Несхожий, дивний і химерний - так перекладається термін «бароко» з італійської мови. І аж ніяк не дарма.
Даний стиль привніс в усі сфери мистецтва неповторні форми, граціозність і розкішні образи. І, зрозуміло, він залишив свій неповторний слід і у флористиці.
Стиль бароко в кольорах: як це виглядає?
Головною відмінною рисою квіткових композицій в стилі бароко є, зігнутість ліній, пишність і велика кількість всілякого яскравого декору. Квіти в стилі бароко ні в минулі часи, ні зараз, неможливо вважати звичайними букетами. Це цілі твори мистецтва, виконані з особливою увагою до кожної деталі.
Для квіткових букетів в даному стилі найбільш характерні овальна, квадратна або кругла форми. Квіти всіх видів і розмірів збирають в єдину, чітко вибудувану схему: рослини найбільшого розміру поміщають нагорі композиції, в середині - розміром трохи менше, але неодмінно мають у своєму розпорядженні дуже щільно один одному. На зовнішній стороні букета знаходяться дрібні - їх навмисно нахиляють в сторону, щоб вони частково приховували посудину, в якому знаходиться букет. Найчастіше квіткові композиції в стилі бароко виконані в досить яскравих, світлих тонах.
РОКОКО
Термін «рококо» походить від французьких слів, що означають
«камені» або «раковини», які в основному використовувалися у Франції в XVI столітті для інкрустації садових гротів і фонтанів. Вважалося, що мистецтво повинно бути природним, тому виражальні засоби рококо повністю запозичені від природи.
Стиль рококо вплинув на всі форми мистецтва майже в кожній європейській країні, особливо в Італії та Німеччині, але його витоки були у Франції.
У той час особливо були популярні ніжні пастельні тони, такі як перламутрово-рожевий, блідо і золотисто-жовтий, блакитно-зелений, бірюзовий, світло-блакитний з акцентом темно-блакитного та фіолетового, теплі сірі, делікатні теплі тони жовтогарячого, абрикосового і кремового. Китайські лаковані вироби вплинули на застосування зеленого, золотого, червоного і, звичайно, чорного.
Дуже часто використовувалася позолота.
Аранжування були дуже різноманітними: квіти обвивали стрічками, іноді їх стебла просто переплітали, часом ставили в вази або залишали в пучках. Популярні були незвичайні витвори мистецтва, наприклад, квітучі кущі, які вирощували з капустяного качана, або букети, що імітують полуницю, агрус або нарізану диню. Іноді букети троянд обвивали стрічками з плямистого хутра пантери або леопарда, золотими нитками, сатиновими стрічками, мереживами. Неодноразово зустрічалися аранжування з додаванням листя.
В аранжуваннях застосовували різноманітні пропорції, які підпорядковувалися яким-небудь свідомо встановленими правилами або законами. Висота квітів в кошиках і урнах була іноді менше, ніж висота посудини, в деяких випадках дорівнює їй, а в великих ємностях висота граціозних стебел в два рази перевищувала висоту вази.
Барвистість і помпезність замінили простота форм і елегантність композиції. І навіть найпізніший період класицизму - ампір, який відрізнявся деякою ваговитістю і наслідуванням навіть в букетах статностью і пишності осіб королівської крові, ставив на перше місце строгість і стриману красу. Троянди придбали за часів класицизму особливе значення в оформленні букетів.
Роза, по суті, стала уособленням імператора.
За часів панування стилю ампір головною квіткою в композиціях була троянда. Поруч з нею в букетах були присутні лілії, листя, колосся пшениці, в цей період з'являються і нарциси. У композиціях того часу з квітами з'єднували плоди граната, айви, інжиру, винограду. В аранжуванні починають використовувати консервовані квіти і листя. Судинами для всіляких букетів служать чарки різних розмірів, алебастрові урни, порцелянові патери, роги, бронзові вази з золотим орнаментом або етруськими візерунками. Основними кольорами квіткових композицій того часу були зелений, рожевий і королівський пурпурний як найкраще тло для золота.
Для аранжування в стилі ампір характерна симетрія, укладена в трикутнику. Квіти міцно стояли у вазі, нерідко на них зовсім не було листя, що створювало нагромадження квітів і надавало композиції тяжкість і помпезність.