люстрац я даних або в зуал зац я в дносин.
Герлнде Шуллер наводить таку формулу нформац йного дизайну:
Інформац йний дизайн = Складн сть + М ждисципл нарн сть + Експеримент
Дно Карабег дав наступне визначення нформац йного дизайну:
Інформац йний дизайн — це дизайн нформац ї.
ДЛЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ДИЗАЙНУ ВАЖЛИВІ ВІДПОВІДІ НА
НАСТУПНІ ПИТАННЯ:
·Як ц л нформац ї в дан й культур ?
·Яким новим ц лям може служити нформац я?
·Як вони можуть досягатися ефективн ше?
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ДИЗАЙН:
Основною метою нформац йного дизайну є ясн сть комун кац ї: пов домлення повинно не т льки бути точно передано в дправником, але правильно зрозум ле одержувачем.
Інформац йний дизайн будується на функц ональних естетичних принципах:
До функцональних принципв можна вднести:
полегшення розум ння гармон я
навчання; пропорц йн сть ч тка структура пов домлення; ясн сть; простота; єдн сть елемент в пов домлення; забезпечення високої якост пов домлення; зменшення вартост